Skocz do zawartości

e36 1.8 m43 popychacze nietypowy problem


ŁYSY.BMW.E36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu.Przeważnie piszecie o m40,a wiec autko silnik m43 wydaje dziwne dzwieki po odpaleniu i dopuki sie nie rozgrzało około 5min.dzwiek wygładał tak tyk...tyk...tyktyk.tyk......tyktyk....tyk.A wiec wskazywało by na to ze popychacze.Pojechałem do znajomego mechanika zakupiliśmy popychacze INA komplet :cool2:Po sciagnieciu kapy wałek i koniki ok :cool2: Wymienił popychacze po odpaleniu nawet nie zaklepał.Kazał mi sie przejechac na autostradzie uczymujac obroty 4000 przez 5min,zeby sie napełniły.Jechałem tak przez 10min.Dzisiaj rano wstaje zapalam autko a tu porażka :cry2: tyk....tyk..tyk....tyktyk i to samo jak przed wymiana.Prosze o pomoc co jest :( moze ktos z was miał taki problem. Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do mechanika mówił ze trzeba sprawdzic cisnienie oleju ze niby morze byc za słabe cisnienie jak klepie na zimnym.Ale dopiero na pszyszły tydzien do niego jade.Macie jakies pomysły czemu dalej tykaja :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki?to chyba w m40 a co do oleju mam castrola10/40 półsyntetyk przejechane 2000km od wymiany.Wczesniej miałem mobila minerał bo taki był wlany jak go kupiłem i na nim zaczeło tykac.Z tym tykaniem popychaczy jerzdze juz 4000km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie przeczytałes dokładnie tego co pisałem wyżej tykanie było już na minerałnym oleju :!: Silnik mam szczelny żadnych wycieków :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem tykania może być małe ciśnienie oleju.Ciśnienie nie jest wystarczające do dopełnienia hydrauliki zaworowej . Powody to np panewki w m40 głowne strasznie lecą lub pompa. Ewentualnie po zmianie oleju syf z układu smarowania sie odrywa i zatkał nowy popychacz, najlepiej zobacz ciśnienie oleju jeżeli będzie ok rozgrzej silnik szybko zdejmij pokrywę i zobacz który popychacz jest miękki jak jest miękki do wymiany .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o wiecej odpowiedzi najlepiej fachowców bo nie wiem co dalej sprawdzac :think: .To cisnienie bede sprawdzał na pszyszły tydzien.Macie jeszcze jakies pomysły :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys dzwoni do mie babka panie co jest? taki gwizd jakby koło hamowało to sie stało tak nagle wszystko było ok i tan gwizd się zwieksza dodaje gazu już niewiem co jest tak opisywała że niewiadomo co może alternator koło zblokowało pasek piszczał nic nie było z jej wypowiedzi wiadomo. A co sie okazało wjechała na pobocza cofała i kamyk wpadł za tarczę a piski przy dodawaniu gazu :) ale na biegu zapomiała dodać. Drugim razem koleś przyjechał że mu stuka zawieszenie na dołkach audi a4. Ja mu żeby na szarpaki jechał to wykaże co stuka, a on na to że był niby wszystko ok a stuka dalej i to napewno już po zawieszeniu żeby zmieniać wszystko każdą jedną część dla mie ok. Jazda próbna wszystko ok. Na drugi dzień przyjeżdza że spierdolołem że dalej stuka siadamy ok. On że jak jedzie do domu po takim bruku to mu stuka ja no to jedziemy na bruk i co stukało? akumulator na dołkach :) Wniosek taki jak sam sie nie znasz to nie gdybaj chyba że masz szmal na zbyciu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego byłem u mechanika ale tak naprawde niewie co może byc przyczyna.A to forum jest po to zeby wyjasniac takie problemy zeby sobie nawzajem pomagac :!: Wiec nie wypowiadaj sie jak nie masz pojecia :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D jeżeli ilośc postów na forum jest miarą polęcia to go niemam. Dałem Tobie dobrą radę nawet 3. Ale jeżeli nie rozumiesz że stukają panewki albo popyczacz ewentualnie sworzen itp. to opiszę dokładniej

 

1.to ze założyłes nowe popychacze do sterego silnika nie znaczy że jeszcze wszystkie są dobre stare też sie od czegoś popsuły i często się trafia że nowe zaraz padają

 

2. zmierzenie cisnienia to miej roboty niż sprawdzić popychacze .

 

3.Jeżeli nie jedno ani drugie zostaje zwalać misę i dół robić.

 

Jeżeli ten co Ci to robił niewie i przed wymianą nie sprawdził czy są dobre to nizły szaman :cool2:. A może głowica była lekko czarna w srodku i kanał któryś się zatkał i wystarczyło przeczyscić i jeden zmienić bo taki syfek w tym silniku to początek kłopotów i wszyste inwestycje w silnik to strata kasy. Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Kazał mi sie przejechac na autostradzie uczymujac obroty 4000 przez 5min,zeby sie napełniły.Jechałem tak przez 10min.

 

:shock: LOL - ja wyczytałem w książce "Sam naprawiam...", że po wymianie popychaczy mogą one jeszcze klepać, więc należy zwiększyć nieco obroty silnika w celu napełnienia popychaczy olejem, ale NIE PRZEKRACZAĆ obrotów powyżej 2000!

 

Nie rozwaliłeś czasami sobie nowych popychaczy?

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobacz kiedył łysy zakładał temat. Ponad dwa lata temu, i pewnie też się dopiero uczył hehehe, Fakt, trzeba zamknąć. Łysy edytuj szybciutkooo....

:mrgreen:

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.