Skocz do zawartości

318i, brak mocy


apsik9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Od roku jeżdżę e46 318i. I od roku borykam się z problemem, którego żaden mechanik nie pomógł mi rozwiązać. Na początek napiszę, że autko ma wymienione wszystkie cewki, świece, odmę, filtr paliwa i powietrza. Elektrozawory czyste, wężyki całe i niesparciałe. Sondy lambda sprawne, czujnik położenia wału korbowego i rozrządu - sprawne na 100%. Przepływka też. Sprzęgło było sprawdzane 2 tygodnie temu - niby ok. A teraz problem. Po zmianie biegów - z 1 na 2 i z 2 na 3, czuję "dziurę" w mocy. Ewidentnie. Dwóch kolegów sugeruje jednak sprzęgło. Zrobiliśmy małe porównanie 318d po chip tuningu i mojej 318i. Filmik tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=jYC7Q2eMvfU

Moja piękna - z prawej.

Auto naprawdę słabo się zbiera przy małych prędkościach (do 100km/h), mimo że kręcę na wysokich obrotach. Na 1/4 mili nie mam szans. Może komuś z Was przyjdzie do głowy, co to może być? Pozdrawiam, apsik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w silnikach N42 często psuje sie rozrząd poniewaz jest wadliwy dlatego powinienes najpierw to sprawdzic a pozniej valvetronic.

 

Rozrząd to dość obszerne zagadnienie ;) który z kilkunastu elementów jest wadliwy ? bo jakoś nie chce mi się wierzyć że wszystkie ??

 

 

Wracając do głównego wątku to wg mnie trochę dziwne to porównanie, ten diesel ma prawie dwukrotnie większy moment obrotowy przy pewnie 2tys obrotów a N42 osiąga maksymalny moment przy prawie 4tys.

Mierzyłaś przyspieszenie na poszczególnych biegach stoperem ? Może nie jest to jakaś super dokładna metoda ale daje pogląd na to czy silnik ma odpowiednią moc. W pliku z danymi technicznymi modeli ( na głównej stronie BKP ) masz czasy przyspieszeń ( elastyczności ) na 4 i 5 biegu do danej prędkości oraz do 50 km/h i do 100 km/h. Myślę że warto było by właśnie tak posprawdzać albo znaleźć drugi podobny egzemplarz z takim samym silnikiem i wtedy takie porównanie ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johny, słuszna uwaga, dlatego robiliśmy rolling start, przy odpowiednich obrotach :)

Istotne jest, że problem nie dotyczy tylko wygłupów na pasie, ale daje się we znaki w jeździe miejskiej. Auto ma "czkawkę" przy zmianie biegów. Zwłasza gdy silnik jest ciepły. Dodam, że kilkukrotnie robiłam diagnostykę komp., a ostatnio każdy z "podejrzanych" elementów sprawdzany był indywidualnie. Ręce opadają, liczę więc, że Wasze doświadczenie coś mi podpowie :) Pozdrawiam, apsik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w silnikach N42 często psuje sie rozrząd poniewaz jest wadliwy dlatego powinienes najpierw to sprawdzic a pozniej valvetronic.

 

Rozrząd to dość obszerne zagadnienie ;) który z kilkunastu elementów jest wadliwy ? bo jakoś nie chce mi się wierzyć że wszystkie ??

 

Czytałem ostatnio na temat tego wadliwego rozrządu, że była nawet cała akcja naprawcza aut z silnikami N42 (chyba gwarancyjna). Z tego co pamiętam problem dotyczył zrywającego się napinacza łańcucha rozrządu. Próbowałem znaleźć tego typu tematy na polskich forach przed zakupem swojego auta ale nic nie znalazłem. To samo potwierdziła mi pracownica serwisu BMW. Tak więc problem był ale wydaje mi się że wśród znikomej ilości aut.

Edytowane przez Krzycho

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mają dość charakterystyczny dźwięk i należałoby jednak nie mylić z klepaniem. Wielu mechaników opowiada głupoty bo nie znają tych silników i należy szukać mechanika który wie o co chodzi.

Z dziurą w gazie to należałoby jeszcze sprawdzić działanie pedału gazu bo to elektroniczny padał i mógł się wytrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest dziura w gazie ale tylko jeśli wciśnie sie go w podłogę do końca szczególnie na 4 i 5 biegu polega to na tym że jedziemy 130 pedał w podłodze auto powoli sie rozpędza popuszczamy większą połowę i czuć odczuwalne przyspieszenie ponoć przepływka winna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.