Skocz do zawartości

bubu-BMW

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320dA 150KM

Osiągnięcia bubu-BMW

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam Ostatnio przerabiałem ten temat. Auto kręciło, a nie odpalało. Kombinowałem z czujnikami i zaworami i nic nie pomogło. Ciągle wyskakiwał błąd 4B90. Problem występował tylko przy wysokich temperaturach zew. i na rozgrzanym silniku. Lekarstwem okazało się wymiana akumulatora na nowy (chociaż stary kręcił jak głupi). Po wymianie fura pali za każdym razem. Pozdrawiam
  2. bubu-BMW

    320d Wymiana koła pasowego.

    Witam Czytałem i nie znalazłem satysfakcjonującego mnie rozwiązania. Opisane wczesniej metody wymagają specjalnych narzędzi, a nie o to mi chodziło. Ale mniejsza o to. Poniżej opisze jak wymieniłem koło pasowe, może komuś się przyda. Samochód to 320d 150 KM ze skrzynią automatyczną. Oczywiście nie ma się tu co za bardzo rozpisywać bo roboty nie ma naprawde dużo. Najpierw pozbywamy się osłon, obudowy wentylatora oraz wiatraka. Następnie ściągamy pasek od klimy (klucz 16 najlepiej płaskoczkowy wygięty). Potem drugi pasek (napinacz jest na klucz 25). Po zrzuceniu pasków zaczyna się zabawa (teoretycznie :)). Oczywiście nie blokowałem w żaden sposób koła zamachowego ani wału. Do odkręcenia śruby trzymającej koło pasowe (klucz nasadowy 22) użyłem klucza pneumatycznego fimry YATO 1356Nm (na allegro jest tego sporo). Między chłodnicami, a silnikiem jest sporo miejsca wiec nie ma problemu z manewrowaniem. Przykładamy klucz (obroty w lewo) i jazda. Na początku wygląda jakby klucz nie dawał sobie rady ale nic mylnego. Po parunastu kolejnych uderzeniach śruba odkręca się bez problemu. Byłem troche w szoku ze tak łatwo poszło. Po odkręceniu założyłem nowe koło (Corteco) i przykręciłem kluczem pneumatycznym. Cala operacje może spokojnie wykonać w 30 min z mała przerwa na piwko :) Przy okazji do wymiany poszła rolka prowadząca bo była już nie najlepsza. Zużyte koło objawiało się metaliczny stukaniem (jakby panewki, zawory). Poniżej zamieszczam fotki nowych i starych części. Pozdrawiam http://img64.imageshack.us/img64/6831/rolka.jpg rolki http://img810.imageshack.us/img810/2720/koloh.jpg koło pasowe
  3. bubu-BMW

    320d Wymiana koła pasowego.

    Witam Niedługo bede musiał wymienic u siebie koło pasowe i mam pytanie. Jak zblokować wał przy wymianie koła pasowego w automacie? Rozumiem ze mozna z pomocą specjalnego klucza blokować wieniec, ale chodzi mi o to czy da się to zrobić inaczej. Pozdrawiam
  4. Witam Miałem podobny przypadek do twojego. U mnie wypaleniu uległ drugi tłoka, ale też przy remoncie założone nowe panewki pierścienie, uszczelki itd. Tak jako ciekawostka, przy jakim przebiegu robiłeś remont? Mój przebieg szacuje na 300-400 tys. i panewki wyglądały kiepsko. Jestem ciekaw jak to wyglądało u ciebie. Wymieniłem też wtryskiwacz który był winowajcą (używka) i teraz korekcja na 2 wtrysku na na wolnych jest prawie idealna (lepsza od pozostałych). Pozostałe wtryski nie są złe ale jeden należałoby wymienić. Mam już wtrysk na zmiane tylko nie wiem za bardzo gdzie i jak zakodować go w inpie. Byłbym wdzięczny za info na ten temat. Co do grzechotania wtrysków to dobrze je słychać przy otwartym oknie jak się rusza. Jak wtryski zużyte to głośne grzechotanie. Może to ten wtrysk co ci wypalił tłok? Albo ten na 1 cyl. już się zużył. Jak komperesje masz dobra na każdym tłoku to winą jest wtrysk. Jeśli chodzi o wycie to również wydaje mi się ze to turbina. Moja wyje troszkę mniej ale mam zamiar ja wymienić bo puszcza olej.
  5. Masz uszkodzone 2 świece. Sprawdź świece i ewentualnie kabelki od świec do przekaźnika. Jeśli wszytsko jest OK to padł przekaźnik (częsta usterka), ostatnio też to przerabiałem i skończyło się na nowym przekaźniku. Uszkodzony przekaźnik może pokazywać różna cuda tzn. albo uszkodzone same świece albo sam sterownik. Błąd elektr. podgrzewacza płynu. Ten błąd też często się pojawia, ale nie ma powodów do obaw. Jeśli obroty ci nie falują to nie ma co z tym grzebać. Mam to samo u siebie.
  6. Tylko że jak zgasisz automat na D to nie wyciągniesz kluczyka ze stacyjki (stacyjka się blokuje). Tylko w położeniu P można wyciągnąć kluczyk po zgaszeniu. Chyba że zgasiłeś auto i zamknąłeś się w środku ;)
  7. bubu-BMW

    320d - turbosprężarka

    Przebieg realny to gdzies 300-400tys. km. Turbina raczej na pewno była wymieniana lub regenerowana (tak mi sie przynajmniej wydaje). Z informacji jakie znalazłem w necie to obydwie turbiny mają identyczne parametry. Możliwe że różnią się jedynie jakimś ułożyskowaniem co nie ma wpływu na parametry wyjściowe turbiny, a jedynie na dłuższą żywotność. W końcu obydwie są sterowane podciśnieniem. Może koledzy napiszą jakie mają u siebie turbiny?
  8. bubu-BMW

    320d - turbosprężarka

    Pewni ktoś już wymieniał, tylko dziwi mnie ta tabliczka. Wygląda jakby była przyklejona na jakiś klej. W gre wchodzi raczej używka. Chciałbym założyć jakąś dobra używke, a później swoja ewentualnie oddac do regeneracji do Tubo-Tec. Chodzi o to ze nie moge sobie pozwolic aby auto stalo kilka dni. Wszedzie maja do sprzedania turbiny o oznaczeniu GT1749V i to mnie zastanawia, czy taka turbina bedzie pasować?
  9. Jednia osoba zakłada klucz i "ciśnie" a druga uderza młotem. W 95% przypadków pomaga :) Jak nie pomoże to pozostaje rozwiercanie i kombinowanie. Ewentualnie można spróbować kluczem pneumatycznym do ciężarówek (mocne sprzęty) ale nie wiem czy się nasadke dopasuje. Powodzenia
  10. bubu-BMW

    330D ciężko odpala

    Najpierw radze sprawdzić akumulator.
  11. bubu-BMW

    320d bierze olej

    W instrukcji od Passata B6 2.0 TDi jest podobnie tzn. silnik może brać do 1l oleju na 1000km. Tak więc, jeśli na ok 15tys. km musisz dolać ok 1l oleju to nie masz się czym martwić, normalna rzecz. Jak będziesz miał lżejszą noge to i mniej oleju będziesz dolewać :)
  12. bubu-BMW

    320d - turbosprężarka

    Witam Przymierzam się do zmiany turbosprężarki ponieważ moja zaczyna puszczać coraz mocniej olej i pewnie niedługo bedzie jej koniec :( Moja turbina ma oznaczenie GT17V z tym że tabliczka znamionowa wygląda na nie oryginalną. Wszedzie jak szukam to występuja turbina o oznaczeniach GT1749V. I moja pytanie to czy taka turbina będzie pasować? Silnik to 320d 150KM 2002r. Poniżej link do zdjęcia turbiny. http://zapodaj.net/7fe29c8bf3b8.jpg.html Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.