Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Poszukuje pomocy dotyczącej spalania w/w modelu. Chodzi o to że wszystko chodzi super, w mieście pali mi 10l i jestem zadowolony. Problem dopiero zaczyna sie w trasie. Pokonuje trase na dystansie 200 km i autko też spali 10l/100km. Nie jeżdze jak na wyscigach raczej caly czas w okolicach 90 - 100 km na godzine i to bez obciążenia, tylko jedna osoba. Mam w domu interfejs i carsofta, chyba da się tam zczytać parametry pracy silnka w czasie jazdy? Czy jest prawdopodobne ze któraś sonda wisi na bogatej mieszance? Czy koledzy spotkali sie juz z podobnym problemem? Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano
Tez mam 2 litrowy silnik i spalanie miasto w granicach 10-11 litrob.Trasa od 7 do 10:) Oczywiscie 10 litrow przy sotrej jezdzie. ostatnio jak jechalem tak 90 do 100 km/h to spalila srednio 7,8 litra:)Moj rekord takze Tobie chyba odrobine duzo łyka;/
Opublikowano
W mieście spalanie w normie. Podjedź do jakiegoś gazownika z analizatorem spalin i za 10 zł dowiesz sie czy daje za bogatą czy za ubogą mieszankę, czyli ogólnie sprawdzisz działanie sondy :)
Opublikowano
W mieście spalanie w normie. Podjedź do jakiegoś gazownika z analizatorem spalin i za 10 zł dowiesz sie czy daje za bogatą czy za ubogą mieszankę, czyli ogólnie sprawdzisz działanie sondy :)

Tu z tym jest różnie, ja podjechałem na analizator spalin (nowy, niby zaawansowany) i powiedział że katalizator, sonda wszystko idealne żebym nic nie ruszał, na komputerze wyszło jednak że jest błąd sondy, po wymianie spalanie lekko spadło i silnikowi energii przybyło nieco i kultury.

Opublikowano
A czy ktoś sie orientuje czy w carsofcie 6.1.4 działa ta funkcja livedata gdzie mozna obserwowac parametry silnika w czasie jego pracy? Bo może na podwyższonym biegu obrotowym któraś sonda zawiesza sie na bogatej mieszance? Jeśli to silnik M52 to mam rozumieć że są wkręcone dwie sondy w kolektorze wylotowym?
Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano

Tu z tym jest różnie, ja podjechałem na analizator spalin (nowy, niby zaawansowany) i powiedział że katalizator, sonda wszystko idealne żebym nic nie ruszał, na komputerze wyszło jednak że jest błąd sondy, po wymianie spalanie lekko spadło i silnikowi energii przybyło nieco i kultury.

 

nie wystrczy mieć w zakąłdzie analizatro, trzeba jeszcze umieć go obsługiwać i rozumieć cyferki na wyświetlaczu. Ja na starym, "niezaawansowanym" EUROGAS'ie powiem ci tyle o Twoim silniku ze aż się zdziwisz :wink:

Opublikowano

nie wystrczy mieć w zakąłdzie analizatro, trzeba jeszcze umieć go obsługiwać i rozumieć cyferki na wyświetlaczu. Ja na starym, "niezaawansowanym" EUROGAS'ie powiem ci tyle o Twoim silniku ze aż się zdziwisz :wink:

Może, nie znam się na analizatorach itp, ale podpięcie pod komputer wyświetli prosto błąd sondy (jednej albo drugiej jeśli są dwie) i masz wszystko "teoretycznie" na tacy, (nie w 100% oznacza on uszkodzoną lambdę). Najlepszym chyba przyrządem do sprawdzenia lambdy jest oscyloskop.

Opublikowano
podpięcie pod komputer wyświetli prosto błąd sondy (jednej albo drugiej jeśli są dwie) i masz wszystko "teoretycznie" na tacy, (nie w 100% oznacza on uszkodzoną lambdę). Najlepszym chyba przyrządem do sprawdzenia lambdy jest oscyloskop.

 

Sonda może nie działać np. w górnym zakresie obrotów. Komputer może tego nie uznać za błąd i nic nei wyświetli. I masz oczywiście rację że najlepszym urządzeniem do pomiaru sondy jest oscyloskop. :)

 

Duże spalanie nie musi być winą uszkdzonej sondy. Sonda tylko daje informacje do komputera o składzie mieszanki. Na tej podstawie komputer dozuje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeżeli leją (nie trzymają) wtryskiwacze to nawet zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwaczy może nie zmniejszyć ilości płynącego paliwa.

Opublikowano
A czy ktoś sie orientuje czy w carsofcie 6.1.4 działa ta funkcja livedata gdzie mozna obserwowac parametry silnika w czasie jego pracy?

Działa - śmiało podłączaj

Opublikowano

Dzisiaj podłączyłem auto pod carsofta i zakładce livedata pomiar z sond wygląda następująco: sonda 1 z cylindra 1-3 jak i sonda 2 z cylindra 4-6 pokazuje podobne wskazania w zakresie od 0,5V do 4,5V i to w całym zakresie obrotowym silnika, nawet przy 5 tys obr

Pomimo że carsoft jest jaki jest to żadnych błędów nie wykazało.

Jedynie co mnie zadziwiło to świece, auto mam od 2 miesięcy wiec jeszcze nie miałem okazji wymienić, ale nie wyglądają zbyt pięknie, spore odstępy pomiędzy elektrodami nawet 1,5-2,0 mm, czy zużyte świece mogą mieć wpływ na spalanie w czasie jazdy w trasie? W przyszłym tygodniu wymienię te świece.

Bandyci Mają Wszystko
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie.

Chciałem napisać że wymieniłem świece na NGK.

Ostatnio jechałem w trase nocą, drogi puste, predkość około 90-110km/h, dystans 150km, zatrzymałem sie może z pięć razy na skrzyzowaniu.

Spalił około 9l/100km obciążenie to było aż dwoma dorosłymi osobami.

Czy to nadal nie za dużo na spalanie w trasie? Po mieście pali 10. No chyba ze ktoś napisze że tyle ma palić to damy sobie spokój tej rozmowie. No w końcu trase robie raz od czasu do czasu, wiec nie zbiednieje jak dołoże troszke na paliwo. Ale w instrukcji jest napisane spalanie w trasie coś około 7 litrów, przy 90km/h.

Ma któś jakieś propozycje?

Aha zero błędów na kompie, a sondy pracują w pełnym zakresie.

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano
Zresetuj adaptacje DME .Może pomoże :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Odepnij klemy i złącz je razem .Włóż kluczyk do stacyjki i zapłon na ostatnią pozycje przed zapaleniem.Zostaw na 15 minut.POtem wyłącz kluczyk i podepnij klemy.Odpal i niech tak ok 5 min popracuje na wolnych.Wyłącz. Za chwile odpal i się przewieź.But na 1,2,3 i pozwól na swobodne opadnięcie na biegu do prawie zatrzymania auta. Zrób to ze 3 razy.Potem się zatrzymaj i niech popracuje jakieś 2 minuty. Wyłącz.Reset kompa z adaptacją zrobiony :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Nie koniecznie musi być to problem silnika,zainteresuj się jeszcze oporami toczenia np łożyska,trzymające hamulce.Mogą po dłuższej jeździe na trasie się rozgrzewać i blokować.
Opublikowano
No może i tak być. Sprawdź tarcze.Czy przypadkiem nie trzymają klocki lekko. Jak widzisz odbarwienia no to może tu być problem. Sprawdź po jeździe czy tarcza jakaś nie jest gorąca.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
No może i tak być. Sprawdź tarcze.Czy przypadkiem nie trzymają klocki lekko. Jak widzisz odbarwienia no to może tu być problem. Sprawdź po jeździe czy tarcza jakaś nie jest gorąca.

Tarcze jak tarcze, jak ociera to całe felgi mają sporą temperaturę :mrgreen:

Opublikowano

Jeśli chodzi o adaptacje to wykonam to w przyszły weekend, bo w tygodniu jestem bez samochodu. Adaptacja chyba napewno nie zaszkodzi.

A jeśli chodzi o te opory toczenia, to wystarczy jak po przejechaniu trasy zatrzymam na postoju wrzucę luz bez hamulca recznego i sprawdze czy swobodnie moge popchać samochód na prostej drodze? Czy trzeba by jechać na stacje kontroli pojazdów i zmierzyć opory toczenia na rolkach?

A gdyby pojechać dodatkowo na analizator spalin?

Troche znam sie na autach, ale nic mi już do głowy nie przychodzi. Tym bardziej że na komputerze nic nie wyszło.

 

Jest jeszcze jedna sprawa, ale nie wiem czy moge w to uwierzyć. Mianowicie wczesniej miałem koła w rozmiarze 205/60r15 z fabrycznymi alu.

Producent zaleca na zime np 185/65r15. Przyznam sie ze ja założyłem 195/65R15, takie poniewaz miałem te opony nówki, szkoda wurzucic. Ale problem zaczyna sie w feldze stalowej, mam felgi z E39 a tam jest inne ET, na 100% te felgi wystają jak w jakims pojeździe typu offroad ;) tzn całe koła sporo wystaja poza pojazd. Czy to może być przyczyną???

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano

Rozmiar opon nie ma tu znaczenia ,gdyż 205/60R15 i 195/65 R15 to zamienniki o podobnym obwodzie koła.

Myślałem raczej o hamulcach ,łożyskach,hamulcu ręcznym

Opublikowano

Dzisiaj wykonałem adaptacje komputera. Odłączyłem akumulator i tak dalej. Po podłączeniu klapa, radio nie działa bo kodowane, brak jakiejkolwiek dokumentacji. Pojechałem do ASO, załatwią mi kod na poniedziałek, z ciekawości zapytałem o historie auta i wyszło że ma przejechane zamiast 200kkm jakieś 280-290kkm.

W przyszłą sobote pojade na stacje kontroli pojazdów i na rolkach sprawdzę opory toczenia i podepnę do analizatora spalin.

Wracając do kół czy Bardziej wypuszczone ET może mieć wpływ na spalanie?

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano

Mniejsze ET (bardziej wypuszczone felgi) nie mają wpływu na spalanie.

Opory toczenia sprawdź "domowym" sposobem o którym pisałeś wcześniej,na rolkach raczej nie wyjdzie

Opublikowano
Bardziej wypuszczone ET może mieć wpływ na spalanie?

Może mieć o tyle wpływ że wystają poza obrys pojazdu i aerodynamika jest gorsza :mrgreen: co będzie tu rzeczą marginalną, wpływ na spalanie będzie miała szerokość gum, szerokość felgi nie bardzo.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Wczoraj wróciłem z trasy i powiem że autko spaliło prawie 10l na 100km, normalnie masakra. Od początku jak kupiłem auto, jakieś 4 miesiące temu, zauważyłem że czasami temperatura się obniża na wskaźniku, szczególnie jak zjeżdżam z górki bez gazu. Dzisiaj wymieniłem termostat, stary był jeszcze oryginalny z fabryki. Może niedogrzanie miało wpływ na spalanie? Może nie zawsze wskaźnik pokazuje spadek temp.

Wracając do oporów toczenia, to powiem że brak jakichkolwiek, auto na prostej drodze prawie samo się przesuwa, nie trzeba dużo sił użyć, nawet da się popchnąć na drodze wysypanej kamieniami. Po wymianie termostatu i przejechaniu autem w trasie napisze co i jak. Jeśli któś ma jeszcze jakieś sugestie to chetnie wysłucham.

Bandyci Mają Wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.