Skocz do zawartości

320d słabe na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam problem ze spadkiem mocy w mojej e46 320d. Wiem ze podobnych tematów na tym forum jest multum bo trochę czasu spędziłem czytając je choć nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co mogę zrobić aby problem znikł. Około po tygodniu od zakupu padła mi pompa wtryskowa co jest niestety częstym mankamentem w tych modelach. Oddałem do regeneracji do gościa który się tym zajmuje. Po naprawieniu pompy auto miało strasznego muła nie dało się jeździć wchodziło w tryb awaryjny po przejechaniu kilku kilometrów. Wiec wróciłem do gościa że auto nie jest naprawione. Za kilka dni auto odebrałem i znowu to samo po czym gościu nie wiedział o co chodzi i wsadził mi inna praktycznie nowa pompę ale dalej bez zmian. Powiedział żebym wymienił przepływomierz. Kupiłem oryginalny Boscha do modelu auta i po jego wymienieniu auto nadal miało muła. Gościu powiedział że możne go podpiąć pod komputer i wgrać mu nowe oprogramowanie czy coś w tym stylu po czym auto odzyskało powiedzmy cześć mocy ale dalej jest słabe do 2,500 obrotów po czym zaczyna przyspieszać. Wie ktoś co możne być tego przyczyną? Prosił bym o pomoc. Z góry dzięki.
Opublikowano (edytowane)

Skoro piszesz, że masz już nowy soft, nową przepływkę, to teraz wyczyść mapę wtrysków podłączając auto pod kompa, to na pewno nie zaszkodzi. Ale powodów może być wiele. Wyczyść EGR,czujnik ciśnienia doładowania, sprawdź stan przewodów podciśnienieniowych, spróbuj wyczyścić elektrozaworki sterujące turbiną i EGR bądź też kup nowe. Powiedz mi jaki masz pedał hamulca twardy czy miękki? Jak twardy to masz do wymiany pompę podciśnienia.Dodatkowo sprawdź szczelność kolektora dolotowego, szczególnie tą rurę pomiędzy przepływomierzem a turbo. Może także się okazać, że turbawka słabo dmucha, więc sprawdź może kierownice spalin są zapieczone? Powiem inaczej powodów może być cała masa!!!! Zrób dobrą diagnozę komputerową sprawdź parametry silnika podczas jazdy i wtedy na pewno będziesz wiedział gdzie szukać.

 

EDIT: I najważniejsze sprawdź w jakim stanie masz katalizatory, zobacz czy dobrze z rury dmucha jak ktoś gazuje auto.

Edytowane przez trandolf
Opublikowano
EGR wyczyściłem, przewody podciśnieniowe wszystkie wymieniłem, elektrozaworki też wyczyściłem. Pedał hamulca jest miękki. Kolektor dolotowy jest szczelny. Co do tych kierownic spalin to jeszcze nie wiem ale tez do tego zajrzę. Jeden katalizator sprawdziłem i nie jest zatkany co do drugiego (tego przy turbinie) nie jestem pewien ale wydaje mi się że wydalanie spalin jest dobre. Parametry silnika podczas jazdy miałem sprawdzane przez tego gościa i mówił że wszystko jest tak jak ma być. Po za tym byłem niedawno u gościa który pracuje w serwisie bmw i ma oryginalny sprzęt który kupił od serwisu jak zmieniali na nowszy i zrobił mi diagnozę i żadnych błędów nie wykryło. Spróbuje wymienić te elektrozaworki na nowe bo z tego co widziałem to nigdy nie były wymieniane i katalizatory tez wywalę i zobaczę jaki będzie efekt.
Opublikowano
To normalne w tych awaryjnych silnikach... wymieniasz wiekszosc rzecy a i tak bedzie zamulony.. moze masz juz turbo do wymiany samochod ma 11 lat.. sprawdz dobrze bo zaczniesz wywalac kase w bloto np..z tymi katalizatorami... to jeszcze w zadnym aucie mi nie blokowaly mocy a po ich wywaleniu.. pewnie nie poczujesz roznicy.. poza portfelem.
Opublikowano
Turbinka raczej nie daje żadnych znaków zużycia nie ma żadnych głośnych gwizdów. A po 2,500 obrotów auto przyspiesza dosyć dobrze.
Opublikowano (edytowane)
to ze nie swiszczy nie znaczy ze jest dobra... tylo letnie bmki maja przelatane po 500-600 tys. nawet jak linczk ci pokazuje 140tys :D zobacz na 2-3 letnie auta wiele disli ma juz po 200tys.. a tematow z brakiem mocy masz mase wiec dziwie sie ze ich nie znalazles.. moze nie szukales dobrze Edytowane przez mariusz_wwa
Opublikowano
Tak jak ktos wczesniej wspomnial zrob restart map wtrysku w disie i podstawa to sprawdzenie turbo i przeplywki podczas jazdy z pedalem w podlodze.Wszystko zrobisz w disie wiec znajdz kogos w okolicy albo sam zakup kabelek a napewno sie przyda na przyszlosc
Opublikowano
No nie jest to wykluczone. Choć sądzę ze wina nie stoi po stronie turbiny. Bardziej bym podejrzewał te elektrozawory. Wymienię najpierw ten przy turbinie może auto odzyska moc.
Opublikowano
A ekonomizer co pokazuje jak auto zaczyna już jechać normalnie. I Ile wskazuje jak auto ma muła do 2500?? Odpowie nam to na pytanie co mierzy przepływka. I powiedz jeszcze czy auto kopci w momencie braków mocy i czy w ogóle kopci.
Opublikowano
Ekonomizer wskazuje przy pełnym gazie 20L. Dopiero na 5 biegu przy pełnym gazie dochodzi tylko do 17 18. Musiał bym to jeszcze raz dokładnie sprawdzić bo w sumie nie pamiętam tak dokładnie ale wiem ze przy tych wysokich biegach ekonomizer nie dochodzi do 20. Auto nie kopci.
Opublikowano
Ważne jest, żeby ekonomizer na biegach 1,2,3,4 z gazem w podłodze wskazywał zawsze 20l dopiero na 5 biegu wskazuje mniej. Jeśli tak jest znaczy to, że z przepływką raczej OK. Jakbyś podpiął kompa to można sprawdzić kiedy wstaje turbina kiedy zaczyna dmuchać. Jakim programem sprawdzał Twój mechanik auto?? Bo jak inpa to tam nie ma wartości jakie oczekuje ECU więc diagnoza, że wszystko OK to mało. Jak DIS to OK bo tam komp podaje czego oczekuje, a co zmierzył. Tak późne wstawanie może być spowodowane późnym wstawaniem turbiny zobacz czy cięgno przy turbinie działa w pewnym zakresie. Najlepiej jak odpalisz auto i ściągniesz przewód podciśnienia z turbiny to zobacz jaki zakres ma to cięgno. I spróbuj podmienić miejscami elektrozaworki od EGR i turbawki, bo jak sam pisałeś czyściłeś je tylko, ale nie wymieniałeś.
Opublikowano
Cięgno sprawdzałem pracuje w pełnym zakresie. Elektrozawory tez podmieniałem i bez zmian. Jakim programem sprawdzał nie jestem pewien na pewno nie był to oryginalny sprzęt bmw tylko do zastosowania do wielu marek aut nazywał to jakimś KTS-em. ( chodzi o tego co sprawdzał parapety podczas jazdy).
Opublikowano
Hmm KTS to mobilny komputer diagnostyczny, ale nie konkretnie do BMW chyba, więc nie wiem czy są tam wartości jakie oczekuje ECU, ale skoro twierdzi, że OK to chyba wie co mówi?? A wymieniałeś przewody powrotu paliwa z wtrysków?? może gdzieś tam ciągnie lewe powietrze? A tak dalej to już na prawdę ciężko coś powiedzieć chciałbym sam odczytać wartości podczas jazdy, bo nie ważne jest jakie ciśnienie max daje turbawka, ale w jakim zakresie obrotów zaczyna dmuchać i czy nie przeładowuje, jak szybko reaguje na zadane przez ECU ciśnienie. Zapewne powyżej tych 2500obr już dobrze dmucha bo auto idzie, a jak do tego momentu wygląda ciśnienie w kolektorze? To właśnie chciałbym zobaczyć.
Opublikowano
Podjedź do mechanika jeszcze raz i niech wyczyści mapy wtrysków i poda ci wartości jakie osiąga turbawka podczas rozpędzania na 3 biegu od 1000obr - 3000obr Przydało by się wiedzieć jaka wartość jest przy 1700, 1900, 2200, 2400, 2500, 2600 to by dało obraz na to co się dzieje w kolektorze w momencie gdy auto już powinno jechać ładnie a momentem kiedy auto zaczyna jechać u Ciebie. Bo jeśli z ciśnieniem wszystko OK to paliwa mu brakuje do 2500?? Zwykle to paliwa brakuje na wyższych obrotach nie do 2500, a później dobrze. Mi wydaje się, że winne jest cały czas ciśnienie w kolektorze.
Opublikowano
No tych przewodów powrotu paliwa nie wymieniałem ale jak by były nieszczelne to czy nie zostawiało by auto jakiś plam z ropy na ziemi? Co do ciśnienia w kolektorze nie mogę nic powiedzieć bo sam nie mam zielonego pojęcia.
Opublikowano

Tymi przewodami nie wyleci dużo paliwa, żeby była plama, i to jest najmniej groźne, najgorsze jest gdy tymi przewodami zasysane jest powietrze. Pewien jednak nie jestem, jakie byłyby objawy gdyby były nieszczelne. Niech wypowie się ktoś u kogo ta nieszczelność powodowała dziwne objawy. Poszukaj może kogoś na forum kto ma DIS-a i wie jak się tym posłużyć, żeby sprawdził jakie ciśnienie panuje w kolektorze bo przepływka nowa i soft też nowy. Nie chce tutaj podważać kompetencji mechanika, ale skoro wszystko jest dobrze to czemu auto nie jeździ jak powinno?? Spróbuj może podmienić elektrozaworek podciśnienia od turbiny z innego sprawnego auta.

 

Z turbawką może być wszystko OK, ale zostaje załączona za późno i dlatego auto zaczyna zbierać się od 2500. Dobra diagnoza komputerowa odpowie ci na to pytanie czy turbawka w dobrej kondycji czy się już kończy, ale wg. mnie jest OK skoro auto wyrywa powyżej 2500obr.

Opublikowano
Twoje porady na pewno mi się przydadzą dzięki bardzo. :D Pozostaje mi walczyć dalej mam nadzieje że w końcu mi się uda naprawić to autko.
Opublikowano
Życzę powodzenia, daj znać o wynikach na forum, bo jest to nietypowy przypadek. Ja walczyłem u siebie też z mocą odpływ w okolicach 2500obr u mnie winna była przepływka + reprogramacja. Zanim do tego doszedłem wyeliminowałem wszystko inne.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie czy po wymianie przepływomierza (oryg. Bosch) i adaptacji (programowaniu sterownika) robionej w serwisie ASO trzeba robić te czyszczenie map wtrysku? w sumie nie wiem jaką moc powinien wytwarzać ten silnik, ogólnie na przyspieszenie nie narzekam (dodam, że samochód szybko wkręca się na obroty, od 2300obr zbiera się bardzo dobrze). To jest moje pierwsze BMW w dieslu, poprzednio miałem Passat 1.9tdi 2004r też w tiptronicu ale z chipem na 150 i on zbierał się szybciej od dolnych obrotów ale za to później nie było rewelacji. Czy ten silnik tak ma, że lubi wysokie obroty, czy może te mapy wtrysków, czy też wymiana tego elektrozaworu od turbo będzie miała duży wpływ na moc od dolnych obrotów?

 

ps. auto to 320d 136 M47 steptronic, egr wyczyszczony, węże ok ale tych elektrozaworów nie ruszałem (czy one mają duży wpływ na moc od dolnych obrotów)?

 

Pozdrawiam.Dzięki

Opublikowano
Poprzednio miałem Passat 1.9tdi 2004r też w tiptronicu ale z chipem na 150 i on zbierał się szybciej od dolnych obrotów ale za to później nie było rewelacji.

 

ten typ tak ma ... vw ma inna charakterystyke i lepiej ciagnie na dole takie sa moje odczucia.

Opublikowano
Panowie czy po wymianie przepływomierza (oryg. Bosch) i adaptacji (programowaniu sterownika) robionej w serwisie ASO trzeba robić te czyszczenie map wtrysku? w sumie nie wiem jaką moc powinien wytwarzać ten silnik, ogólnie na przyspieszenie nie narzekam (dodam, że samochód szybko wkręca się na obroty, od 2300obr zbiera się bardzo dobrze). To jest moje pierwsze BMW w dieslu, poprzednio miałem Passat 1.9tdi 2004r też w tiptronicu ale z chipem na 150 i on zbierał się szybciej od dolnych obrotów ale za to później nie było rewelacji. Czy ten silnik tak ma, że lubi wysokie obroty, czy może te mapy wtrysków, czy też wymiana tego elektrozaworu od turbo będzie miała duży wpływ na moc od dolnych obrotów?

 

ps. auto to 320d 136 M47 steptronic, egr wyczyszczony, węże ok ale tych elektrozaworów nie ruszałem (czy one mają duży wpływ na moc od dolnych obrotów)?

 

Pozdrawiam.Dzięki

sprawdź jak stan katalizatorów jeśli Ci to nie przeszkadza to ja wywaliłbym je ... poprawi się dół znacząco !

a poza tym masz automatyczną skrzynię która jednak trochę momentu zabiera ..... więc cudów nie oczekuj

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam dzisiaj byłem w opolskim serwisie BMW na partyzanckiej. W swoim BMW mam identyczny problem. Przed czyszczeniem EGR auto praktycznie w ogóle nie chciało przyspieszac do 2500 obrotów Po czyszczeniu EGR auto zaczeło przyspieszac ale jest dalej troszke przymulone ( 2 gie takie moje BMW lepiej przyspieszalo i oczywiscie 320d). Dis nie wykazał zadnych błedów wiec musi to byc usterka mechaniczna. Przepływka napewno jest sprawna turbo pompuje. czy nieszczelnosc na odcinku turbina przepływka ma na to wpływ wydaje mi sie ze uszczelka przy turbo jest luzna z plastikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.