Skocz do zawartości

320d bierze olej


lele1122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wydaje mi się że bierze olej bo taki dziwny zapach spalin jak by przepalony, poza tym spadł poziom oleju po tygodniu nie dużo ale spadł, co mogę zrobić najpierw by sprawdzić przyczynę i jakie to mogą być ewentualne zbliżone koszta naprawy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie coś to dam mechanikowi do sprawdzenia, bo nie wiem jak to się samemu sprawdza,...

a może warto kupić kabel i oprogramowanie do bmw i podłączyć przez laptopa ? chyba ze to się nie opłaca..i lepiej jechać na stacje diagnostyczną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ci da diagnoza komputerowa?? Musisz sprawdzić turbo [stronę zimną i gorącą] czy nie puszcza oleju w korpusy. Dalej sprawdzić kompresję cylindrów, bo mogą być zjechane pierścienie albo uszczelniacze zaworowe. Następnie uszkodzony odpowietrznik skrzyni korbowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie coś to dam mechanikowi do sprawdzenia, bo nie wiem jak to się samemu sprawdza,...

a może warto kupić kabel i oprogramowanie do bmw i podłączyć przez laptopa ? chyba ze to się nie opłaca..i lepiej jechać na stacje diagnostyczną??

wydaje mi sie ze jak bierze duzo oleju to powinien kopcic na niebiesko... a dokładnie ile bierze oleju na 1000km??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wiyam

jeżdze na mobilu na 5w brałna 15tkm ok 1l a po zmianie na 0w bierze na 15tkm ok 0.5l

styl jazdy różny w zależnosci od warunków na drodze

kiedys słyszałem że czeste odpalania dyzia i jazda na krótkich dystansach powoduje wzrost zurzycia (przepalania ) oleju

a w mądrej książce (czyt. Sam naprawiam) jest napisane że przepalenie ok 1l oleju na 1000 km jest powodem do niepokoju o stan silnika .

zaznaczam równiez że nic nie wspominaja jakie powinno byc przepalanie oleju w silnikach bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w mądrej książce (czyt. Sam naprawiam) jest napisane że przepalenie ok 1l oleju na 1000 km jest powodem do niepokoju o stan silnika

 

W instrukcji od Passata B6 2.0 TDi jest podobnie tzn. silnik może brać do 1l oleju na 1000km. Tak więc, jeśli na ok 15tys. km musisz dolać ok 1l oleju to nie masz się czym martwić, normalna rzecz. Jak będziesz miał lżejszą noge to i mniej oleju będziesz dolewać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

powiedz cie mi taka rzecz

 

w mojej e46 2002 r 150km jedze juz 2 raz na 0w40 castrola wymiana co 10tys i za kazdym razem przy zblizaniu sie do granicy wymiany zaczyna sie pokazywac kontrolka minimum oleju na bagnecie to wychodzi - zalewany jest zawsze 5.5l oleju i jest na max.

 

teraz wymienilem separator oleju (odma) i chce zobaczyc czy cos sie porawie ale czy to male plastikowe cos moze miec az taki wplyw na to zeby olej bral?

 

jak bedzie cieplej musze wejsc pod niego i poszukac w przewodach - powiedzcie mi czy jest gdzies na necie jakis foto tutorial jak i gdzie czego szukac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

mam taki mały problem a mianowicie jeżdżę na oleju valvoline MST 5w30 LL-04 i po zalaniu miedzy max a min na bagnecie na 10t km dolałem około 1.5l oleju dodam ze auto nie kopci mi ani nie spierdzi z wydechu olejem natomiast mokro jest w przewodach intelcoolera, jeszcze dodam ze jak sprowadziłem auto to przy gwaltownym przyspieszaniu puszczala czarne chmury ale po wymiania oleju i wyczyszczenu separatora odmy juz nie puszcza chmor.

Pytanie moje

-dlaczego zbiera sie olej w przewodach intelcoolera ?

-czy jest to spowodowane tym iz trzeba wymienic kompletna odme czyli separator z pokrywa?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego olej zbiera się w IC??

są 2 drogi:

- turbo

- odma

Odmy sie nie czysci a wymienia na nową, po zdjęciu węża z trbosprężarki możesz zobaczyć czy wirnik ma luz i bedziesz wiedziec czy trzeba zbierac na regeracje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego olej zbiera się w IC??

są 2 drogi:

- turbo

- odma

Odmy sie nie czysci a wymienia na nową, po zdjęciu węża z trbosprężarki możesz zobaczyć czy wirnik ma luz i bedziesz wiedziec czy trzeba zbierac na regeracje :cool2:

Kolego luz góra dól mam tak z 1 milimetr a wzdłuż nie ma.

Chyba nie jest zle?

pozwolę sobie uzupełnić wpis Sz.Kolegi Balugass o trzecią możliwość:

- pierścienie tłokowe

- uszczelniacze zaworowe

Gdyby to były pierścienie lub uszczelniacze to czy nie słały by sie chmury niebieskiego błekitnego dymu? lub przy odpaleniu też by kopciła a u mnie po odpaleniu rano kopci para ale jak silnik sie rozgrzeje to jest wszystko w porządku, ale mysle ze to normalne

 

Moze w ogole blok pekl i zapier... w kosmos ... dla tych co maja plastikowy separator i twierdza ze oleju nie bierze lub nie powinno polecam przegnac auto 500 km po autostradzie kilka razy.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Kolego czy możesz rozwinac swoja mysl? bo nie dokońca Cie rozumiem masz na mysli ze branie oleju na separatorze jest nieuniknione? Czyli lepiej wstawić ten filterek z filca?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.