Skocz do zawartości

316 compact - czy to nieszczelna głowica?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak jeździłem autem w lecie to chyba lekko kopciło z rury, a w zimie to cały czas i dość dużo kopci nawet po przejechaniu 10km. No a ostatnio padła mi chłodnica (już zamówiłem nową) i jak jeżdze to co dziennie muszę dolać litr płynu chłodniczego bo ubywa i efekt jest taki że jak nie doleje i wody jest malutko to nie kopci z rury nawet jak jest auto zimne. Czy to oznacza padniętą uszczelkę pod głowicą czy pękniętą głowice? czy co ?

Proszę o rady.

Opublikowano
tak jak kolega pisze sprawdzaj co dzieje sie na bagnecie oleju,jesli uszczelka to woda pojdzie tez w olej,a chlodnica szczelna??nie kapie z niej??sprawdz cisnienie tez
Opublikowano

bagnetu nie sprawdzałem (ale sprawdzę). A chłodnica już pisałem że jest padnięta i ucieka płyn (widać jak kapie z pod chłodnicy).

Ciśnienie w chłodnicy jest chyba w normie, znaczy chyba było dopóki nie padła chłodnica.

A jeszcze jedna róznica jest taka że gdy dużo płynu ubędzie przestaje kopcić z rury i rano auto mi zapala bez problemu (póki chłodnica była dobra i płyn był bardzo cięzko było auto zapalić i dużo kopciło z rury)

 

A jeszcze mam pytanie: idzie samemu wymienić uszczelkę (gdyby to była uszczelka) ? bo kolega mówił że on sie za to nie chwyci bo to jest bardzo trudne w BMW. A mi sie wydaje nie bardzo skomplikowane. Sam kiedyś wymieniałem głowice w maluchu a w ford fiesta wymieniałem uszczelkę i szlifowałem zawory (amatorsko ale działało :) ) a do mechaników nie mam przekonania bo już dwa razy byłem i zobaczyłem jakie to są przekręty. Sam bym sobie zrobił jeśli nie trzeba jakiś specjalności.

Opublikowano

Witam

 

Prosty silnik i każdy mechanik sobie poradzi. Jak Ci rano pali na 3 gary, to raczej uszczelka. Do tego majonez pod korkiem wlewu oleju i pod pokrywą zaworów i ciągle ubywający płyn chłodniczy oraz zapach płynu z rury wydechowej zaraz po odpaleniu i masz odpowiedź.

 

pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
mechanik to wiem że sobie poradzi ale żeby zarobić to ci pokombinuje nie wiadomo co (przekonałem sie ostatnio dwa razy) , a poza tym za rozkręcenie głowicy dużo kasują. Więc sam bym sobie spróbował i dlatego pytałem czy nie trzeba tam specjalnych narzędzi czy coś.
Opublikowano
Zamin zrzucisz glowice, zmierz cisnienie na cylindrach, zrob test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia, po co zrzucac glowice jak moze sie okazac winna chlodnica. Moj tez kopci, w chlodne dni caly czas, nawet po przejechaniu 30km. Tez myslalem ze mam walnieta uszczelke a powodem ubywajacego plynu bylo rozszczelnienie ukladu. Poprzedni wlasciciel jezdzil na wodzie :duh: :duh: po wymianie plynu w uk chlodzenia zaczelo sie rozszczelniac.
Opublikowano

poprzedni właściciel też jeździł na wodzie. No ale dlaczego teraz jak jest bardzo mało wody w chłodnicy to auto nie kopci i zapala za pierwszym razem z rana ? Poza tym raczej chłodnica dziurawa nie może mieć nic wspólnego z kopceniem z rury i zapalaniem z rana.

kora
A u ciebie jak zaczęło się rozszczelniać to co się działo? co rozszczelniło? i jak temu zaradziłeś ?

 

Chłodnice już mam z allegro za 190zł plastik wygląda na porządny tak jak oryginał , dziś będę wymieniał.

Opublikowano

Właśnie wymieniłem chłodnice:

 

1.przed wymianą gdy było mało płynu w chłodnicy- obroty na benzynie nie falowały i utrzymywały się idealnie na 900 obr./m na LPG też. Nie kopciło z rury. I auto z rana zapalało za pierwszym razem.

 

2.Po wymianie i wlaniu płynu - kopci z rury, obroty na gazie falują. Na benzynie obroty spadły do 700-800 obr./m i auto jakby troszke słabsze.

 

No i jeszcze działo się coś takiego że gdy chłodnica była dobra i płyn był to cieżko było zapalić auto z rana i było widać że jak już załapał to przez chwile auto jak by chodziło nie na wszystkie gary (pewnie płyn sie zbiera w garach).

 

Moim zdaniem uszczelka bądź głowica nieszczelna przez co płyn sie spala w garach i kopci z rury, oraz mieszanka sie psuję bo płyn wlatuje do garów i dlatego falują obroty na LPG a na benzynie obroty maleją.

Opublikowano
Zamin zrzucisz glowice, zmierz cisnienie na cylindrach, zrob test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia, po co zrzucac glowice jak moze sie okazac winna chlodnica. Moj tez kopci, w chlodne dni caly czas, nawet po przejechaniu 30km. Tez myslalem ze mam walnieta uszczelke a powodem ubywajacego plynu bylo rozszczelnienie ukladu. Poprzedni wlasciciel jezdzil na wodzie :duh: :duh: po wymianie plynu w uk chlodzenia zaczelo sie rozszczelniac.

 

Nie panikuj,zrob to co Kolega pisze,ja też o malo nie sciągalem góry.Zrob test co2,i ciśnienie ,bo glowica to nie czapka do zdejmowania i zakładania .

Opublikowano

a możecie powiedzieć mniej wiecej ile koszt sprawdzenia co2 i cisnienia? bo ja ostatnie dwie wizyty u mechaników źle wspominam.

 

Chciałem też napisać o nowej rzeczy ktorą zauważyłem. Gruby wąż który idzie od silnika do górnego wejscia do chłodnicy jest taki jakby czuć tam było płyn pod cisnieniem, że ręką go idzie scisnąć ale czuć nie mały opór. Czy to normalne? czy może jest zbyt wysokie ciśnienie? innych rur dolnych nie sprawdzalem bo jest ciemno zimno i nie chce mi sie grzebać.

Olej też sprawdzę i co trzeba, ale mam głupiego szefa dla którego robienie mebli jest najwazniejsze i nie mam prawie w ogole czasu pogrzebać dlatego to trochę potrwa. Pozatym jestem już na etapie że mam tego dośc i zaczynam szukać innej roboty. :)

Opublikowano

witam

za test co2 zaplacilem 30PLN, moje wycieki zakonczyly sie wymiana wszystkich kroccow, i w koncu chlodnicy, po dobrym odpowietrzeniu mam spokoj i szczelny uklad. Kopci jak zawsze ale to podobno urok tego silnika, zapala bez problemu, moc bez zmian.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.