Skocz do zawartości

[318Ci] Kiedy wymienić zawór odpowietrzania skrzyni korbowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

to mój pierwszy post więc witam wszystkich. Chciałbym zapytać o rzecz która już właściwie jest na innych postach ale tak pogmatwana i pomieszane wersje że postanowiłem zadać bardzo konkretne pytanie. Mianowice chciałbym zapytać o to jak poznać że odpowietrznik skrzyni korbowej w silniku M52 (benzyna) jest uszkodzony. Chodzi mi tu konkretnie o ten silnik, zupełnie inaczej jest to rozwiazane np. w 328i a jeszcze zupelnie inaczej w dizlach. W silniku M43 jest to tylko zawór odpowietrzający a nie dodatkowo separator oleju. Jest to mala czarna puszeczka przykrecona z tylu po prawej stronie dolotu (u góry). Aby to wymienic zdaje sie ze trzeba odkrecic srube z dolotu i zdjac obudowe oraz odkrecic obudowe filtru kabinowego, wtedy mozna sie odstac do tej puszeczki, odkrecic od dolu 2 sruby, zdjąc wąż i wymienić.

z tego co wiem uszkodzeniu ulega membrana wewnatrz tej puszeczki. Ponadto na gornej czesci puszki jest otworek, jak sie pokryje to slina to widac ze ja zasysa na wolnych obrotach a jak sie doda gazu to wypycha, tak jest u mnie ale moze byc przedziurawiona ta membrana. Ponadto po wylaczeniu silnika przez ok sekunde slysze syk powietrza. Z tego co wiem awaria tego urzadzenia moze doprowadzic do spalania oleju przez silnik, szczegolnie przy odpalaniu zima. Moze tez zamarznąć i wtedy tez lipa. Nie wiem czy tez przy awari nie dzieje sie rzecz nastepujaca: zamiast wyrownywac cisnienie w skrzyni korbowej, zawor jest otwarty stale i podcisnienie z dolotu jest przenoszone na skrzynie korbowa co bedzie powodowac inne konsekwencje.

generalnie rozumiem to tak ze ten zawor otwiera sie aby nadmiar powietrza z skrzyni korbowej wpuscic do ukladu dolotowego. Jak jest uszkodzony lub dziurawy zawor (niektorzy mowia na to odma) to sa jakies tam tego efekty no i teraz pytanie jakie?

Mechanik mowil cos zeby sline na ta dziurke i odpalac auto, jak zasysa (lub dmuch i tu wlasnie klopot bo nie pamietam) to zepsute.

 

Prosze o komentarze odnosnie tego wlasnie silnika, nie innych aby nie mieszać tematów. Domysly tez nie sa wskazane, z tego samego powodu;)

 

element nr 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL31&mospid=47610&btnr=11_1514&hg=11&fg=15

 

http://allegro.pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-3-e36-e46-5-e34-i1258725668.html

Edytowane przez marcind22
  • 1 rok później...
Opublikowano
Tak ja sprawdziłem i się aż wystraszyłem. Nie mogłem normalnymi siłami zdjąć korek wlewu oleju(ogromne podciśnienie pod pokrywą zaworów) i bierze olej w zawrotnym tempie po remoncie silnika(uszczelniacze, pierścienie, komplet uszczelek) :P
Opublikowano
Wymieniać kiedy po otwarciu korka oleju na odpalonym silniku albo zasysa , albo BUCHA powietrzem. Do tego wszelkie rożnego rodzaju nienaturalne dźwięki dają objaw uszkodzenia odpowietrznika. Najczęściej towarzyszy temu także falowanie obrotów oraz wygasanie silnika.
Opublikowano
U mnie syczenie jest i to spore z okolic kolektora ssącego. Spadku obrotów nie ma silnik pracuje równo. Na szczęście znalazłem ten temat ufff :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.