Skocz do zawartości

320d Pytania techniczne po zakupie, sugestie porady


Bummmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem posiadaczem E46 Touring 320d. Generalnie uważam, że to super autko.

Mam jednak kilka pytań do właścicieli z większym stażem.

Po lekturze kilku wątków na forum postanowiłem zrobić przegląd typowych elementów.

 

Na wszelki wypadek po zakupie rozebrałem kolektor ssący i wyciągnąłem klapki.

Wg mnie klapki urywają się poprzez zabrudzenia kolektora. Gdy nalotu jest dużo,

klapki napierają na krawędziach na ten brud. Gdy opór jest zbyt duży klapki się ścierają lub w skrajnym przypadku urywają.

W moim przypadku dwie były dobre jak nowe jedna miala lekki ledwo wyczuwalny luz, a jedna ciut większy.

Tak czy siak wywaliłem wszystkie przy okazji wymieniając wszystkie 4 świece żarowe.

 

Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić (oczywiście nie mówię o olejach i filtrach), by ustrzec się większych awarii?

 

Kolejne pytania do użytkowników

- na zimnym silniku po nocy na mrozie samochód nie ma mocy. Wiem, że zimne diesle należy delikatnie traktować

i zastanawia mnie czy to przypadkiem nie jest jakieś zabezpieczenie turbiny?

Słychać wtedy głośniejszy jej świst, ale wydaje mi się(na podstawie reakcji na pedał gazu), że nie pracuje.

Lub wręcz przeciwnie właśnie coś się psuje. Dodam, że gdy wskazówka temp wyjdzie z niebieskiego pola,

samochód już lepiej jedzie. Gdy osiągnie nominalny zakres temp jest wszystko ok.

Czy powinienem coś sprawdzić? Czy to normalna reakcja?

 

-Czy powinny palić się jakieś kontrolki informujące o włączonych światłach mijania?

 

-Czy są jakieś sprytne kombinacje przycisków włączających informację o nie zapiętych pasach bezpieczeństwa?

Mam wrażenie, że poprzedni właściciel wyłączył tę kontrolkę. Czy ew INPA da rade to odpalić? Jeśli tak to gdzie powinienem szukać?

 

-Czasem mam problemy z domknięciem klapy bagażnika. Muszę mocno walnąc by się zamknęła. Czasem mam wrażenie, że jakiś mechanizm

stara się domknąć klapę za pomocą siłowników, ale mu się nie udaje. Czy to możliwe? Montowano jakieś ustrojstwo wspomagające

domknięcie tylnej klapy?

 

-Przy otwieraniu bagażnika z kluczyka otwiera mi się tylko zamek od szyby tylnej, czy montowano siłowniki które podnosiły ją do góry?

Czy można przeprogramować by na przycisk otwierała się cała klapa, może da się nawet ją unosić siłownikami?

 

Będę wdzięczny za podzieleniem się Waszymi doświadczeniami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić (oczywiście nie mówię o olejach i filtrach), by ustrzec się większych awarii?

 

Stopień zużycie koła dwumasowego. Coraz częściej zdarzają się przypadki, że uszkodzone koło dwumasowe staje się przyczyną pęknięcia wału korbowego. Wbijasz jedynkę, wciskasz hamulec i popuszczasz sprzęgło, obserwujesz jak zachowuje się pedał sprzęgła, czy zauważalne są drgania i uderzenia.

 

Sprawdź stan koła pasowego.

Na zimnym silniku po nocy na mrozie samochód nie ma mocy.

Czy powinienem coś sprawdzić? Czy to normalna reakcja?

 

Ja na zimnym nie przekraczam 2000obr/min. W takim zakresie obrotów moje auto to muł bagienny :D.

Sprawdź wężyki od podciśnienia, sprawdź i wyczyść lub wymień na nowe elektozawory od sterowania turbiną i egr. Wyczyść egr. Przy zaciętym zaworze silnik dławi się spalinami.

 

Czy powinny palić się jakieś kontrolki informujące o włączonych światłach mijania?

Nie.

 

Przy otwieraniu bagażnika z kluczyka otwiera mi się tylko zamek od szyby tylnej, czy montowano siłowniki które podnosiły ją do góry?

Prawidłowo. Nie ma żadnych siłowników. Z kluczka można otworzyć tylko szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłowniki są, tylko nie otworzą klapy samodzielnie.

Ja bym wymienił jeszcze na początek odmę.

W kontrolkę pasów się nie bawiłem, możma poszukać, pewnie jest możliwość kodowania. Inpą nie zrobisz, jeśli już to NCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dbaj o dobrej jakości paliwo oraz olej :cool2: to połowa sukcesu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak liczne odpowiedzi

 

Ja na zimnym nie przekraczam 2000obr/min. W takim zakresie obrotów moje auto to muł bagienny :D.

Sprawdź wężyki od podciśnienia, sprawdź i wyczyść lub wymień na nowe elektozawory od sterowania turbiną i egr. Wyczyść egr. Przy zaciętym zaworze silnik dławi się spalinami.

 

Tak ja też staram się 2 tys nie przekraczac, ale muli mocniej na zimnym silniku niż na rozgrzanym. Egr wyczyściłem przy okazji majstrowania przy klapkach kolektora.

Pytanie dodatkowe które to są te wężyki i gdzie znajdują się zawory o których wspomniałeś

 

Sprawdź stan koła pasowego.

Czy można jakoś sprytnie sprawdzić stan koła poza oględzinami naocznymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie włączysz kontrolki od pasów ponieważ w większości e46 nie ma czujnika zapięcia w klamrze....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo. Nie ma żadnych siłowników. Z kluczka można otworzyć tylko szybę.

 

Z kluczyka można otworzyć klapę bagażnika w kombi, ja mam tak ustawione zamiast szyby.

 

oo fajne jak to ustawiłes??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.