Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze witam forumowiczów.

 

Przejdę od razu do rzecz.

1. Szukając e30 jaki silnik najlepiej wybrać - (1.6, 1.8, 2.0) i który z nich najmniej pali oraz który jest najlepszy do zagazowania? (nie chcę większych bo bez zniżek i tak opłaty będą dość wysokie nawet przy 1.8)

2. Jaki są mniej więcej koszta kompletnego remontu silników z wyżej wymienionych?

3. Na co zwracać szczególną uwagę kupując BMW? - samochód swoje lata ma - niestety ale większość e30 była i jest katowana.

4. Jakich najczęstszych usterek można się spodziewać w e30?

 

5. Ciągle słyszę dwa mity: Pierwszy drogie części. Drugi, że nieważne jaki silnik wybiorę i tak minimalnie 14l w mieście Bemka spali? (prawda czy nie prawda).

6. Z racji tego, że wcześniej nie interesowałem się marką BMW chciałbym wiedzieć czy wszystkie E30 miały wspomaganie kierownicy.

 

Liczę, że pomożecie i nie zbędziecie mnie opcją szukaj.

Opublikowano

1: ja posiadam 1,8 m40 i nie mam zastrzeżeń do niego chociaż podobno są kapryśne (lepiej m20 o ile się nie myle) a co do pojemności to 1,8-2,0. 1,6 troszke zamulony moim zdaniem

2: Koszty nie są straszne, za visco, pompe, termostat, udrożnienie chłodnicy, uszczelke pod klawiaturą wymiane lamp i pare drobiazgów zapłaciłem łącznie z robocizną 1200pln w warszawie więc nie jest źle

3: a) BUDA

b) BUDA

c) BUDA

d) im większa rura ściekowa zamiast wydechu tym mniej z silnika zostało (niestety właściciele e30 dzielą się na zakochanych w swojej bawarce i wieś-tunerów i polo-drifterów)

4: napewno będą malutkie problemy z elektryką, te samochody mają minimalnie 17 lat więc muszą być z tym problemy, pozatym podobno są problemy z układem chłodzenia (tak słyszałem i u mnie w pierwszym tygodniu urzytkowania się potwierdziło)

5: a)bzdura! mój ojciec za części do renault płaci 3-4razy tyle co ja do BMW

b) jeśli nie będziesz nawet na światłach schodził poniżej 4,5 tys to napewno nie zejdziesz poniżej 14... a na serio jest całkiem nieźle, nie pali nadzwyczajnie

6: Chyba tak, ale podkreślam CHYBA. nie spotkałem się żeby nie miała

 

mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem, a z resztą spraw zapraszam do użycia "szukaj" :P

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
2: Koszty nie są straszne, za visco, pompe, termostat, udrożnienie chłodnicy, uszczelke pod klawiaturą wymiane lamp i pare drobiazgów zapłaciłem łącznie z robocizną 1200pln w warszawie więc nie jest źle

Tak z ciekawosci co to jest uszczelka pod klawiatura ?

Pompa i wisco to jakies 270 zl uszczelka pod deklem 80 to 350 zl mamy plyn chlodniczy 70 termostat 32 i wychodzi 450 za graty :mrgreen: wymina tego maks 300 i jest 750 wymiana lamp 100 zl i tak masz kwote 850 zl jaki lampy nie byly w cenie to raczej z ciebie zdarli nielicho :norty:

 

Ps remont generalny tego silnik jest calkowicie nieoplacalny natomiast M42 to juz inna bajka ale generalka to ok 6 tys zl

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Były e30 bez wspomagania na 100%. Przecież niektóre sztuki mają po 20 kilka wiosen ;)

Mój IS w e36 spala w zależności od jazdy 7-11, ale nigdy więcej jak 12-13 w zimie przy lataniu bokiem, gdzie koła non stop buksują. Średnia to ok 10 po mieście i 8 w trasie. e30 trochę jest lżejsza więc jeszcze można zejść.

Opublikowano
Osobiście z racji ze kolega będzie auto gazował to brał bym M20B20 tzn:2 litry, jeśli chodzi o OC to i tak będzie podobne w przypadku tych trzech silników, a 6 garów to zawsze 6;)koszty eksploatacji będą bardzo podobne czy to 1,6 czy 2,0.
Opublikowano
Pompa i wisco to jakies 270 zl uszczelka pod deklem 80 to 350 zl mamy plyn chlodniczy 70 termostat 32 i wychodzi 450 za graty :mrgreen: wymina tego maks 300 i jest 750 wymiana lamp 100 zl i tak masz kwote 850 zl jaki lampy nie byly w cenie to raczej z ciebie zdarli nielicho :norty:

l

uszczelka-100pln

pompa 150

visco nie wiem

70-płyn

termostat 60

lampy 100+20przesyłka

olej 50 (bo lało się nie miłosiernie i trzeba było uzupełnić

+ szczegóły czyli przeróbka elektryki do lamp bo było kombinowane

z części wychodzi 550 + visco w niewiem jakiej cenie (nie pamiętam)

liczmy za visco(sprzęgło) 200pln (tyle na allegro chodzi sensowne a nie firmy krzak) to wychodzi 750 pln plus robocizna AAA i jeszcze udrożnienie chłodnicy i wymiana przewodów!! to wychodzi już koło 900! więc 300pln za robocizne to chyba nie jest tak dużo.

jeśli oferujesz tańsze naprawy to chętnie się zgłosze :)

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
Przy tych cenach za graty to tak oferuje :cool2: Robota w podobnej cenie ale graty mam tansze :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Heh no i każdy ma swoją rację (tylko w 1 się wszyscy zgaszają żeby nie szukać z silnikiem 1.6)

 

W sumie miałem dzwonić i tu i tu

 

http://allegro.pl/bmw-e30-320i-biala-piekna-blos-lpg-wspomaganie-i1358558091.html

http://allegro.pl/bmw-e30-140km-naprawde-warto-i1344943992.html

 

tylko jakoś czasu nie miałem żeby się umówić i oglądnąć autko.

1.8 niezagazowane coupe - (dobrze i niedobrze) nie podany przebieg czyli raczej nie ma właściciel powodów do dumy

2.0 w gazie ale czy wszystko z nią ok? Przebieg 200 tyś - ale tego jak ktoś napisał nigdy nie można być pewnym.

 

Cena praktycznie ta sama.

 

Może ktoś zna auta i coś powie na ich temat? Czy w ogóle sens jest się fatygować i czy coś nie rzuca się w oczy nawet na zdjęciach (biała lampy u dołu czy cokolwiek zbite chyba)

Opublikowano

Biała na pierwszy rzut oka szrot malowana niechlujnie ( progi) brak tuneli chłodzących tarcze paskudne czarne szyby zbite halogeny brak dokładki pasa przedniego no i ta stylowa rynna :) odpuść sobie :)

druga czarna to jak zapewne śmiem twierdzić 318is które właściciel goni bo się rozrząd kończy... na początek 1300 w plecy ewentualnie jak ci się tłumik z tyłu się skończy to ok. siedem stówek za walkera... dziwne progi... no i mocno na lewej stronie maska ucieka... brak zdjęć wnętrz więc pewnie nie jest za wesoło...

za tą cenę nie ma mowy :)

Opublikowano
jarosz 318is - dzięki.Coś czuje że sporo czasu minie zanim kupię samochód, który będzie mi pasować.
Opublikowano

ogólnie to ta ostatnią bym brał, ale coś drogo... ja za swojego turinga dałem 2900pln plus naprawy to 4500 niecałe i świetnie śmiga.

może trafiłem okazje, ale jak patrzyłęm u naszych sąsiadów dla brata coupe to faktycznie ceny podobne.

Do m-technik- to jeśli jesteś z warszawy lub okolic to daj kontakt do siebie to będziesz miał nowego klienta :) wole dać do kogoś stąd bo będe miał pewność że zadba o moją beczółke a nie zrobi na odwal.

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co zauważyłe to za odrą E30 poszły do góry. Ostatnio oglądałem 6cylindórki i kilka znalazlem poniżej 5tys. Reszta ponad i to nawet po 12-15tyś. Jak ktoś ma rzeczywiście zadbana e30, a szczególnie na wąskiej lampie to woła ja za zabytek już. Także jak ktoś ma w dobrym stanie e30 niech dba. Za kilka lat i u nas dostanie ładną kaskę lub nawet niemcy bedą odkupywać od nas.
Opublikowano
tak? no ja sprawdzałem z 2miesiące temu to dało się nawet za 200-300e (1,8-2,0) kupić a takich sensownych ceny wachały się między 1000-1500e (2,5l coupe) ale m3 to sobie niemiaszki dobrze liczą ;) 100k pln to tak lekką ręką :)

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
oficjalnie tak ;) i nawet wyglądała całkiem nieźle... mniej więcej tak jak u nas za ok.3000pln

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
Hmm a taka kwestia. Jak kupuje samochód sprzed 1999 r i nie ma on karty pojazdu. To trzeba takową wyrobić przed rejestracją czy też rejestrują bez wymogu posiadania takowej karty?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam pojęcia ale moja e30 ma taką kartę, samochód w 2004 był sprowadzony i od tego czasu ma kartę. Ale czy musiała być czy po prostu ktoś zrobił to dla siebie tego nie wiem. Podejrzewam że jednak jest wymagana jeśli chodzi o auta sprowadzane.
Opublikowano

1: bardzo ubogi i moim zdaniem drogi

2: bardzo drogi i przebieg na 200% krecony.

poza tym oba sa ładne :) moim zdaniem warto poczekać

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

to cabrio jakieś dziwne wąska z 1990 roku?

właściciel chwali się, że ma skóry a zdjęć wnętrza brak,

no i szeroka nerka z e34/e32 a to mi się nie podoba.

a pierwsza to na plus prześliczne wnętrze :D

niestety jest duży minus w okolicach lewego kielicha.

buda do spawania.

Opublikowano

Co do tego cabrio-to jeden z weteranow allegro,wisi juz przynajmniej z rok.Pytanie czemu....

Ta z drugiego linka,jesli nie zgnita to warto obejrzec.Choc faktycznie,kolo puszki bezpiecznikow cos wylazi.Ciekawe jak pod aku.Generelnie trzebaby obejrzec newralgiczne punty.Wyposazenie w tych autach moim zdaniem schodzi na drugi plan.Wiele rzeczy mozna z czasem dolozyc.Co do przebiegu-normalny dla tych aut.Oczywiscie mozna kupis cos co bedzie mialo ok 200tys ...ale chyba tylko po to zeby miec lepsze samopoczucie :D .

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.