Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam bmw 318 Ci 2002 rok z przebiegiem 125000 km. Mam niepokojący problem a mianowicie zaobserwowałem na bagnecie od oleju białą maż która jest również po przejechaniu 100 km. Płynu ubywa niewiele ale martwi mnie to zjawisko. Czy to możliwe żeby przy takim przebiegu poszła uszczelka pod głowicą??. Dodam jeszcze że zagazowałem auto ale zrobiłem dopiero 7000km na gazie. Bardzo proszę o pomoc, sugestie. Z góry dziękuje :)

Opublikowano
Zapomniałem dodać, czy możliwe ze przyczyną jest podróba oleju ( mam zalany castrol pełny syntetyk kupiony na allegro). Jeszcze raz dziękuje za pomoc :)
Opublikowano
ile plynu ubywa?olej raczej sam sie w maz nie zamienia...od kiedy sie tak dzieje?czasem taka "smietanka"powstaje w wyniku "niedogrzania"silnika,ale to w zimie.w plynie sladow oleju nie ma,ma sie rozumiec?
Opublikowano
No i zapomniałem dodać, dzieje się tak od około miesiąca, płynu ubywa może z 100g na 1000 km, a biała maż jest nawet po przejechaniu 100 km i sprawdzeniu oleju na gorącym silniku. Pozdrawiam :)
Opublikowano
No i zapomniałem dodać, dzieje się tak od około miesiąca, płynu ubywa może z 100g na 1000 km, a biała maż jest nawet po przejechaniu 100 km i sprawdzeniu oleju na gorącym silniku. Pozdrawiam :)

teraz te 100 ml pomnoz razy 10 i juz masz litr na 10000km :roll: to raczej objaw padajacej uszczelki,w lepszym przypadku,w gorszym glowica ma gdzies ryse.mialem podobnie(co prawda w innym aucie)na poczatku ubywalo malo,sladowe ilosci "smietanki" w oleju,a potem za jednym razem,tak nagle, puscila uszczelka i caly plyn poszedl w silnik :shock: ,kupa bialego dymu,bita smietana zamiast oleju!! :mad2: jesli masz gdzie zrob test na obecnosc co2 w zbiorniku wyrownawczym,jesli bedzie pozytywny,to bedziesz mial odpowiedz..

Opublikowano
U mnie kolego bylo podobnie: co jakis czas zapalała mi sie kontrolka poziomu płynu chlodniczego a na bagnecie czasami widzialem małą plamkę beżowej mazi. Po chyba drugiej dolewce pojechałem na test CO2 i okazało sie, że niestety jest nieszczelność :duh: . Zrób sobie ten test i bedziesz wiedział co sie dzieje...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Chłopaki nie straszcie kolegi. W mojej 318i mam też ten biały nalot na bagnecie- pod korkiem czysto. Fakt mało latam w długie trasy raczej krótkie w mieście. Jest to normalne, po prostu niedogrzany silnik i tyle. W lecie jak pamiętam tego nie było. Podobno ten typ tak ma. Fakt miałem stracha bo ubywało mi płynu ale okazało się że miałem pęknięty zbiorniczek i tyle.
Opublikowano

Czasami taki nalot pod korkiem wlewu oleju może się pojawiać od wilgoci i niskich temperatur,

ale nie wiem czy jest to możliwe na bagnecie.

http://img200.imageshack.us/img200/2941/zdjcie0196001320x200320.jpg

...na tym osiedlu

gdzie BEEMKA jest

prawie jak BENTLEY...

Opublikowano
A dlaczego nie- generalnie w pewnym sensie było by to uzasadnione. W tych silnikach ta rurka gdzie masz bagnet jest dość bardzo odsunięta od silnika za czym idzie że sie nie nagrzewa tak szybko i woda ( bo to jest skraplająca sie woda) skrapla się i zamienia w ten osad. W lecie tego nie widziałem no bo nie ma takich różnic temperatur. Gdzieś na forum czytałem że jakiś koleś przegonił BUNIE w długiej trasie i też tego nie było.Dodam jeszcze że olej mam wlany Castrol 0w30 więc nie jest to na pewno wina słabego oleju.Ten typ tak ma i tyle :lol:
Opublikowano

Jest to bardzo możliwe,już kilka razy o tym słyszałem.

Tylko bardzo często ten osad jest odbierany jako alarm o np. uszkodzonej uszczelce pod głowicą i zaczyna się robić nerwowo:)

http://img200.imageshack.us/img200/2941/zdjcie0196001320x200320.jpg

...na tym osiedlu

gdzie BEEMKA jest

prawie jak BENTLEY...

Opublikowano
No wiem wiem. U mnie nawet ostatnio ubywało dużo płynu chłodniczego no i do tego ten nalot :lol: Jak poczytałem to fakt każdy uszczelka, uszczelka a to nie prawda. U mnie po prostu pękł zbiorniczek i tyle. Zrobiłem u Adama w Raszynie a przy okazji pytałem sie o ten nalot- TEN TYP TAK MA i już :lol: krótkie trasy, zimny silnik i reszta tak jak pisałem.
Opublikowano

Biała maź pod korkiem w śladowych ilościach to jeszcze nie problem. Na skutek wytrącania się pary wodnej i mieszania z olejem może coś takiego odłożyć się na korku.

Maź w oleju to już poważna sprawa.

Walnięta uszczelka pod głowicą to naprawa nie taka droga. Koszty rosną szybko w przypadku pękniętej głowicy lub bloku.

Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano
ale ale prosze poczekac,zalezy jak jezdzicie bo jak silnik jest nie dogrzewany to tez tak moze byc,ja jak mialem stara odme to tez tak mialem,po wymianie odmy potem nie mialem
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
mam juz 6 auto w zyciu i jezdze malymi odcinkami i kazdej zimy mam ta maz i na korku i na bagnecie,jak olej czysty nie ma co sie przejmowac
Opublikowano
kopik,a wymianiles wszystkie wezyki?moze jakis ma zwezony przekroj i odma nie dziala tak jak powinna,poczekajcie na cieple dni ,i zrobcie jakoms dluzsza trase,mysle ze bedzie lepiej
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Tak raft wszystko wymieniałem bo wtedy pamiętam odpowietrzałem układ korbowy ( chyba tak to się nazywało) i wtedy kupowałem cały jakiś oryginalny zestaw naprawczy BMW i odma była wymieniana- robiłem u Adama w Raszynie. Ale tak racja- latem tego nie ma. Olej czysty,Castrolek 0W30 wiec latam
Opublikowano

Hej

 

No to jestem następny z tą przypadłością. Kupiłem dopiero compacta z N42, a właściwie moja siostra, teraz ja nim jeżdżę i też mam maź na bagnecie trochę. Na początku mnie ścięło z nóg, bo auto zapierdziela, płynu nie gubi i olej nie śmierdzi płynem chłodniczym, do tego jak odpalam, to chodzi normalnie, obroty nie falują i nie przegrzewa się. Początkowa reakcja moja była "szok", ten temat mnie ostatecznie uspokoił.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Powiem wam jeszcze, bo dzis spojrzałem,że na korku też jest maź, pod uszczelka zaczyna się pocić, czy mam się martwić?

moja Bunia ma 123000km przebiegu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.