Skocz do zawartości

[530dA] Dziwne zachowanie automatu - półbiegi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moją E39 mam ok. 6 m-cy, jest to mój pierszy automat. Jakos nigdy mi się automat nie widział, teraz wiem, że każde następne auto będzie BMW i automatem zarazem.

Ale do rzeczy: pytanie mam odnośnie zachowania skrzyni. Nie wiem czy to normalne czy coś się skrzynią dzieje. Otóż jadą sobie na ostatnim biegu, czyli 5, z prędkością ok. 80km/h, czasami (zazwyczaj przy wzniesieniach) skrzynia jakby zmienia przełożenie, obroty silnika lekko wzrastają, myślałem, że to redukcja na niższy bieg (4), ale gdy ręcznie wrzucę na 4, wtedy czuć wyraźnie, że jest to redukcja.

Może chaotycznie napisałem, ale +/- tak to wygląda.

 

Też tak macie?

Opublikowano

tak ma byc - u mnie jest tak samo

 

w ramach kazdego biegu skrzynia pracuje przez konwerter do pewnych predkosci i obciazenia po ich przekroczeniu spina na stale dany bieg.... czuc to przy gwaltownym przyspieszaniu - idzie pod pelnym obciazeniem......

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Mam przy okazji jeszcze jedno pytanie ws. automatu. Kiedy przyspieszam mocniej wciskając gaz obroty rosną dużo szybciej niż prędkość, jak puszczę spadają do właściwej wartości, tak jakby sprzęgło się ślizgało. Czy to normalne w automatach?
Opublikowano
Mam przy okazji jeszcze jedno pytanie ws. automatu. Kiedy przyspieszam mocniej wciskając gaz obroty rosną dużo szybciej niż prędkość, jak puszczę spadają do właściwej wartości, tak jakby sprzęgło się ślizgało. Czy to normalne w automatach?

Tak to normalne , pełen lock up masz od 90 km/h na 5 biegu

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
A wracając do tematu oczywiście żadnych półbiegów nie ma i nie będzie :) to nie ciężarówka :) jak chcesz sprawdzić czy lockup działa prawidłowo zrób najlepiej tryb manualny i jadąc powiedzmy 100km/h na 5 biegu zacznij stopniowo ale niezbyt wolno ale też i nie gwałtownie wciskać pedał gazu i nie powinno być mowy o żadnym efekcie ślizgającego się sprzęgła :) samochód powinien się zachować jak z manualną skrzynią :D
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
tak jak koledzy piszą tak ma być poprzednia wersja automatu z jednostopniowym konwerterem zapinała biegi "na sztywno" te nowsze mają dwustopniowy konwerter i dlatego jest wrażenie półbiegów.
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.