Skocz do zawartości

330i nie da sie ruszyc z piskiem opon


gizmo07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niedawno zakupilem swoje wymarzone e46 330i :mrgreen:

Jedyne co mnie martwi, to brak mozliwosci ruszenia na suchym asfalcie z piskiem opon(zuzyte sprzeglo?). Systemy oczywiscie wylączone. Gdy dam ze 4tys obrotow i puszczam sprzeglo to "nie łapie", ale nie czuc tez zapachu palonego sprzegla. Na mokrym, a nawet na suchym-zabrudzonym asfalcie zabawa jest i wszystko dziala jak nalezy.

 

Czytalem na forum gdzies, ze na ukladzie wspomagania sprzegla jest jakas zwężka(DCV?), wlasnie zeby nie bylo boksowania przy ruszaniu.

Prawda to i wlasnie tutaj mam szukac przyczyny?

Edytowane przez gizmo07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mam - ale wystarczy, że założę dres i wszystko gra - palenie gumy na parkingach pod hipermarketem, drift na rondzie i takie tam.

 

...a tak poważnie - to chyba nie to forum... :roll:

 

(i żeby nie było, że trolluję: jak bym miał wątpliwości co do mocy, pojechał na hamowię - taką przez samo "h")

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FierceDog chyba mnie zle odebrales. Swiezo co kupilem ten egzemplarz i po prostu rozstrzygam kwestie jakie wady mogl ukryc przede mna poprzedni wlasciciel. W tym przypadku mam na mysli byc moze zuzyte sprzeglo?

Daleko mi do palenia gumy i świrowania pawiana na drodze, tak wiec prosze o merytoryczne wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi Ci o CDV (Clutch Delay Valve) - zawór dławikowy, nr 15 na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AN55&mospid=47644&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

 

Nie usuwałbym tego ...

 

Jeżeli faktycznie prawidłowo "strzelasz ze sprzęgła" i są takie objawy to obstawiałbym zużyte sprzęgło. Na szczęście w BMW wymiana jest stosunkowo łatwa i sprzęgło do e46 względnie tanie. LUK'a (montaż fabryczny) kupisz już za ok 650-700 PLN - i takie polecam tylko nie regenerowane ... Skontroluj przy okazji dwumasowe koło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Poruszałem ten sam temat w tym wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=135033

Winne jest sprzęgło (zaolejona tarcza albo po prostu wytarte od eksploatacji). Nic się nie ślizga na wyższych biegach, a spalić gumy na suchym nie da rady. Piszczy tylko gdy mam włączoną trakcję (dopóki nie ma odcinki mocy). Ja mam zamiar wymienić swoje dopiero po zimie jak je przykatuję trochę wyjeżdżając z zasp. A kompletne sprzęgło LUK da się wyrwać już za 500 PLN jak dobrze poszukasz. Jak nie zależy Ci na paleniu gumy to też nie ma co się spieszyć z wymianą, przynajmniej dopóki nie zacznie Ci się ślizgać na piątym biegu (póżniej czwartym, trzecim itd.).

Dwumasa nie ma nic wspólnego z tymi objawami. CDV sprawia, że czasem rusza się żabką, ale da się go "nauczyć" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.