Skocz do zawartości

e60 prosba o rady


Babos89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam w planie kupic e60 po nowym roku rocznik 05-06 z silniekiem 3.0 i pytanie moje na co musze zwrocic uwage przy zakupie co jest konieczne do wymiany po zakupie bez wzgledu na zapewnienia sprzedajacego o wymianie? chodzi mi o klocki itp. a i sprawa kolektora ssacego czytalem troche o tym i pisza ze dobrze jest wymienic go co 50tys czy to prawda ? i ostatnie ptytanko jaki bedzie koszt takich wymian odrazu po zakupie samochodu. dziekuje za wszelka pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest na forum. A kolektor przy przebiegu 150tyś do wymiany a nie co 50tyś. Informacje o zużyciu klocków masz w idrivie więc w normalnym przypadku nie musisz ich wymieniać do póki nie dostaniesz informacji z idrive'a. Na co zwrócić uwagę przy zakupie e60 ? Czy w mieście sprzedającego lub jego pobliżu jest ASO i tam sprawdzić auto... Samemu na oko niewiele zobaczysz, szczególnie jeśli nie jesteś wybornym znawcą tego modelu i marki. Ile trzeba włożyć na start ? Zależy jaki egzemplarz kupisz ja mam swój półtora miesiąca i jedyne co kupiłem to płyn do spryskiwaczy(20zł) i środki do czyszczenia skóry (250zł). Ale za kilka dni jadę na wymianę termostatów (1000zł) i wymianę oleju (też coś ok. 1000zł). Cena wymiany kolektora to z tego co się orientowałem 2500-3500zł. Wszystko zależy gdzie będziesz robił i czy dostaniesz jakieś zniżki... Polecam bardziej wnikliwe czytanie forum, bo kilka stron dalej (nawet nie musisz używać funkcji search), znalazłbyś odpowiedzi na wszystkie swoje pytania ;).
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) wymiana oleju z filtrem kosztowała mnie 550 PLN (w ASO) więc Marv musiał wziąć większą rezerwę.

Klocki + tarcze P/T to jakieś 1500-2000 PLN (ASO)

Wymiana oleju w skrzyni AT - 2000-2300 PLN (ASO)

Filtr powietrza 150 PLN (ASO)

Filtry kabinowe - 300 PLN (ASO)

Filtr paliwa - pojęcia nie mam.

 

oczywiście ceny orientacyjne +/-

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Klocki + tarcze P/T to jakieś 1500-2000 PLN (ASO)

 

 

oczywiście ceny orientacyjne +/-

 

 

i to mocno orientacyjne

 

Wymiana klocków i tarcz plus czujniki przód tył to koszt około 4300 zł w ASO

 

Wymiana oleju w 3.0d - 780 zł filtr plus olej ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i to mocno orientacyjne

 

Wymiana klocków i tarcz plus czujniki przód tył to koszt około 4300 zł w ASO

 

Wymiana oleju w 3.0d - 780 zł filtr plus olej ASO

 

Na podstawie informacji z ASO BMW Misiak Kraków. Ceny podawane na podstawie VIN - około miesiąc temu. Olej wymieniałem w swoim 3.0i w sierpniu i tyle płaciłem 550PLN za komplet olej + filtr + robocizna (jest na to faktura). Wymiana oleju w skrzyni AT + części również w aso i również faktura (2360 w tym jakiś ring cz cóś) Klocki hamulcowe - powoli się zbliża wymiana więc orientowałem się w temacie - a od razu tarcze z przodu chciałem zmienić - podana cena 1500-2000PLN. Nie sądzę by tarcze na tył w ASO kosztowały pozostałe 2000 :) . Nie będę się spierał bo w różnych aso różne ceny krążą i wiem że czasami również zaniżają wartość pracy a po odbiorze okazuje się więcej. Ale 4300 ??

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po co odmę chcesz wymieniać?

 

 

akurat nie do mnie pytanie ale powiem tak . Odme nalezy po zakupie auta przynajmniej sprawdzic a najlepiej wymienic . ORI ODMA ok 160 zeta plus robocizna pare PLNów . Na takich sprawach nie powinno sie oszczedzac .

 

BABOS a skad Ty jestes ? bo jak z slaska to sie odezwij .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i to mocno orientacyjne

 

Wymiana klocków i tarcz plus czujniki przód tył to koszt około 4300 zł w ASO

 

Wymiana oleju w 3.0d - 780 zł filtr plus olej ASO

 

Na podstawie informacji z ASO BMW Misiak Kraków. Ceny podawane na podstawie VIN - około miesiąc temu. Olej wymieniałem w swoim 3.0i w sierpniu i tyle płaciłem 550PLN za komplet olej + filtr + robocizna (jest na to faktura). Wymiana oleju w skrzyni AT + części również w aso i również faktura (2360 w tym jakiś ring cz cóś) Klocki hamulcowe - powoli się zbliża wymiana więc orientowałem się w temacie - a od razu tarcze z przodu chciałem zmienić - podana cena 1500-2000PLN. Nie sądzę by tarcze na tył w ASO kosztowały pozostałe 2000 :) . Nie będę się spierał bo w różnych aso różne ceny krążą i wiem że czasami również zaniżają wartość pracy a po odbiorze okazuje się więcej. Ale 4300 ??

 

Klocki przednie - 680 zł

Tarcze przednie 2 sztuki - 1130 zł

Czujnik klocków przód - 91 zł

 

Klocki hamulcowe tył - 440 zł

Tarcze tył 2 sztuki - 800 zł

Czujnik klocków tył - 97 zł

 

Mowa oczywiście o ASO

 

Same części 3238 zł teraz dolicz około 700 zł robocizne to masz jak w morde strzelił 4 koła. Warto szukac części na niemieckim ebayu.

 

Ja znalazłem na niemieckim ebayu klocki przód i tył oryginały i wymiane zrobiłem sam więc wyszło dużo taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A nie lepiej sobie poszukać kogoś kto ma zniżki np. w Inter Cars i kupić ATE czyli to samo co montuje BMW za mniej niż połowę kwoty ASO?

 

klocki przód - 325 zł

klocki tył - 200 zł

czujnik - 50 zł

tarcze oś przednia - 510 zł

tarcze oś tylna - 190 zł

czujnik - 50 zł

 

suma = 1325 zł, wymiana maks 400-500 zł, czyli łącznie 1800 zł i zostaje Wam na dobry telewizor. :)

 

I darujcie sobie teksty, że ATE z ASO jest lepsze niż ATE z IC, bo to nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam sporo branż (naprawdę) i wiem jedno (co wielu producentów mówi jednogłośnie na spotkaniach i co się potwierdza):

Przy masowej produkcji NIE OPŁACA się zmieniać receptur, technologii sposobu wytwarzania, użytych surowców etc.

Jedyną zmienną są nadruki/opakowania i tego typu podobne rzeczy (dla danego brandu) które nie kolidują w żaden sposób z procesem produkcji.

Dlaczego się nie opłaca ? a dlatego że ceny są tak wyciśnięte przez koncerny lub innych zamawiających, że jakiekolwiek dodatkowe koszty obniżają już i tak niską marżę. Robią "ilość". Przy mniejszej skali czasami sytuacja jest odwrotna - marka własna producenta jest lepsza jakościowo niż brand pod którym wykonują. Chodzi o pozycjonowanie się na rynku i budowanie marki. Ale tylko dotyczy to mniejszej skali produkcji.

 

jeden z moich znajomych pracował w firmie która dla Fiat Auto Poland wykonywała i dostarczała podzespoły do samochodów.

Były to jakieś X Y Z , elementy i co ? Była jedna maszyna która to klepała a następnie drukarka waliła napis FIAT a na innej zmianie nazwę z logo firmy w której pracował. Efekt końcowy "zamiennik" kosztował 50% ceny z ASO a jakościowo był taki sam.

 

EDIT:

A jeśli powiecie ... to jest FIAT a nie BMW to zaręczam was że sposób działania jest identyczny dla 90% producentów (bo to nie RollsRoyce gdzie składa się go ręcznie). Podobna sytuacja Sony/Samsung ;) z jednej fabryki wychodzą TV na Słowacji i są na tych samych podzespołach - róznica ? OPAKOWANIE (obudowa)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezio ja się z Tobą zgadzam, to ma sens i jest jak najbardziej logiczne. Jednak odnośnie tarcz, sprawa jest wałkowana na forach. Okazuje się, że ludzie zauważają różnice pomiędzy ATE i "oryginałami". Może to złudzenie a może jednak jakość. Osobiście polegam na opinii ludzi którzy BMW naprawiają. Gdzieś jest na forum temat odnośnie tarcz i klocków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja wiem od ludzi, którzy naprawiają naprawdę mocne fury i nie uważają, żeby oryginały z ASO były lepsze niż ATE. Trzeba wziąć poprawkę na gigantyczny wpływ samo sugestii. Pamiętajcie, że jak ktoś wywalił 2000 zł zamiast 1000 zł na tarcze to co ma innego powiedzieć jak to, że czuje różnicę??? On sobie to wmówi wręcz. Po drugie, niestety wielu mechaników to bezczelni oszuści. Montują co innego niż mówią potem klientowi. Po trzecie, tarcze bardzo łatwo źle zamontować, czyli nie oczyścić dobrze piasty, a potem biją, krzywią się itd. Jak już pisał Prezioso zupełnie nielogiczne jest produkowanie dwóch różnych jakościowo produktów, szczególnie jak się jest taką marką jak ATE czy LEMFÖRDER, która każe płacić więcej właśnie za bardzo wysoką jakość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Trzeba wziąć poprawkę na gigantyczny wpływ samo sugestii. Pamiętajcie, że jak ktoś wywalił 2000 zł zamiast 1000 zł na tarcze to co ma innego powiedzieć jak to, że czuje różnicę??? On sobie to wmówi wręcz. ...

 

Z tym się zgodzę :D

 

to mniej więcej te same odczucia jak jazda samochodem zaraz po porządnym myciu. Wydaje sie że lepiej przyspiesza jest jakoś ciszej i przyjemniej ;)

a co do tarcz, to textar ponoć jest oki,

a co do ASO, to tak najlepiej tam serwisować, wszystko wymieniać na oryginał, nawet myć w ASO bo przecież w zwykłej myjni?

opony kupić w ASO bo na pewno mają taniej, chodniczki to w ogóle ceny mają rozsądne...

Wszyscy producenci podzespołów produkują wyjątkowe części dla BMW, a BMW przez to jest niezwykle trwałe, bezawaryjne jak żadne z innych dostępnych na rynku marek samochodów..

 

wracając do tematu to kupno używki jest loterią, a diagnostyka przed kupnem + zdrowy rozsądek mogą jedynie zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.