Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem tak mi sie wydaje. problem dotyczy okresu zimowego jak są mrozy

 

odpalam silnik na zimnym grzeje sie na wolnych obrotach na postoju i przełącza sie na lpg prawidłowo zaraz po przekroczeniu niebieskiego pola, ale gdy odpale na zimnym ale odrazu wyjade w trase to przełącza mi sie bardzo puzno nawet po 7 km gdzie juz po 6 km silnik osiąga prawie temperature roboczą.

 

 

w lato jest ok

 

lpg sek silnik 2.0 150 km bmw

 

prosze o jakies sugestie pomoc itp

Opublikowano

Trochę chaotycznie wytłumaczę. Zimą masz obieg zamknięty przez termostat, ciecz leci w kółko, aby silnik szybciej się nagrzał i trzymał temperaturę. Kiedy będzie za ciepło termostat zapodaje ciecz na chłodnicę. Na postoju twierdzisz, że przełącza się zaraz na gaz ponieważ wtedy silnik szybciej się nagrzewa i zapodaje na duży obieg. Wydaje mi się, że masz podpięty reduktor pod duży obieg i zarzuca Ci gaz jak otworzy się termostat bo tylko wtedy grzeje się reduktor. W sytuacji kiedy odpalasz i od razu jedziesz, termostat jest zamknięty i ciepła ciecz nie leci na reduktor, a przełącza się na gaz tak późno, ponieważ silnik osiąga temperaturę pracy, termostat się otwiera i wtedy przełącza się na gaz. Latem masz częściej otwarty termostat i taki problem się nie pojawia. Sprawdź gdzie podpięty jest reduktor. Powinien być pod przewody od nagrzewnicy.

 

Jeżeli źle tłumaczę proszę o sprostowanie :)

Opublikowano
Wg mnie jest mało prawdopodobne żeby ktoś podpiął reduktor pod duży obieg (chociażby ze względu na różnicę w średnicy przewodów). Obstawiałbym raczej umieszczenie reduktora gdzieś w pobliżu reflektora gdzie jest bardziej narażony na wychładzanie podczas jazdy i dlatego dłużej mu zajmuje zagrzanie się do porządanej temperatury niż na postoju
Opublikowano

1- znajdz czujnik temperatury wody reduktora- sprawdz czy jest dobrze umiejscowiony , mogl wysunac sie z gniazda - w postoju nie ma pedu zimnego powietrza i czujnik lapie temperature nie wody a powietrza pod maska!!

2- nie ma opcji na 2 obieg roznica przewodow tz srednicy ich

3- jest tez mozliwosc ze grzebales cos przy akuumulatorze i w kompie zmienily sie wartosci ... z albo sygnal obrotow -standardowy. słaby , badz z przelaczenia obrotow ... przy ich wzroscie badz przy ich spadku.

czesci e30 !!!! [email protected] kom.514966488 WuWua stolica
Opublikowano
termostat mam nowy, temperature ostatnio gazownik ustawił mi na 40 st., fakt reduktor jest zaraz za reflektorem. po 7 km wskazówka jest na połowie juz, w lato czasmi wskazówka ledwo sie podniesie i juz sie przełącza
Opublikowano
termostat mam nowy, temperature ostatnio gazownik ustawił mi na 40 st., fakt reduktor jest zaraz za reflektorem. po 7 km wskazówka jest na połowie juz, w lato czasmi wskazówka ledwo sie podniesie i juz sie przełącza
Opublikowano

Wg mnie chodzi o temperature gazu a nie reduktora

Jezeli masz czujnik temperatury gazu mierzony w listwie wtryskiwaczy i jego obudowa jest z aluminium to przez dluzszy czas mierzy temperature pod maska a nie temperaturę gazu. Po prostu obudowa oddaje zimno na czujnik i dopiero jak pod maską jest gorąco to zaczyna pokazywać dobrze

Opublikowano
czujnik umnie mierzy temperature cieczy chłodzącej, dzisiaj po odpaleniu na postoju na wolnych obrotach przełączył sie idealnie , tuż na niebieskim polem tak jak powinno byc, dokładnie po 13 minutach, wydaje mi sie ze podmuch zimnego powietzra go wyziembia i dłużej to trwa, choc dziwne bo u kolegi przełącza sie po 1,5 km na zimnym silniku . może faktycznie instalacje instalacji nie równa no i silniki inne. ma ktos m50 z sek. gazem ?
Opublikowano

Najlepsze wyjście to zmienić umiejscowienie reduktora tak aby przewody wodne były jak najkrótsze.

Podejrzewam,że masz reduktor na prawym nadkolu a przewody idą z tyłu silnika do niego?

Opublikowano

Przewody od ogrzewania reduktora są długie i jest słaby obieg w reduktorze.

Długo się rozgrzewa a pozatym sam reduktor nawet jak już pracuje na LPG potzrebuje sporo ciepła aby ogrzać gaz do

odpowiedniej temperatury.Zmień miejsce reduktora blisko trójników.Ewentualnie w grę wchodzi dołożenie pompki w obieg reduktora.

Opublikowano
Możesz spróbować.Przewody też puścić w jakiejś otulinie.Od centralnego ogrzewania są takie termoizolacyjne rurki.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

dzisiaj, włożyłem spory kawałek kartonu przed chłodnice aby pęd zimnego powietrza nie chłodził silnika i cieczy oraz założyłem izolacje na przewody doprowadzające ciecz chłodzącą od reduktora na odcinku 20 cm i owinołem sam reduktor materiałem izolacyjnym.

 

myslicie ze to pomorze ? jutro bede wiedział

Opublikowano
Owinięcie przewodów i reduktora jak najbardziej pozytywnie.Z kartonem przed chłodnicą bym uważał.Chyba że niewielki.Nawet zimą można tak motor zagrzać :) .
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
I jak napisz co dały twoje operacje. Ja u siebie mam temp. ustawioną na 45 stopini i dopiero wtedy jak mi się przełączy to działa dobrze. Przy niższych temp. były problemy z szrpaniem i dziwnymi zachowaniami. W zimie mi się przełącza gdzieś po przejechaniu 3-5km przy wyłączonym nawiewie powietrza i ustawionej gałce na zimne powietrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.