Skocz do zawartości

elb_530d

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 2000 automat

Osiągnięcia elb_530d

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Yhy, potwierdzam. Przecież nikt nie kupuje V8 żeby sobie powolutku sunąć do kościoła albo na zakupy... :D A niektórzy jeszcze gazują tą jednostkę, co po mojemu jest politycznie niepoprawne.
  2. Zdiagnozowano błąd czujnika na szynie common rail. W najbliższym czasie podmienię czujnik od sprawnego 30d i zobaczymy co będzie dalej. Silnik, pompa CR i wtryski żyją (jeszcze :D) okazuje się, że nie taki diabeł straszny, ale na wynik trzeba będzie jeszcze troszkę poczekać. MOD EDIT: Kolego, albo się nauczysz, że nie piszemy posta za postem, albo zarobisz kolejne ostrzeżenie. Sprzątam po Tobie po raz ostatni.
  3. 3xtak nie polecane są TDSy to już konstrukcja przestarzała (awaryjne pompy paliwa, szczegółnie kłopoty z zapalaniem na ciepłym) turbiny do regeneracji - to norma Generalnie TDS nie był złym silnikiem, ale z racji wieku każdej jednostki (jak piałem wyżej) swoje już przeżyły-praktycznie każdy jeden. Zresztą cena aut z TDS mówi sama za siebie.
  4. uuuu :duh: no to może zanim zacznę się kosztować na remonty, rozważę możliwość sprzedania autka i dołożenia tej kwoty do następnego... a po podmiance czujnika skasowałeś błąd starego :?: tak tylko zapytam nie było żadnych błędów, kasować nie trzeba było. W tej 2giej sprawnej bemce po podmienieniu czujnika (właściwie to się zamieniliśmy) wszystko jest guciowo, zapala tak jak przedtem - też nic nie kasowaliśmy. Może tak być. Jak ktoryś cylinder nie trzyma kompresji, to moze mieć problem. Warto sprawdzić kompresję. A puszcza z rury czarnego bąka, jak się juz uda odpalić? niet. nie puszcza bąków. po odpaleniu chodzi odrazu na 6 garów, równo i kulturalnie. Może to wtryski?
  5. na bmw5er znalazłem coś takiego: Jesli 3,0d nie odpala to przyczyna lezy albo w pompie progowej albo w czujniku polezenia walka rozrzadu. Skoro pompe juz wymieniales to zostal czujnik. będę musiał to wybadać i napewno dam znać co było Czujnik pożyczony od sprawnego 530d i podmieniony - bez zmian. Pompa podprogowa sprawdzona ciśnieniowo (manometr wpięty w wąż doprowadzający paliwo do filtra) i wyszło prawie 8 bar. Czy jest może jakiś zawór upustowy-regulator ciśnienia paliwa? może pompka daje tyle co trzeba a gdzieś tam po drodze ciśnienie "ucieka" Bo jak nie to pozostaną chyba wtryski, albo koniec życia silnika... :duh: Ma ktoś może jakiś pomysł?
  6. Witam koledzy, Proszę o udzielenie kilku informacji odnośnie webasto - moje padło a nie wiem jak powinno działać poprawnie. Ponoć przy pracy delikatnie puka pulsacyjnie pod przednim prawym nadkolem - u mnie tylko słychać jakby suszarkę ktoś włączył ale nie widać spalin ani nie czuć żadnej temperatury. Dodatkowo przy jakiej temp włącza się automatycznie webasto (ja mam dogrzewanie bez f/kcji ogrzew. postojowego)
  7. Ja sam kupiłem 3.0 bo 2.5 pali tyle samo (ciśnie się wiecej i dłużej więc więcej pali) a moc jest odczuwalnie większa no i sam silnik 3.0d jest bardzo udaną konstrukcją, krótko mówiąc najlepszy silnik diesla jaki do tej pory zrobiło BMW, nawet można go znaleść w nowszych budach serii 3,5,7 X3,X5 a dowodem jest fakt, że ten silnik dostał nagrodę roku 2 raz pod rząd, jak wyczytałem w jakimś auto świat. Pozdro
  8. Witam, U mnie w 3.0d (choć z pozoru inny silnik) nie ciągnął aż do ok 3tyś, powyżej ruszał jak dziki. Okazało się, że wężyk od podciśnienia sterujący pracą turbiny był przetarty, drugą przyczyną z tej serii mogą być dwa dosyć małe elektrozaworki na tymże układzie podciśnieniowym(jeden od powietrza atmosferycznego, drugi właśnie od podciśnienienia). A raczej ich wewnętrzne filterki, które się zapychają i nie ma odpowiedniego przepływu powietrza. Jeśli usterka po wymienie przepływki nie ustąpi, to warto sprawdzić moją wersję, nie dużo roboty, koszty praktycznie zerowe. Pozdro.
  9. Witam kolegów, mam problem z moją bemką Jestem właścicielem 530d 2000r 305tyś od 7 m-cy. Poprzedni właściciel (jak się później okazało) nie dbał o samochód, naprawiał tylko to co było niezbędne do dalszego ruchu pojazdu :mad2: Ale do rzeczy. Mianowicie rano, przy podgrzewaniu świec zapala prawie dobrze, bo po 3-5 sek (niecały tydzień temu wymieniłem przepalone i teraz wszystkie 6 znowu grzeje, aku kupiony na jesień, nówka boscha zgodna z zaleceniami producenta, a u mojego taty 530d pali prawie jak TDI, czy zimny czy ciepły startuje od kopa) Natomiast jak jest już ciepły to trzeba klamotać rozrusznikiem aż serce boli: 5-8sek to norma, ale jak już odpala to równo. W lato było podobnie 2-3 sek ale żyłem w błogim przekonaniu przek kilka m-cy, że ten typ tak ma, dopóki tata nie stwierdził ze A6 to jednak cienizna i też sobie kupił 530d :D Wtedy zatkało kakało. Lista podejrzanych części jest dosyć długa (pompka w zbiorniku, czujnik położenia wału, końcówka 1go wtryskiwacza, pompka progowa-jeśli taka jest w 3.0d no i chyba najgorsze-pompa ciśnienia do szyny common) Proszę o pomoc, może ktoś wie co to za ustrojstwo, bo wymieniać na chybił trafił to mało rozsądne rozwiązanie. Ponadto jest jeszcze sprawa ubytku oleju i śmierdzących spalin. Ubywa mi w średnim tempie oleju, a spaliny śmierdzą strasznie kwaśno i zajadliwie aż można kopyta wyciągnąć :? - jak nie od diesla :!: w 530d ojca tak nie jest. Dodatkowo przy średnim zakresie obr czasami świszcze mi turbina, a powyżej 2,5-2,8 przestaje - czyżby turbo umierało? poszarpane końcówki łopatek lub kierownic? ale wtedy ciągle by gwizdało a nie czasami. No i jeszcze webasto. coś tam się włącza jakby suszarka, ale nie grzeje - nie leci dymek ani nie czuć ciepła z rury wydechowej. Czyżby zapchana pompka pulsacyjna? Proszę o pomoc bo z gdybania to mogę całą nową politykę dla polski stworzyć :duh: Chciałbym moją bemke do czasów świetności przywrócić, a nie mam zamiaru zacząć od d* strony chipami, tuningiem wizualnym itp, tylko tak jak Pan Bóg świat stworzył - od podstaw. znalazłem temat: 530d ociężały zapłon jednakże tam na tych filmikach bemka zapala 50% szybciej niż moja, a na ciepłym to łacham dziada 3x dłużej. Help me please... :cry2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.