Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siema muszę kupic e30 które na światłach da rade e36 328 w bardzo dobrym stanie:) można powiedziec ze to sprawa honoru:D Fajnie by było jak by się wypowiedzieli ludzie którzy dadzą sobie rękę modedit ze e30 z ich polecanym silnikiem da rade :) Z góry wielkie dzięki :D
Opublikowano

Litości!! :duh:

 

Proszę nie używać przekleństw na forum - nawet w formie wykropkowanej! Regulamin się kłania.

 

Co do Twojego pytania - 325i z dobrym kierowcą powinno być tak samo szybkie jak 328i. Oczywiście w manualu.

M3 E30 robi 328i, ale to inna liga i inny pułap cenowy...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

325i z zdrowym ori m20, wybebeszone, przyprawione ciut krótszym dyfrem najlepiej ze szperą, dobre gumy i sprawny kierowiec i powinno być dobrze, tylko V max będzie niższy niż 328i

M30B35 powinno sobie spokojnie poradzić

Opublikowano

Hej

 

Usunąłem wszystkie zbędne posty w tym temacie, które nic nie wnosiły. Lopat, jarosz 318is i e30.318: dostajecie po ostrzeżeniu za bezsensowny off topic - trochę więcej się po was spodziewałem :nienie: Ostrzeżenia kasują się same po 180 dniach.

 

Usunąłem generalnie wszystkie durne posty, choć chciałbym się odnieść do tego, co w jednym ktoś z was napisał - że E30 z M50b25 nie da rady 328i E36, co jest totalną bzdurą.

 

Chciałem zamknąć ten temat w momencie jak tylko się pojawił, ale pomyślałem, że zaraz powiecie, że fajnie i że chcecie takie tematy i żebym zostawił. Zostawiłem i zostawiam dalej otwarty, będę jednak zaglądał do niego, czy nie dzieją się tu jakieś rzeczy poniżej godności tego forum.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Mattiss zależy od kierowcy:) jak pupa nie kierowca to temu 2,8 i 1,8 da rade:)

a co do tematu jak pisałem dobre 2,5 da rade byle kierowca ogarnięty, znam przypadki gdzie średnio zrobione 1,9tdi vw daje bez problemu 3,6 i 4,2 w a8 rade:)

 

ps: to 1,9tdi jest na sprzedaż (215km) w fabi więc jak ktoś chce mieć zabawke poza "beczką" to pw:)

 

a co do tematu jak pisał mod wcześniej wsadź nowe 2,5 i ogarnij jak to jeździ a dasz rade:) (tylko nie kupuj kombi (turing) bo słyszałem że nawet przy 2,5 buda potrafi się rozjechać)

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teoretycznie M50b25 w e30 da rade e36 328, ale pod warunkiem że e30 jedzie dobry kierowca. Jak kolega chce być pewnym wygranej, to raczej swap na silnik ja 2,8 lub nowszy 3.0 z e46.
Opublikowano

Osiągi E30 325i w manualu i 328i E36 w manualu są zbliżone. Eliminując współczynnik ludzki (kierowcę) to E36 jest minimalnie szybsze do 100 km/h i dalej jego przewaga wzrasta. Dane z automobile-catalog.com

 

Oczywiście czynnik ludzki jest w rzeczywistości nie do przecenienia i wszystko zależy od kierowców, jak już wielokrotnie było powiedziane. Po swapie na M50, E30 zamiata 328, bo jest bardzo lekkie, a M50 (szczególnie bez vanosa) ma strasznie fajny dół. Generalnie każdy swap w E30 wymaga większego wysiłku kierowcy, bo problemy z trakcją tego auta rosną wprost proporcjonalnie do mocy. Przy wysokich prędkościach E36 jest dużo stabilniejsze, bo E30 ma aerodynamikę jadącego kiosku ruchu...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
ja też coś dodam od siebie :) wystartowałem raz ze świateł z e36 2.8, obydwa pasy do skrętu w lewo na taki fajny most ( Jana Pawła II w Gdańsku) i powiem, że na początku się cieszyłem jak e36 zostało w tyle, ale niedługo bo po 100 m mnie dogonił, jechaliśmy równo, ale mi już czegoś zabrakło bo on poszedł lekko do przodu :( ale później stwierdziłem ( po miesiącu) że moje auto było nie sprawne w 100 % bo jedna łapa silnika była pęknięta i sobie wisiał :duh: ) mało tego M-Technic jak zabrał auto do Warszawy to przed poprawką udziwnień mojego byłego mechanika wyszło mu coś ok 140 KM a po usunięciu wszystkich błędów i druciarstwa ok 170 KM, więc wydaje mi się, że ta e36 albo była zajechana albo koleś za kierą nie wytrzymał presji :) teraz raczej by dostał po tyłku :) pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)

Co do Twojego pytania - 325i z dobrym kierowcą powinno być tak samo szybkie jak 328i. Oczywiście w manualu.

Pod warunkiem, że w e36 za kierą siedziałaby moja babcia :D Żadne seryjne e30 nie ma szans z seryjnym e36 328, prócz M3 i 333i.

Osiągi E30 325i w manualu i 328i E36 w manualu są zbliżone.

Zbliżone? 8.3 vs 7.3 do 100 to jest zbliżone? A im dalej w las, tym więcej drzew. Na niekorzyść m20 ;)

a M50 (szczególnie bez vanosa) ma strasznie fajny dół

A to wiesz coś więcej niż inżynierowie BMW, bo właśnie po to został wprowadzony Vanos, aby poprawić dół (co zresztą widać w parametrach tego silnika - m50b25 NV - 245 Nm@4700, m50tub25 - 250 Nm@4200).

 

Na marginesie - widziałem test, w którym zmierzone przyspieszenie e36 coupe 328i od 0-100 wynosiło 6.7 s.

 

I jeszcze coś podrzucę:

Edytowane przez maaad13
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy wysokich prędkościach E36 jest dużo stabilniejsze, bo E36 ma aerodynamikę jadącego kiosku ruchu...

 

Chyba miło być że e30 ma aerodynamikę kiosku...?

Opublikowano
Przy wysokich prędkościach E36 jest dużo stabilniejsze, bo E36 ma aerodynamikę jadącego kiosku ruchu...

 

Chyba miło być że e30 ma aerodynamikę kiosku...?

 

Racja. Już poprawiam :duh:

 

@maaad13

 

Napisałem, że osiągi są zbliżone i dane o osiągach pochodzą z automiblie-catalog.com. Wg tamtej stronki E30 M20b25 - 7.9, a E36 M52b28 7.5, więc różnica nie jest duża. Była też wersja 325i E30 z krótszą skrzynią i tamta ma taki sam 0-100 jak 328i. Napisałem też, że wiele zależy od kierowcy i to widać na Twoim filmiku bardzo dobrze. Jak już wspominał przemo, gdyby w E30 zapodać krótszy dyfer, to też napędzi się szybciej do 100 niż 328i. Wiadomo, że im dalej w las, tym więcej drzew, to też napisałem i E30 powyżej 100km/h wyraźnie zostanie w tyle.

Co do M50B25, to nie inżynierowie BMW się mylą, tylko Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i nie rozumiesz pojęcia "dół" w odniesieniu do obrotów silnika. Do rzeczy - ufam, że jeździłeś kiedyś autem z tym silnikiem. Dół tam jest naprawdę świetny i mówię tu o odczuciach subiektywnych i napędzaniu się tego silnika kręconego jedynie do niecałych 3 tysięcy obrotów. Co do obiektywnych danych, to wykres momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów dla M50 i M50tu niewiele się różni (góra 5Nm). Vanos sprawia jedynie, że maksymalny moment obrotowy osiągany jest szybciej, ale to dotyczy już średniego zakresu obrotów, a nie dolnego. M50NV nie ma też problemów z vanosem, co za tym idzie, nie może on wpłynąć ujemnie na jego osiągi, jak to się dzieje w bardzo wielu M50TU i M52. Przez co jest lepszą opcją na przeróżne swapy i turbo kity. To tyle.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
z etą hybrydą są zajebiste odpowieści, wszyscy się nad tym spuszczają, a ja jeszcze nie widziałem ani jednej dającej radę zdrowemu B25....
Opublikowano

Za miesiac chetnie stane ze zdrowym B25 jak takie masz w okolicy wawki :twisted:

Blok trafił do obrobki wiec za dwa dni skladam do kupy Hybryde :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Ale moja hybryda to cos konkretniej zmodowanego :twisted: mam zamiar 180-190 uzyskac bez walka sportowego :8)

Wkrotce aktualizacja tematu z silnikiem :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
jak skończycie to chętnie się przejadę, poprostu zawsze słyszałem opowieści ile to z ety da się wycisnąć, a nigdy nie widziałem tego na żywo
Opublikowano
Przy wysokich prędkościach E36 jest dużo stabilniejsze, bo E36 ma aerodynamikę jadącego kiosku ruchu...

 

Chyba miło być że e30 ma aerodynamikę kiosku...?

 

Racja. Już poprawiam :duh:

 

@maaad13

 

Napisałem, że osiągi są zbliżone i dane o osiągach pochodzą z automiblie-catalog.com. Wg tamtej stronki E30 M20b25 - 7.9, a E36 M52b28 7.5, więc różnica nie jest duża.

A moje z instrukcji obsługi każdego z ww. aut, czas 6.7 dla 328i z jakiegoś niemieckiego magazynu motoryzacyjnego (pomiar testowy).

 

Napisałem też, że wiele zależy od kierowcy i to widać na Twoim filmiku bardzo dobrze. Jak już wspominał przemo, gdyby w E30 zapodać krótszy dyfer, to też napędzi się szybciej do 100 niż 328i. Wiadomo, że im dalej w las, tym więcej drzew, to też napisałem i E30 powyżej 100km/h wyraźnie zostanie w tyle.

 

Na filmie, który wkleiłem, nie za bardzo widać, w którym aucie siedzi dobry kierowca, a w którym ciulowy. Możemy sobie jedynie gdybać. Tak samo jak z krótszym dyfrem w e30, bo gdyby do e36 zapodać krótszy dyfer... :roll: Itd, itp.

 

Co do M50B25, to nie inżynierowie BMW się mylą, tylko Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i nie rozumiesz pojęcia "dół" w odniesieniu do obrotów silnika. Do rzeczy - ufam, że jeździłeś kiedyś autem z tym silnikiem.

Owszem, jeździłem i mam wrażenia odmienne od Twoich. Dlatego napisałem o dole w m52, że jest lepszy. Własnie do tych 3 tys. obrotów - w mieście nie używam praktycznie wyższych, a wykresu m50b25 bez vanosa nie mam jakoś pod ręką - być może w domu coś znajdę.

M50NV nie ma też problemów z vanosem, co za tym idzie, nie może on wpłynąć ujemnie na jego osiągi, jak to się dzieje w bardzo wielu M50TU i M52. Przez co jest lepszą opcją na przeróżne swapy i turbo kity. To tyle.

 

Pozdrawiam

Z tym, że jest lepszą opcją pod turbo - zgodzę się, czy lepszą na swapy - niekoniecznie. Zależy, kto czego od auta oczekuje. Idąc Twoim tokiem rozumowania, wszystkie vanosy itp usprawnienia techniczne są be, a no w takim razie to BMW zatrzymałoby się na epoce S38...

 

Ale temat dotyczył czegoś innego. Żeby objechać zdrowe e36 328i potrzeba moim zdaniem e30 z silnikiem minimum m50b25 bądź jego wersją TU.

Opublikowano
Z tym, że jest lepszą opcją pod turbo - zgodzę się,

 

Proszenie szerzyc herezji nie podpartych dowodami :twisted: po turbo lepszy jest Vanos :8)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
są inne metody poprawiania osiągów o której zapominacie wybebeszone 325 m20 z dobrym zawiasem i hamulcem na dobrej gumie jest naprawdę szybkie, a V max jak dla mnie wystarczy w granicach 200, ciekawiej jest popróbować się na zakrętach, gdzie liczą się umiejętności i przyczepność
Opublikowano
Z tym, że jest lepszą opcją pod turbo - zgodzę się,

 

Proszenie szerzyc herezji nie podpartych dowodami :twisted: po turbo lepszy jest Vanos :8)

 

Nie wiem, czy Vanos jest lepszy pod turbo, czy nie, w każdym razie m52 ma 12% lżejsze korby niż m50. I znacznie cieńsze :-D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.