Skocz do zawartości

Swap 520i na 530d czy ktoś robił?


madziulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym przerzucić silnik 3.0d do budy z 2.0i czy ktoś robił coś podobnego?

Interesuje mnie sprawa mocowania silnika i skrzyni biegów oraz skali przeróbki instalacji elektrycznej?

A jak wygląda sprawa w wydziale komunikacji z rejestracją takiego pojazdu?

Co do części to nie mam problemu bo mam dawce 530d niestety poobijany z każdej strony:( i bez sensu jest jego robienie, dlatego chce kupić drugi z małym silnikiem (oczywiście z 530d brak gdzie kolwiek:( ) i zrobić przekładkę silnika i bogatszych częsci:)

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że bardziej by Ci się opłacało przerzucić do tej 530d poobijanej (nie wiem jak bardzo jest zniszczona) blachy i elementy karoserii z 520i. Jeśli będziesz próbował przerzucić do 520i silnik od 530d to zrobi Ci się to raczej mało opłacalne - kupę gratów do przerzucenia, elementy zawieszenia, napędu, most, układ paliwowy, mocowanie silnika, inna skrzynia, itp, itd... Szybciej i taniej wyszłoby sprzedać oba i kupić jedno - 530d.

Ale zrobisz jak chcesz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłacalne jest, wystarczy tylko zerknąć na ceny, ale pomijając fakt opłacalności tylko biorąc pod uwagę zakres prac jakie trzeba wykonać?

Dlaczego piszesz odnośnie wymiany zawieszenia,mostu czy jest inne w 3.0?

Przerzucenie do poobijanej odpada z uwagi na stan w jakim jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłacalne jest, wystarczy tylko zerknąć na ceny, ale pomijając fakt opłacalności tylko biorąc pod uwagę zakres prac jakie trzeba wykonać?

Dlaczego piszesz odnośnie wymiany zawieszenia,mostu czy jest inne w 3.0?

Przerzucenie do poobijanej odpada z uwagi na stan w jakim jest.

Z zawiechy na pewno inne będą tarcze i klocki. Pewnie inne będą także amortyzatory (i bardziej chodzi o ich twardość/sprężystość niż długość - większa masa diesla). Piasty także mogą być trochę inne - przystosowane do cięższego silnika 530d.Podejrzewam, że inne elementy także mogą być masywniejsze z uwagi na dużo większą masę jednostki napędowej. Most może być także inny (wizualnie może i taki sam) z uwagi na inne jego przełożenia gdyż benzyna pracuje w innym zakresie obrotów i diesel pracuje w innym zakresie obrotów. Skrzynię musisz wrzucić inną niż w 520i z uwagi na jej inną odporność na obciążenia (dużo więcej Nm w przypadku diesla). W dieslu musisz mieć pompkę wstępną/progową (czego w benzynie zdaje się nie ma). Póki co napisałem tylko to, co przychodzi mi na myśl w pierwszej chwili a pewnie się okaże, że maneli do wymiany jest jeszcze więcej. Ale to może jeszcze ktoś potwierdzi lub zaprzeczy kto mechanikę e39 zna na wylot lub robił takiego swapa.

Najlepiej posprawdzaj te graty na RealOem po numerach części - będzie wtedy wiadomo co jest takie samo a co zupełnie inne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak czytam, to coraz większy sceptycyzm mnie bierze... Nie wyobrażam sobie, że taki zabieg może się opłacać, a co ważniejsze - dać pozytywny i zadowalający efekt! Tak poważna ingerencja nie dość, że jest chyba bardzo kosztowna, to wymaga na prawdę dobrego mechanika i elektryka, którzy zaangażują się w temat. Zbyt wiele jest punktów, w których pomyłka / zaniedbanie może spowodować pad projektu, czyli kolejne koszty itd.

Mechanikiem nie jestem, a na całość patrzę przez pryzmat kalkulatora kosztów. Ja bym chyba jednak poszukał tego co chcę docelowo. Jestem pewny, że jak posumujesz koszt zakupu 2 samochodów (chyba, że choćby jeden masz w gratisie, ale nawet w tedy trzeba by to przeliczyć) + części i robocizna (bo pewnie część i tak będziesz musiał dokupić...) to wyjdzie Ci kaska na super furkę...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w pierwszym poście, jeden samochód 530d, stoi rozbity w garażu, drugi powiedzmy 520, 523, 528 można kupić za niewielkie pieniądze więc części do przekładki będą w komplecie kwestia tylko włożenia pracy, ale tego się nie obawiam bo już robiłem takie rzeczy, w każdym bądź razie najbardziej mnie interesuje co trzeba by wymieniać a w szczególności co z mocowaniem silnika i jak duża będzie przeróbka instalacji elektrycznej. Czy zamknie się w wymianie wiązek wokół silnika i DDE czy lepiej wymieniać komplet, dodam że samochód do którego było by to przekładane to nawet bogatsza wersja niż dawca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej rozbitka sprzedać na części? Znajomy rozbił lekko swoją 530dT, stwierdził że nie będzie jej naprawiał, rozłożył na części, sprzedał je i kupił inne auto, bez swapowania, cudowania itp :P

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica M pak 900 PLN, radio business z CD 1000 PLN, komplet skórzanych foteli z elektryką 2000 PLN, reflektory xenonowy po lifcie 2500 PLN, podłokietnik z telefonem 700 PLN, ramki shadow line 600 PLN, silnik 3.0d 2800-4000 PLN, turbina 1500 PLN, komplet alufelg z oponami 1600 PLN, i tak z grubsza ok 12-13 tys PLN się uzbiera. Dokłdasz coś i masz E39 530d z wypasem, zmiast gołego 520i ze swapem.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza Panowie, ale trzeba wziąść pod uwagę fakt że jak się ma całą 530d to chyba nie ma większego problemu żeby to uruchomić i śmigało dobrze, no chyba że się mylę?

Prawdopodobnie przekładka będzie z anglika więc jeszcze więcej zabawy, ale co tam jak się bawić to się bawić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - jeśli masz już na stanie dawcę to odchodzą Ci koszty zakupu tego dawcy. Ale z drugiej strony jak chcesz dokupić jakąś tanią 520i żeby ją przeszczepić to i tak te koszty dodatkowe masz no i trochę kombinacji z przełożeniem. Sądzę, że łatwiej jest przełożyć blacharkę z 520i żeby tą poobijaną 530d ogarnąć niż przeszczepiać mechanikę i graty z 530d do 520i.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.