Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Zamierzam kupic w USA E-60tke okolo 2008 rok i chcialem sie dowiedziec z racji na sprzedawane tu paliwo jaka jest metoda wtrysku paliwa w benzynowych 6tkach? Czy jest to moze bezposredni? Pytam bo w stanie w ktorym mieszkam sprzedawane sa 3 rodzaje paliwa z reguly zwykla (regular) 87 , premium 91 i najlepsza to 93 i jest troche roznicy w cenie 87 i 91 w zwiazku z tym nie jestem pewien czy motor bodjaze N52N (oznaczenie w usa to 528i i moc 235KM) bedzie bezproblemowo pracowal na najtanszej 87 czy trzeba lac juz lepsza? Dzieki za odpowiedzi. A przy okazji czy wspomniany motor posiada Valvetronic czy pozbawili go tego? Poprzednik w USA mial 255KM i wiem ze mial Valvetronika, lecz od 2008r zdusili moc do 235KM (czemu to nie wiem..??) i zastanawiam sie co to za konstrukcja?
Opublikowano
Silniki Bmw od lat sa tak konstruowane zeby mogly jezdzic w stanach na ubozszym paliwie, a wiec no problemo

 

Pewnie i tak te ubogie z USA jest 100 razy lepsze niż nasze krajowe najlepszej jakości :norty: :mrgreen:

Opublikowano

Pewnie i tak te ubogie z USA jest 100 razy lepsze niż nasze krajowe najlepszej jakości :norty: :mrgreen:

 

Oj nie bardzo, bardzo glosna sprawa tu jest z padajacymi pompami paliwa HPFP z uturbionych motorow 535i/335i wlasnie z powodu marnego paliwa gdzie w EU slyszy sie rowniez o tym ale bardzooo rzadziej - cos musi tu nie tak byc z tym paliwem jednak...

 

Wracajac do tematu to czy silnik N52K (528i USA) ma DI (bezposredni wtrysk) czy nie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze silnik ma symbol N52N i jest to silnik 3.0 z wtryskiem bezpośrednim. Po drugie w USA dali sobie spokój z wersją tego silnika o mocy tej co w Europie czyli 272KM i z ograniczonego mocowo 528i od razu jest przeskok w ofercie do 535i czyli tego twinturbo. W USA generalnie nikt nie lubi komplikacji więc BMW też stara się tego nie robić. :) Po trzecie info na jakim paliwie masz jeździć jest umieszczone na klapce wlewu paliwa.
Opublikowano
Po pierwsze silnik ma symbol N52N i jest to silnik 3.0 z wtryskiem bezpośrednim. Po drugie w USA dali sobie spokój z wersją tego silnika o mocy tej co w Europie czyli 272KM i z ograniczonego mocowo 528i od razu jest przeskok w ofercie do 535i czyli tego twinturbo. W USA generalnie nikt nie lubi komplikacji więc BMW też stara się tego nie robić. :) Po trzecie info na jakim paliwie masz jeździć jest umieszczone na klapce wlewu paliwa.

 

 

Jest on zapewne zmodyfikowana kontynuacja konstrukcji N52N na rynek USA ale nazywaja go tu rowniez N52K, patrz 2ga ramka ponizej gorna linijka :

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi i przykladowe E-60 528i z 2009r 7 ost. znakow nr Vin: C441827

 

To ze ma 3 litry wiem i to ze jest przeskok w ofercie tez wiem bo byly tylko 2 motory na tutejszy rynek w E60 z rzedowych szostek po 2008r :duh: nie bylem pewny natomiast czy mial bezposredni, ale teraz juz jestem - dzieki i skoro tak to bankowo dlugo na najtanszej ten motor nie posmiga wiec nie ma co ryzykowac. Thx.

Opublikowano

Boss to kup coś z silnikiem M54 albo po prostu 545i (nie znam oznaczenia silnika) jak się to mawia - stare ale jare.

Znajomy w USA miał 530i z 2005 roku bodajże, i jeździł na najtańszej benzynie i nic się nie działo - miał auto 4 lata.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Boss to kup coś z silnikiem M54 albo po prostu 545i (nie znam oznaczenia silnika) jak się to mawia - stare ale jare.

Znajomy w USA miał 530i z 2005 roku bodajże, i jeździł na najtańszej benzynie i nic się nie działo - miał auto 4 lata.

V8 potrzebuje minimum 91 z tego co pamiętam z tabliczki na klapie od wlewu paliwa.

Opublikowano
Boss to kup coś z silnikiem M54 albo po prostu 545i (nie znam oznaczenia silnika) jak się to mawia - stare ale jare.

Znajomy w USA miał 530i z 2005 roku bodajże, i jeździł na najtańszej benzynie i nic się nie działo - miał auto 4 lata.

 

Nie bo ''zjarany'' jestem na E60 po lifcie z 2008 lub 09 roku z pieknymi swiatelkami po lifcie z tylu ahhh :D

tylko znow mam rebus bo jak mam lac drozsza benzyne do 528i to nie wiem czy nie zakupic 335d ktore jest dostepne juz tu na rynku i cena diesla i lepszej Pb jest praktycznie taka sama a ceny 335d z np. 2009 i ceny 528i z analogicznego rocznika sa podobne...

Opublikowano

Co ma 5-er do 3-er? To są 2 różne klasy samochodów.

A patrzenie w US na cenę paliwa jest delikatnie mówiąc... zabawne. Ha Ha Ha.

Opublikowano
Co ma 5-er do 3-er? To są 2 różne klasy samochodów.

A patrzenie w US na cenę paliwa jest delikatnie mówiąc... zabawne. Ha Ha Ha.

 

 

Troszku sie mylisz, to juz nie ta ameryka ktora byla kiedys gdzie jeszcze nie tak dawno za galon Pb( 3.78litra) placilo sie niecale 2 dolary (obecnie jakies $2.90-$3.10/galon - diesel $3.15/galon) :D Od jakiegos czasu paliwo idzie tu w gore dlatego zyjac w obecnie panujacych tu realiach cenowych, ale spogladajac wstecz i porownujac do cen jakie byly kiedys mozna zauwazyc ze jest drogo co na ameryke nie jest rzecza normalna bo towary tu raczej nie drozeja w tak szybkim tempie jak to ma miejsce w polsce :duh: lecz racje Wam przyznam ze jest nadal duzo taniej niz w EU...

Opublikowano

Kiedyś gdzieś czytałem artykuł że BMW wycofało silniki diesla z USA z dwóch powodów - małe zainteresowanie, a drugi to niska jakość oleju napędowego co miało znamienne skutki w eksploatacji pojazdu . Brałbym benzyne - chyba że mieszkasz w CA to nie ;)

Powiadasz że obecnie płacicie około 3$ za galon (pamiętam czasy gdzie płaciłem 1,45$ za galon i to już było drogo ;) ) to w zasadzie 100km takim ~ 528i/530i robisz zimą za jakieś 11$ tj. 35 PLN na okrągło - niemal przez pół w cenie tego co u nas - ba powiem więcej nieco taniej niż Europejskim dieslem 525/530d.

 

2,61 PLN/L (po przeliczeniu) to nawet ciężarówki w PL na opalowym drożej jeżdżą :D

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brałbym benzyne - chyba że mieszkasz w CA to nie ;)

 

W CA jeszcze nie dawno w ogóle nie wolno było jeździć dieselami, więc nie bardzo rozumiem co masz na myśli.

Opublikowano

To mam na myśli że jak dobrze pamiętam w CA są zwolnienia podatkowe ;) za jazdę dieslem - oczywiście mówimy o czymś na styl EURO 5 a nie o starych kopciuchach :).

Poza tym Kalafiornia ;) jest bardziej cywilizowana w te klocki aniżeli inne stany - dla przykładu sporo smartów CDI jeździ po L.A.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze silnik ma symbol N52N i jest to silnik 3.0 z wtryskiem bezpośrednim.

 

Niestety przywaliłem tutaj bzdurę na maksa. N52N nie ma wtrysku bezpośredniego. Ma go dopiero silnik N53. Sorry..

Opublikowano
Po pierwsze silnik ma symbol N52N i jest to silnik 3.0 z wtryskiem bezpośrednim.

 

Niestety przywaliłem tutaj bzdurę na maksa. N52N nie ma wtrysku bezpośredniego. Ma go dopiero silnik N53. Sorry..

 

no i N54 biturbo też ma bezpośredni wtrysk.........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale tu chodzi o konkretny silnik, o który pytał założyciel tematu.
Opublikowano
Ok, dzieki mmw za zainteresowanie. Wiec jednak nic mu szkodzic specjalnie nie bedzie jazda na najtanszej Pb. Oczywiscie lepiej zalac drozsza ale.... heh... Mialbym prosbe, czy moglbys podeslac jakiegos linka gdzie moglbym znalezc jakis szczegolowy opis techniczny motoru N52N? Jakos nie specjalnie moglem cos znalezc w necie. Dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.