Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Puściłem to na innym forum już, ale jako że czytam i jestem zarejestrowany na obydwóch forach a tutaj jeszcze nikt takiego opisu nie zamieścił, pozwalam sobie przekleić mój post, bo nie wiem czy można zamiesczać linki ( nawet własne ) do "konkurenyjnych" for.

 

Jest to Drobna fotorelacja z przerobienia Klimy manualnej na Climatronik, zrobiona własnoręcznie w mojej E46 318i, rocznik 2004, silnik N46 w wersji sedan.

 

Z góry przepraszam, za jakiekolwiek niedociągnięcia i ewentualny chaos. Zdaję sobie sprawę, że nie ma wszystkich zdjęć z każdej czynności, ale to była moja pierwsza rozbiórka jakiegokolwiek auta, że o przeróbce jakiejkolwiek nie wspomnę i moje zaaferowanie z tym związane przyczyniło się zapewne do zapominania, o co ważniejszych momentach, w których powinienem cyknąć fotę. Bije się z tego powodu w pierś, ale zawsze pozostaje kontakt mailowy a dla co bardziej zainteresowanych mogę podać telefon i pomóc.

 

Ogólnie sama przeróbka to pryszcz, można to zrobić w 2 godzinki, nie śpiesząc się. Najgorsza jest rozbiórka całego wnętrza. Teraz pewniej zrobiłbym to szybciej, bo wiem, co i jak.

Rozebrać trzeba prawie wszystko, deskę rozdzielcza ( a co za tym idzie wszystko, co w niej siedzi), oraz wspornik deski rozdzielczej.

 

Ja miałem wyciągnięte fotele, bo przy okazji ściągałem wykładzinę do suszenia.

Demontażu deski i wspornika nie będę opisywał, użyje zamiast tego filmu z Youtuba:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XAZN-c53H4k

 

Kilka uwag do demontażu tych elementów, które nie zostały na filmie odnotowane:

 

Deskę, po odkręceniu wszystkich nakrętek oraz wypięciu wszystkich zaczepów, trzeba wyszarpnąć, ale trzeba uważać, aby nie urwać cięgna od regulacji nawiewu:

 

 

To ciegno idzie od środkowych wywietrzników i zaczepione jest o plastikowy biały knefel.

 

 

Proszę się nie sugerować tym „młotem pneumatycznym”, którego koleś używał, nie ma takiej potrzeby Lol.

Uważać natomiast trzeba przy demontażu wspornika, gdyż do niego jest przymocowana półka z bezpiecznikami i dosyć kretyńsko jest do niego zaczepiona. Trzeba ją maksymalnie otworzyć i wypchnąć do góry, wyciągnąć z „zawiasów” i dopiero wtedy wyszarpnąć wspornik.

 

Tak autko wyglądało przed demontażem:

 

A tak powinno wyglądać, jeśli chcemy przerobić Klimę*:

http://img834.imageshack.us/img834/2879/20100907582.jpg

*Zdjęcie przestawia już założony mechanizm od climatronika – ale proszę się tym nie sugerować

 

Tutaj mamy to, co trzeba zakupić:

 

 

Cena w ASO to 913zł nr w RealOEM: 64500029507

Na zdjęciu jest również czujnik nasłonecznienia, którego nie ma w zestawie, ja dokupiłem w ASO za 150zł, ale na allegro widziałem w cenach od 30 do 70zł. Jest na powyższym zdjęciu zaznaczony kółkiem.

 

Oraz oczywiście panel Climatronika, ja kupiłem uzywany na Alledrogo za 200zł, znalazłem z tego samego miesiąca i roku co moja Bunia.

 

Oki to do roboty.

 

Pierwsze co trzeba zrobić to zdemontować stare elementu sterujące:

 

pkt. 1 Zdjąć osłonę – mocowanie na 2 śruby chyba i jeden zaczep

 

 

Pkt. 2 zdemontować mechanizm:

1. najpierw trzeba odczepić ten biały element/ramię które porusza klapkami nawiewu na nogi,

2. wyciągamy czarny trzpień od naszego białego „knefla” ( jest na wcisk – jego nie wyrzucamy!!!)

3. wyciągamy trójkątna zębatkę

4. odkręcamy śrubki,

5. wypinamy mikrostyk wypinamy siłownik,

6. wyrywamy resztę z umiarkowaną siłą. W zasadzie żadna z tych rzeczy nie będzie nam potrzebna.

 

To nam powinno zostać po demontażu:

 

 

Teraz montaż nowych części:

 

Pierwsze co robimy to montujemy czerwone trójkąty zębate, jest do dosyć trudne, gdyż muszą być one w określonym położeniu względem siebie a nie jest to proste, żeby je tak ustawić, trzeba użyć siły do tego.

 

Najpierw trzeba założyć ( są one tak skonstruowane że nie można ich pomylić miejscami) ten od strony siedzeń, następnie ten od strony szyby przedniej i potem je ustawić odpowiednio względem siebie i trzeba użyć siły i nie złamać niczego, chyba że ktoś wpadnie jak to zrobić inaczej. Na zdjęciu widać jak powinny być względem siebie.

 

 

Następnie wkładamy czarny trzpień w otwór nad czerwonymi zębatkami i przykręcamy wspornik siłowników.

 

 

Zakładamy nowy, bądź stary nasz biały „knefel” , następnie wkładamy od niego trzpień jednocześnie montując do niego knefel

 

Montujemy siłowniki ( jeden nam zostaje) BMW było na tyle miłe że daje nam jeden do podmiany, ale można zostawić stary. Jeden siłownik pasuje tylko w jedno miejsce, dwa pozostałe można zamontować zamiennie myślę, nie będzie miało to wpływu na prace klimatyzacji chyba, w każdym razie u mnie jest tak:

 

 

I działa

 

Teraz można podmienić wiązkę kabli. Jak zauważymy wiązka idzie od panelu klimatyzacji bokiem pod siłownikami i chowa nam się za klimą. W tym miejscu trzeba będzie trochę posztukować.

 

Musimy ze starej jak i z nowej wiązki wyłuskać dwa grube przewody ( zielony i brązowy) obciąć je ( i tylko te!!! ) ,połączyć ze sobą i zaizolować.

BMW znów pomyślało, coby nam i serwisom życie ułatwić.

Dzięki temu zabiegowi nie trzeba demontować klimatyzacji, gdyż ta wtyczka z 2 grubymi przewodami wchodzi za klimę i tam jest „gdzieś” podłączana.

 

 

Tak jak napisałem wcześniej ze starej wiązki potrzebujemy tylko te dwa grube przewody, a z nowej: gruby zielony i brązowy łączymy z analogicznymi starymi ( są złączki w komplecie zestawu) a resztę z nowej wiązki przepuszczamy na drugą stronę klimatyzacji.

Polecam puścić/przeciągnąć je dołem, za pomocą jakiegoś drutu – pilota, bo jak puścimy góra możemy mieć problemy z wpięciem się do siłownika i czujnika temperatury.

Po przeciągnięciu, wpinamy w miejsca starych, stare możemy obciąć.

 

Teraz możemy się zająć czujnikiem AUC.

 

Otwieramy maskę, ściągamy osłonę ze ślicznym znaczkiem BMW i po uprzednim wpięciu kabli do czujnika, wpinamy ów czujnik w miejsce na niego już przygotowane nad wentylatorem chłodnicy.

 

Kabelki prowadzimy sobie bokiem wzdłuż błotnika i wpuszczamy pod akumulatorem do środka auta przez gumowy przepust.

 

U mnie wygląda to tak teraz:

 

 

Wiem, wiem, przylamiłem ostro ale cóż zrobić czego oczy nie widzą tego sercu nie żal… 

Poprze prowadzeniu kabli wpinamy je do głównej wtyczki naszego panelu climtronika:

 

 

To jeszcze nie koniec zabawy z wtyczką od panelu…

Jedyne co nam zostało to podpięcie czujnika nasłonecznienia.

 

W chu… czasu zajęło mi dojście jak i gdzie on ma zostać podłączony, gdyż on fabrycznie jest zakończony wtyczka… a wetknąć jej nie było gdzie…

 

Po kilku dniach poszukiwań wpadłem w końcu na jakiś PDF w necie serwisowy po którym doszedłem jak to ma być.

 

Najpierw jednak trzeba go wetknąć - że się tak wyrażę - w któryś otwór nawiewu na szybę ( już w desce rozdzielczej), najlepiej najbliżej środka.

 

W tym momencie trzeba już zacząć składać bebechy ( wspornik deski i samą deskę…), gdyż przewód czujnika nie należy do najdłuższych, a jako że wpinamy go w główna wtyczkę panelu klimatyzacji musimy to już zrobić na złożonej desce.

Sam przewód jest otoczony gąbką i trzeba go jakoś przepuścić miedzy głównymi „duszami” nawiewu.

 

Czujnik posiada dwa przewody, czerwony i czarny. Czerwony wpinamy w PIN1, a czarny w PIN17 w dużej wtyczce z panelu Climatronika.

 

I to w zasadzie koniec…

 

I co…?

 

Nie było strasznie ? ( pomijając tą lamerską fotoleracje )…

 

Teraz zapraszam na składanie wszystkiego do kupy i życzę powodzenia Lol.

 

W instrukcji instalacji, pisze coś o kodowaniu nowej klimatyzacji, ja tego nie robiłem i mi wszystko chyba działa, komp bledów klimatyzacji nie pokazuje, więc chyba jest Oki. ( nie udało mi się tylko przyuważyć jak i czy działa AUC).

 

Kwestia kodowania może dotyczyć przypadku gdy kupimy funkel nowy, nieśmigany panel klimy w ASO, bo to on w sumie steruje wszystkim.

 

Uff udało się jakoś przebrnąć przez napisanie tego.

 

Przepraszam za stylistykę, z tego zawsze byłem dno kompletne, ale mam nadzieję że chociaż w takiej formie się komuś to wszystko przyda.

 

Ja panel klimy jak przeniosłem od razu na dół bo zakładałem przy okazji DYNAVIN.

 

 

 

Pozdrawiam

 

Jasonos

 

PS Czy warto było tyle czasu poświecać… i kasy ( w sumie mnie to kosztowało 1270zł)??? Hm….

 

PS2 Oczywiście nie musze chyba nikogo uświadamiac, że robimy to wszystko na odłączonym Aku :D

 

NO BA!!!:D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam! Przeglądając allegro zauważyłem, ze taniej jest juz chyba kupic kompletną nagrzewnice od klimatronika razem z panelem i poprostu wymienic. Nagrzewnica startuje od 120zł, a panel od 100zł w górę :P sądzę, że do 400zł da się to ogarnąc uzywanym czesciami z allegro. Oczywiście w różnym stanie są te części.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
stary jak Ci się chciało to przerabiać :) Ale wielki szacun za robote .
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
sorki, ze odkopuje ale pisze w imieniu kolegi co ma zwykla klime z 3ma pokretlami, zeby byl climatronik to wystarczy tylko przelozyc panel sterujacy?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy możesz dać listę rzeczy które kupiłeś. Ze zdjęcia mało kapuje :P

 

I jak możesz dać zdjęcie już poskładanej :D

Opublikowano

Witam.

 

Części jakie będą potrzebne to przede wszystkim zestaw RealOEM: 64500029507 dodatkowo czujnik nasłonecznienia plus panel klimy. Osobiście doradzał bym zakup całej kompletnej nagrzewnicy z e46 koszt około 100zł ( tylko czasem można kupić bez wiązki przewodów dlatego lepiej od razu o to pytać) plus + panel + czujnik AUC jak i nasłonecznienia. Mi udało się to przełożyć bez zdejmowania całej deski jedynie wyciągnąłem cały schowek jak i poduchę, jest bardzo mało miejsca ale po 6 godzinach udało się to zrobić. Kosztowo zmieściłem się w 170zł bez czujnika nasłonecznienia. Niestety nie robiłem dokumentacji fotograficznej ale jest to w miarę prosta modyfikacja także każdy powinien sobie z tym poradzić.

 

yannkes. Jest możliwość zmiany panelu ale nie będzie działać poprawnie nawiew na nogi w sterowaniu.

 

 

Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Właśnie wracam od mechanika,zamiana manuala na auto będzie mnie kosztować: panel 50zł.kompletna nagrzewnica z okablowaniem i innymi pierdołami 100zł.robocizna 200zł.= 350zł.

pzrd.Doktor

Opublikowano (edytowane)

Jestem już po zabiegu zmiany manuala na CLIMATRONIK.Cała robota trwała 5 godz.ale efekt końcowy - REWELACJA ,jak ktoś miał manuala.Słusznie ktoś zauważył ,że do moich kosztów które podałem wyżej ( 350zl.) trzeba jeszcze dodać koszt nabicia klimy i trzeba liczyć się z tym,że można kupić nieszczelną nagrzewnicę ale ja ten problem ominąłem i koszt wyniósł mnie jak napisałem 350zł.A jak ? otóż z kompletnej nagrzewnicy- używki- mechanik wymontował wszystkie części potrzebne do climatronika (dokładnie to co podaje "Jasonos") i zamontował je dokładnie wg.instrukcji podanej przez "Jasonos" i tym odpadł problem nabicia na nowo klimy i obawa o felerną nagrzewnicę,moja nagrzewnica została nienaruszona.Nagrzewnica -tylko potrzebne części ,reszta na śmieci - 100zł.+ panel - 50zł.+robocizna 200zł.= 350zł. i wszystko ŚMIGA ! Rzeczywiście po rozmontowaniu całej deski obraz jest makabryczny ale opłacało przerazić się tym widokiem żeby teraz cieszyć się Climatronikiem

Climatronik za 350zł. i co Wy na to ?

Edytowane przez doktor62
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przypuszczam że w grę będzie wchodzić nagrzewnica tak jak u mnie w e46.Najlepiej jakbyś znalazł opis z fotkami jak wyżej do e46.Ja to sobie wydrukowałem i pojechałem z tym do warsztatu,mechanik chciał mi wymienić całą nagrzewnicę a jak mu pokazałem wydruk to zrobił tak jak jest wyżej opisane dlatego wymiana manuala na climatronika kosztowała mnie tylko 350zł.co niektórzy nie wierzą ale to fakt.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witajcie! Mam takie pytanie... zaupiłem ostatnio nagrzewnice z klimatronika miała być z kompletną instalacja jak sie jednak okazało niestety jest ona ucięta, krótko mowiac zostałem oszukany, ale mniejsza z tym. Czym się rózni wiązka z manuala między wiązką z klimatronika, czy mogę wykożystać starą instalacje przekładając tylko te mechanizmy które odpowiadają za sterowanie nawiewami? czy jednak będę musiał zainwestować jeszcze we wiązkę klabli z klimatronika. Z gory serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam!
  • 2 lata później...
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.