Skocz do zawartości

zaniedbany 530d - ratuje ile moge


elb_530d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, mam problem z moją bemką Jestem właścicielem 530d 2000r 305tyś od 7 m-cy.

Poprzedni właściciel (jak się później okazało) nie dbał o samochód, naprawiał tylko to co było niezbędne do dalszego ruchu pojazdu :mad2:

Ale do rzeczy.

Mianowicie rano, przy podgrzewaniu świec zapala prawie dobrze, bo po 3-5 sek (niecały tydzień temu wymieniłem przepalone i teraz wszystkie 6 znowu grzeje, aku kupiony na jesień, nówka boscha zgodna z zaleceniami producenta, a u mojego taty 530d pali prawie jak TDI, czy zimny czy ciepły startuje od kopa)

Natomiast jak jest już ciepły to trzeba klamotać rozrusznikiem aż serce boli: 5-8sek to norma, ale jak już odpala to równo.

W lato było podobnie 2-3 sek ale żyłem w błogim przekonaniu przek kilka m-cy, że ten typ tak ma, dopóki tata nie stwierdził ze A6 to jednak cienizna i też sobie kupił 530d :D Wtedy zatkało kakało.

Lista podejrzanych części jest dosyć długa (pompka w zbiorniku, czujnik położenia wału, końcówka 1go wtryskiwacza, pompka progowa-jeśli taka jest w 3.0d no i chyba najgorsze-pompa ciśnienia do szyny common)

Proszę o pomoc, może ktoś wie co to za ustrojstwo, bo wymieniać na chybił trafił to mało rozsądne rozwiązanie.

Ponadto jest jeszcze sprawa ubytku oleju i śmierdzących spalin. Ubywa mi w średnim tempie oleju, a spaliny śmierdzą strasznie kwaśno i zajadliwie aż można kopyta wyciągnąć :? - jak nie od diesla :!: w 530d ojca tak nie jest. Dodatkowo przy średnim zakresie obr czasami świszcze mi turbina, a powyżej 2,5-2,8 przestaje - czyżby turbo umierało? poszarpane końcówki łopatek lub kierownic? ale wtedy ciągle by gwizdało a nie czasami.

No i jeszcze webasto. coś tam się włącza jakby suszarka, ale nie grzeje - nie leci dymek ani nie czuć ciepła z rury wydechowej.

Czyżby zapchana pompka pulsacyjna?

Proszę o pomoc bo z gdybania to mogę całą nową politykę dla polski stworzyć :duh:

Chciałbym moją bemke do czasów świetności przywrócić, a nie mam zamiaru zacząć od d* strony chipami, tuningiem wizualnym itp,

tylko tak jak Pan Bóg świat stworzył - od podstaw.

 

znalazłem temat:

530d ociężały zapłon

jednakże tam na tych filmikach bemka zapala 50% szybciej niż moja, a na ciepłym to łacham dziada 3x dłużej.

Help me please... :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elb, tylko bez paniki. Gdzieś już czytałem o tym na forum, prześledź spokojnie, a pewnie i Ty znajdziesz.

Z moją Buńką było podobnie (czytaj: zadbana jak skuter w Egipcie). To co prawda nie diesel i z typowymi dla niego usterkami nie miałem styczności - stąd fachowej porady nie dam - ale fakt jest, że jak zrobiłem listę ToDo, to mi wyszło dwadzieścia kilka pozycji. Na dzień dzisiejszy lżejszy o ok 6 tyśków (nie liczę felg i opon!) mam samochód doprowadzony do ładu. Na wiosnę jeszcze pewnie z tysiaka w niego wsadzę i będzie SUPER!

Znajdź dobry warsztat. Z BMW bez komputera to co najwyżej opony zmienisz, no może jeszcze amorki :wink: . W Warszawie mogę polecić fachowców - rzetelni i nie liczą wulgarnie.

Spokój i cierpliwość + niestety grosik, albo i kilka tysięcy grosików i radość z jazdy jak nigdy! Oj, wiem co mówię :norty:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ciepłym są problemy to będzie czujnik położenia wałka rozrządu [najprawdopodobniej ssący].

 

na bmw5er znalazłem coś takiego:

Jesli 3,0d nie odpala to przyczyna lezy albo w pompie progowej albo w czujniku polezenia walka rozrzadu. Skoro pompe juz wymieniales to zostal czujnik.

będę musiał to wybadać i napewno dam znać co było

 

Czujnik pożyczony od sprawnego 530d i podmieniony - bez zmian. Pompa podprogowa sprawdzona ciśnieniowo (manometr wpięty w wąż doprowadzający paliwo do filtra) i wyszło prawie 8 bar. Czy jest może jakiś zawór upustowy-regulator ciśnienia paliwa? może pompka daje tyle co trzeba a gdzieś tam po drodze ciśnienie "ucieka"

Bo jak nie to pozostaną chyba wtryski, albo koniec życia silnika... :duh:

Ma ktoś może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czujnik pożyczony od sprawnego 530d i podmieniony - bez zmian.Ma ktoś może jakiś pomysł?

 

a po podmiance czujnika skasowałeś błąd starego :?: tak tylko zapytam

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dlatego nie warto kupowac zaniedbanych aut,bo to się później mści i dokłada się tyle,że kupił byś dużo lepszą.

Ja obstawiam na pompe Comonraila,tak się dzieje jak nie wytwarza ciśnienia jakie byc powinno.Co do zużycia oleju i kończącego się turbo to nie ma wpływu na odpalanie samochodu.Po rozmowach z osobami które zajmują się regeneracją turbo narzekają na brak dobrych części i to co zakładają nie wytrzymuje ile powinno.Dlatego dobra używka będzie lepsza od regenerowanej turbiny.

Zaczynają Ci się kolego prawdziwe koszty :(

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuu :duh: no to może zanim zacznę się kosztować na remonty, rozważę możliwość sprzedania autka i dołożenia tej kwoty do następnego...

 

Czujnik pożyczony od sprawnego 530d i podmieniony - bez zmian.Ma ktoś może jakiś pomysł?

 

a po podmiance czujnika skasowałeś błąd starego :?: tak tylko zapytam

 

nie było żadnych błędów, kasować nie trzeba było. W tej 2giej sprawnej bemce po podmienieniu czujnika (właściwie to się zamieniliśmy) wszystko jest guciowo, zapala tak jak przedtem - też nic nie kasowaliśmy.

 

albo koniec życia silnika

Może tak być. Jak ktoryś cylinder nie trzyma kompresji, to moze mieć problem. Warto sprawdzić kompresję.

A puszcza z rury czarnego bąka, jak się juz uda odpalić?

 

niet. nie puszcza bąków. po odpaleniu chodzi odrazu na 6 garów, równo i kulturalnie. Może to wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdiagnozowano błąd czujnika na szynie common rail. W najbliższym czasie podmienię czujnik od sprawnego 30d i zobaczymy co będzie dalej.

Silnik, pompa CR i wtryski żyją (jeszcze :D) okazuje się, że nie taki diabeł straszny, ale na wynik trzeba będzie jeszcze troszkę poczekać.

 

MOD EDIT: Kolego, albo się nauczysz, że nie piszemy posta za postem, albo zarobisz kolejne ostrzeżenie. Sprzątam po Tobie po raz ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.