Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
o co chodzi z temperaturą wskazówka jest w "pionie" po przejechaniu paru kilometrów po mieście natomiast gdy wyjechałem z miasta w trasę co temperatura spadła do niebieskiego pola i tak już została auto z silnikiem 3 litrowy diesel czy to może być przez to że było dzisiaj prawie -15 na dworze, jak to co robić ?
Opublikowano

Witam

Mimo mrozu na zewnątrz temperatura powinna być ok 90 stopni, - wskazówka w pionie.

 

Przyczyna termostat albo wisko, ale jeśli nie masz problemu z przegrzzewaniem silnika to predzej wisko

Opublikowano
Witam

Mimo mrozu na zewnątrz temperatura powinna być ok 90 stopni, - wskazówka w pionie.

 

Przyczyna termostat albo wisko, ale jeśli nie masz problemu z przegrzzewaniem silnika to predzej wisko

ok ale u mnie temperaturę 90 stopni osiągam po kilku minutach bez problemu a z tego co wiem to jak uszkodzone wisko to bym nie osiągał optymalnej temperatury

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to termostat. Jest stale otwarty.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to termostat. Jest stale otwarty.

Na 100% termostat, jak kolega dyzio255 napisał, podczas jazdy w mieście auto nie porusza się z dużą prędkością i często stoi i dlatego jest w stanie się dogrzać, a poza miastem jak chłodnica dostanie podmuchu zimnego powietrza na chłodnice z racji większej prędkości temperaturka idzie w dół niestety :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Witam

Mimo mrozu na zewnątrz temperatura powinna być ok 90 stopni, - wskazówka w pionie.

 

Przyczyna termostat albo wisko, ale jeśli nie masz problemu z przegrzzewaniem silnika to predzej wisko

ok ale u mnie temperaturę 90 stopni osiągam po kilku minutach bez problemu a z tego co wiem to jak uszkodzone wisko to bym nie osiągał optymalnej temperatury

Panowie za osiągnięcie optymalnej temperatury pracy odpowiada termostat, a wisko nie pozwala żeby ją przekroczyć, czyli schładza silnik jak w starych autach zwykłe wentylatory :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

1. czytajcie ludzie forum zanim zadacie pytanie (ostatnio 3 już temat odnośnie temperatur.

2. główny termostat ma taką konstrukcję by z biegiem lat tracił parametry na rzecz wychładzania silnika niż jego przegrzewania(warto wymienić razem z obudową i uszczelką).

3. sprawdzać głównego nie ma poco objawy są wystarczające (jeśli ktoś nie wierzy kolegom z forum polecam w trakcie dogrzewania się silnika porównywać organoleptycznie temperaturę węży do i z chłodnicy - do powinien być ciepły, z zimny do osiągnięcia pionu potem szybko się robi ciepły).

4. nie ma termostatu AGR tylko jest EGR (exhaust gas recirculation) drobna różnica, ale warto tego nie mylić (diabeł tkwi w szczegółach), by go sprawdzić trzeba go wyjąć a sprawdzić najprościej dmuchając na zimno czy przepuszcza powietrze (nie powinien wcale).

5. osobiście polecam wymienić oba bo koszta nie są wielkie zalać nowym płynem i zapomnieć o problemie na dłuuugo.

6. rysunki wszystkie znajdziesz na realOEM http://www.realoem.com/bmw/select.do

7. ja termostaty kupowałem na allegro o tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=10939834 ori nie żadne podróby i cena mysle ok głowny 190PLN, EGR 130PLN

ostatnio przerabiałem temat początkowo temp. spadała na trasie potem był problem dobić do pionu, po wymianie super szybko się nagrzewa i ładnie trzyma. pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.