Skocz do zawartości

jakie macie opinie o silniku M43TUB19 ?????


cinofree

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

przymierzam sie do e46 i właśnie taki silnik biorę pod uwagę.

proszę o opinie użytkowników:

- jak sprawuje sie ten silniczek? spalanie, koszty utrzymania?

- jak z awaryjnością?

- jak sprawuje sie na gazie? czy nie skończy sie szybko na lpg?

 

dzięki.

Edytowane przez cinofree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na swoją moc naprawde daje rade porównując do marek o podobnych mocach to mała rakietka:) wiadomo że przy 328i to żółw ale i spalanie wporządku na trasie 7.5 to nie problem przy normalnej jezdzie miasto 10 l ale to ma być miasto a nie miescina z 2 rondami i tylko z nabytymi prawami miejskimi:) Myśle że najwieksze bolączki to przepływka i wycieki... a jesli chodzi o gaz przy dzisiejszych cenach i spalaniu tego auta mysle że niema sensu..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demona prędkości sie nie spodziewam po tym silniku, tym bardziej że 328i jeździłem trochę czasu, teraz 318is.

ale potrzebuje 4 drzwi, sedan, a nawet bardziej kombi mnie interesuje, autko ma służyć do normalnej jazdy 80% miasto.

a lpg to obowiązkowo przy dzisiejszych cenach benzyny, niestety.

 

przepływka to bolączka chyba nie tylko M43, ale e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie lepiej kupic sobie już 318d albo 320d? :duh:

 

dziękuje za zainteresowanie, ale nie, diesel odpada.

to będzie moje 5 z kolei BMW i wiem czego szukam. proszę tylko o porady co do silniczka, bo zawsze byłem nastawiony albo na 318is albo 328i, ale człowiek sie zmienia i sytuacja życiowa również.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik który....jest.

Bezobslugowy, bezawaryjny.

Jeśli są wycieki to znaczy, że byl dłubany. Z uwagi na konstrukcję kolektora dolotowego wyłącznie gaz sekwencyjny. Niestety widzialem w nich instalki II gen i to sie źle konczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik który....jest.

Bezobslugowy, bezawaryjny.

Jeśli są wycieki to znaczy, że byl dłubany. Z uwagi na konstrukcję kolektora dolotowego wyłącznie gaz sekwencyjny. Niestety widzialem w nich instalki II gen i to sie źle konczy.

 

to mnie cieszy, a lpg to planuje oczywiście sekwencje Landi Renzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie tak miałem bmw z tym silnikiem i byłem bardzo zadowolony,każdy powie ze prawdziwe bmw to r6,prawda inna kultura pracy lepsze osiągi itp,ale spalanie też większe,do normalnej jazdy do pracy i wyskoki za miasto ten motor tobie wystarczy,osiągi zadowalające,spalanie w normie nawet bardzo w normie i nie wiem czy warto gaz instalować,co do wad to jak koledzy wspomnieli pojawiają się wycieki oleju i nie koniecznie z tego powodu ze ktoś grzebał w silniku Nie prawda,w tym silniku słabym punktem jest oring w podstawie filtra oleju który z czasem twardnieje i olej wycieka,koszt naprawy nie wielki,po wymianie spokój na długi czas i motorek suchy,Piszę bo robiłem zabieg wymiany tego oringa w kilku bmw,po wymianie spokój,przed wymianą silnik zalany i jak ktoś nie zna sprawy szczególnie fachowcy,zaraz wymieniają uszczelki pod misą,na kole pasowym itp a to dlatego że wyciekający olej,leci gdzie popadnie na misę olejową,skrzynie biegów.

Ogólnie polecam autko z tym motorem,miałem kilka bmw z różnymi motorami,więc mogę co nieco powiedzieć,po więcej info zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja średnio na baku licząc aż zapali sie rezerwa robie 690 km nie raz to spokojna jazda a nie raz prawie do odcinki wiec mysle że nie ma źle wychodzi 8,4 l /100 km dodam tylko tyle że moja przepływka troche kuleje przycina ją a nowej jeszcze nie założyłem bo i tak nie dam rady na takiej slizgawicy jej sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie tak miałem bmw z tym silnikiem i byłem bardzo zadowolony,każdy powie ze prawdziwe bmw to r6,prawda inna kultura pracy lepsze osiągi itp,ale spalanie też większe,do normalnej jazdy do pracy i wyskoki za miasto ten motor tobie wystarczy,osiągi zadowalające,spalanie w normie nawet bardzo w normie i nie wiem czy warto gaz instalować,co do wad to jak koledzy wspomnieli pojawiają się wycieki oleju i nie koniecznie z tego powodu ze ktoś grzebał w silniku Nie prawda,w tym silniku słabym punktem jest oring w podstawie filtra oleju który z czasem twardnieje i olej wycieka,koszt naprawy nie wielki,po wymianie spokój na długi czas i motorek suchy,Piszę bo robiłem zabieg wymiany tego oringa w kilku bmw,po wymianie spokój,przed wymianą silnik zalany i jak ktoś nie zna sprawy szczególnie fachowcy,zaraz wymieniają uszczelki pod misą,na kole pasowym itp a to dlatego że wyciekający olej,leci gdzie popadnie na misę olejową,skrzynie biegów.

Ogólnie polecam autko z tym motorem,miałem kilka bmw z różnymi motorami,więc mogę co nieco powiedzieć,po więcej info zapraszam na PW.

 

Wyciek z podstawy filtra oleju to pikuś. Ja pisałem o wyciekach z obudowy aluminiowej rozrządu. Jeśli był silnik rozbierany to rzadko prawidlowo uszczelniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jezdziłem prawie rok BMW z takim silnikiem i byłem zadowolony. Zero problemów z silnikiem tylko tak jak pisał kolego krzych wymieniłem uszczelke przy podstawie filtra oleju. koszt smieszny, w aso kilka zł i po kłopocie. mi spalał 11 L w mieście i ok 7 w trasie. pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

problemy z panewkami rozciągającym się łańcuchem i wałkami doważającymi.

ale myślę że to dotyczy zaniedbanych jednostek napędowych, w dodatku katowanych nieprzytomnie !

W tym silniku trzeba dbać o olej i skracać czas jego wymiany !

Z własnego doświadczenia wiem że dobry myślący gazownik świetnie uzbroi go w instalacje gazową.

Mam takiego więc wiem co mówię.

Na gazie lepiej nie wkręcać go powyżej 4000 rpm. Starzy niemieccy górale z bawarii twierdzą że ma strasznie długie zawory i można je łatwo upalić.

Jest i tak lepszy kosztowo (w utrzymaniu)niż n42

chociaż słabszy

jak dbamy tak mamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.