Skocz do zawartości

[ E30 ] BMW e30 318is - charakterystyka modelu


Sułek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Chciałbym prosić Was o pomoc w charakterystyce modelu e30 w wersji 318is.

 

W przyszlości zamierzam kupić taki model, więc interesują mnie wszystkie informacje, nawet najdrobniejsze szczegóły - prosze mnie poprawiać i uzupełniać.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

BMW E30 1.8 IS 16v--> 136 KM --> M42

 

Elemenenty wyróżniające od innych modeli :

Ogólnie :

 

- podładka pod przedni zderzak

- lotka na tylnej klapie

- inna tapicerka - przeważnie w krate

- inne zderzaki ?

- dodatki M-technica --> gałka zmiany biegów, kierwonica, kubełkowe fotele ?

- nakładka na rurę wydechową w kolorze czarnym

- nowy design kołpaków 14, potem także w ostatnich kombi

- wzmocnione nadwozie - gdzie, w jaki sposób ?

- inne lampy tylnie ?

- lampy przeciwmgielne ?

- brak chromowanych elementów ?

 

Mechaniczne :

 

- silnik m42 - dwa wałki, 16 zaworów..co jeszcze ?

- krótkie przełożenia skrzyni biegów - jak to sie ma w rzeczywistości ? szybciej przyspiesza, ma mniejsza predkosc maksymalna...jaka ma ona charakterystyke ?

- 4x hamulce tarczowe - jakie, jakie wymiary ?

- obiżone, utwardzane zawieszenie - o ile ? jaka charakterystyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w szoku :shock: np lampy przeciw mgnielne to ja mam w 1.6i :mrgreen: kubelki tez spotkac mozna w sporej ilosci e30 :D kkrotsze przelozenie to zalezy od mostuu :roll: tylne lampy to tez takie samee napisz lepiej skad masz te infoo :D bo normalnie jak to czytam to brechtac mi sie chce pozdro :twisted: Edytowane przez tygrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BMW E30 1.8 IS 16v--> 136 KM --> M42

 

Elemenenty wyróżniające od innych modeli :

Ogólnie :

 

- podładka pod przedni zderzak

- lotka na tylnej klapie

- inna tapicerka - przeważnie w krate

- inne zderzaki ?

- dodatki M-technica --> gałka zmiany biegów, kierwonica, kubełkowe fotele ?

- nakładka na rurę wydechową w kolorze czarnym

- nowy design kołpaków 14, potem także w ostatnich kombi

- wzmocnione nadwozie - gdzie, w jaki sposób ?

- inne lampy tylnie ?

- lampy przeciwmgielne ?

- brak chromowanych elementów ?

 

Wydaje mi się, że to mogą mieć każde e30, zależy tylko od wlaściciela.

 

Mechaniczne :

 

- silnik m42 - dwa wałki, 16 zaworów..co jeszcze ?

- krótkie przełożenia skrzyni biegów - jak to sie ma w rzeczywistości ? szybciej przyspiesza, ma mniejsza predkosc maksymalna...jaka ma ona charakterystyke ?

- 4x hamulce tarczowe - jakie, jakie wymiary ?

- obiżone, utwardzane zawieszenie - o ile ? jaka charakterystyka ?

 

W silniku to z "inności" co do np. M40 to głowica (tak jak piszesz 2 wałki)

Zawieszenie :?: Oj to chyba też od właściciela zależy, tym bardziej po tylu już latach.

A co do hamulcy, patrz na to pod czerwoną linią

%5B640%3A337%5Dhttp%3A//img361.imageshack.us/img361/7863/ham8xh.jpg

 

Pozdrawiam

Mariah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh..no znak zapytania oznacza, że nie jestem czegoś pewien...a jeśli chodzi o wymienione elementy to przecież wiem , że wystepowały w wiekszości bmw w formie opcji....chodzi mi o to czy jest to standard w IS'ie ?

 

Co do tych lamp, to też wydawało mi się to dziwne bo nie widzę różnicy, ale wolalem się upewnić.

 

Dzięki za dane hamulców !

 

- Wiesz może jaką drogę hamowania ma e30 318is ?

 

Jeżeli to możliwe to prosiłbym o poprawienie/dodanie wymienionych przezemnie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blanty szkodzą :modlitwa:

 

No zajarany jestem juz od jakiegoś czasu, ale chciałbym dowiedzieć się wszystkiego --> żeby już przygotować całą strategie :D

 

Hmmm..mówicie, że ty były opcje ? Jesteście tego pewni ? Z tego co wyczytałem to wiekszość wypisanych rzeczy było w standardzie IS'a..?

 

TO JAK TO JEST :)

 

p.s

Jest strasznie mało informacji na forum odnośnie IS'a ;)

 

p.s 2

 

Zapewne moja postawa jak i pytania mogą wydać Wam się śmieszne, ale prosze o wyrozumialość :shock: jestem new :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% iS jakie oglądałem - wyposażona była w :

- Brilantrot

-tapicerka w kratke

-elektryczne lusterka

-nadwozie coupe

-szyberdach

-obrotomierz

 

I TYLE !!!!!

przykro mi :|

 

ps.iS to tania wersja e30 - trafić na dobrze wyposażonego, to problem...

zobacz na Allegro, co najczęściej mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli interesują Cie szczegóły techniczne polecam to miejsce: http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&series=E30&body=2-T&model=318is&zone=ECE&prod=19900700&motor=M42&steering=L&arch=0,

 

Dodatkowo zawsze musisz wybtrać rok i miesiąc produkcji...

 

A z mojego punktu widzania Zawieszenie nieco twardsze ale najważniejsze to tylny stabilizator.

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze jeszcze raz o std wyposażeniu is, którego nie ma 318i e std:

 

- zawieszenie M

- kierownica i drążek bieg. M

- inna tapicera

- spojlery is

 

halogeny, alu, wspomaganie - opcje dodatkowe

 

zwykłe '90 318 ma z tyłu bębny,'90 is tarcze - akurat mam obydwa auta

 

Sprowadzałem ostatio is z Niemiec i podstawowe znaczenie co do ceny ma to czy ma wsp czy nie, auto potrafi być o połowe tańsze jak nie ma.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

 

1) No właśnie jak jest z tym zawieszenie...jest obniżone ( wiadomo może o ile ? ) i czy ma wzmocnienia w postaci tylniego stabilizatora ( jak zauwarzył ggrzg).

 

2) Jak jest w końcu z tą skrzynią, ma krótsze przełożenia ?

 

3) Spojlery - napewno lotka tylnia i podkładka przednia, a czy zderzaki też ?

 

 

p.s

 

Loco, teraz to już nie dam Ci spokoju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zderzaki normalne, co do skrzyni to moje subiektywne odczucie w prównaniu z M20, M40 mam na automacie

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ta stronę, ale nie znam wogóle niemca i ciezko mi cokolwiek znalesc.

 

Np. :) i o co tu chodzi :P ( nie lubie niemcow...robia tylko dorbe samochody :) )

 

"Der 318is Umbau bietet sich z.b für nockenwellengeschädigte 316i und 318i Fahrer an. Zwar passen entgegen ersten Vermutungen nicht wirklich alle Teile des M40 Motors an den M42, aber Wasserkühler und Getriebe (aufs Pilotlager achten) sind ja auch schon mal was. Die Fahrleistungen sind gegenüber einem 318i deutlich verbessert. Der Motor zieht schon etwas kräftiger los, von Überlegenheit ist aber keine Spur. Inwieweit dieser Motor einem 325i vorzuziehen ist, hängt auch ein bisschen vom Fahrzeugeinsatz ab. Die Handlichkeit ist mit dem 318is Motor gewichtsbedingt deutlich besser, Slalomfahrer sind hiermit vermutlich super bedient. Für Normalos ist der Motor eigentlich zu schlapp."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzałem ostatio is z Niemiec i podstawowe znaczenie co do ceny ma to czy ma wsp czy nie, auto potrafi być o połowe tańsze jak nie ma.

 

Oj chyba lekko przesadzasz.. sprowadzałem ze wspomaganiem i bez i cena nie była aż tak bardzo zróżnicowana.. (ok 100 Euro)

 

 

No właśnie jak jest z tym zawieszenie...jest obniżone ( wiadomo może o ile ?)

 

Wydaje mi się że o 40mm.

 

Spojlery - napewno lotka tylnia i podkładka przednia, a czy zderzaki też ?

 

Przednia podkładka tak, ale wydaje mi się że tylnia lotka była w standardzie w 325i a nie w 318is

 

p.s

Jest strasznie mało informacji na forum odnośnie IS'a ;)

 

Bo ktoś kiedyś powiedział że BMW zaczyna się od 6 garów..

:wink:

Żartowałem..


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img8.imageshack.us/img8/9972/bokis0sa.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img233.imageshack.us/img233/4592/p10100439rf.jpg

Bardzo fajne autko użytkowałem 3,5 roku zroiłem 70 tys km bez większych problemów aytko bardziej do miast niz na trase. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sulek niewystepowaly is to tylko i wylacznie cupeta chyba ze sobie ktos przezucil motor to tyle a is ma fotele wkratke i to niesa kubelki pozdro :D Edytowane przez tygrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam letniego kotleta ponieważ jest sporo niescisłości co do E30 318is:

 

Samochód ten już w serii nie jest najprostszym E30 (tyle że z nowym dwuwałkowym silnikiem) w którym kazde dodatkowe wyposazenie zalezy tylko od opcji która wybierał klient !!! Co za bzdura. KAŻDE E30 is miało przede wszystkim fabrycznie niższe i sztywniesze zawieszenie na grubych goleniach i tarczowe hamulce przy 4 kołach ! A to kolosalna róznica w porównaniu do zwykłych golasów 316i Optycznie miało dokładkę z przodu i z tyłu. Jeśli chodzi o wnetrze to wszystkie is-y które widziałem miały recaro w kratę, może i były zwykłe fotele, nie chce mi się grzebac w necie, ja nie wiedziałem. Gadanie że to wszystko zalezy kto co sobie zamówił i potem ew. wstawił to nieprawda. To nie był tani model E30 !!! Jasne że była lista opcji i można było domówić dużo rzeczy - ale seryjnie był to specjalnie opracowany model sportowy - tak był wprowadzany na rynek, co czytamy choćby w polskiej prasie z 89roku. To że żadko is miewa wypasy z dziedziny komfortu jak klima czy elektryka, a nawet abs (a 325 ma to dużo częściej) - to nie jest kwestia taniości produktu, tylko świadomgo ukierunkowania modelu na sport ! Tam się liczyła waga, lekkość, wyważenie, a nie pływanie w grzanych fotelach przy chłodzie klimy. To tak jak 911 S - przewaga zawieszenia i hamulcy (od turbo, w is-ie od 325) nad mocą silnika, oraz brak elektryki itd. w stosunku do 911turbo. Oczywiście to nie ta bajka i klasa aut - ale podobna koncepcja i podejście do modelu. Silnik w którym z m40 został tylko blok i miska olejowa oraz zawieszenie i hamulce jego główny wyróznik w serii ! Oraz super wyważenie :) Cóz dodać - m42 to silnik który super się sprawdza w E30, 318is to naprawde fajne autko, super się prowadzi - natomiast przy okazji dodam że nie jest to silnik do e36, chyba że dla spokojnych ludzii przerażonych wizją R6 - czyli nie dla maniaków bmw :nienie:

318is 4d seryjnie nie było. Pewnie że po latach jeżdzą różne is-y, z róznym wyposażeniem itd - mojemu is-owi wyrósł np. plecak, i stał się Touringiem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.