Skocz do zawartości

Peknięta głowica w TDS?


Mario 525 TDS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem ślicznej 525 TDS Touring. A raczej byłem, bo wczoraj mechanik pomacał gumowy przewód wody z chłodnicy i stwierdził że mam pękniętą głowicę. Przewód ponoć za bardzo się napręża, czyli wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia = przedmuchy do chłodziwa przez mikropęknięcia głowicy.

Czy na pewno?

Przecież jak się woda nagrzeje to ciśnienie też wzrośnie samo z siebie. No i pompa też daje jakieś ciśnienie.

Jest jakiś sposób żeby dowiedzeć się tego na pewno (bez rozbiórki silnika oczywiście;)?

Pozdrawiam

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardniejące węże to nie tylko powód pęknietej głowicy.

Układ w wyniku zapowietrzenia, będzie również się grzał, gdyż powietrze to które gromadzi się w górnym wężu na chłodnice nie pozwala na wydostanie się gorącego płynu z silnika i tym samym zaczyna sie gotować powodując wzrost ciśnienia. Tak samo jest przy termostacie nie otwierającym się, a tym bardziej nie tłoczącej pompie wody.

Najlepiej będzie posprawdzać te wszystkie rzeczy zanim postawi sie diagnozę "głowica pęknięta"

Odkręć korek wlewu na zbiorniczku i z boku do tego zbiorniczka jest doprowadzony wężyk odpowietrający z chłodnicy. Upewnij się czy drążność tego przewodu i w samym zbiorniczku jest odpowiednia. Jeżeli będzie przytkany lub częściowo słaby przelot to będzie to tłumaczyć grzanie się silnika.

Gdy już będzie drążny to uzupełnij płynem, odpal silnik i kontroluj przepływ przez to odpowietrzenie zerkając do zbiorniczka na ściankę korka wlewu. Z początku będzie tym otworem lecieć płyn z powietrzem, ale po zagrzaniu się juz i tym bardziej chłodnicy powietrze powinno powoli zanikać i lecieć sam płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, sprawdzę jeszcze dokładnie, ale odpowietrzenie raczej jest drożne bo wężyk dość szybko robi się ciepły. No i temperatura na wskaźniku też utrzymuje się wzorowa - zawsze milimetr przed połową skali.

Zdaje się, że moje wątpliwości wyjaśni dokładne obejrzenie płynu z chłodnicy - jak będzie olej to kaplica :( Choć jak nie będzie to też nie wiedomo bo przez mikropęknięcia z komory spalania niekoniecznie musi lecieć olej. Ciekawe czy ktoś miał taką przygodę z dieslem? Ponoć to częsta przypadłość w TDS-ach. Jest w Szczecinie jeden gość który spawa głowice, ale nie wiem jak długo to wytrzyma.

Ciekawe jak nowsze diesle się sprawują, np w 530d? Zastanawiam się nad zmianą mojej beci.

Pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wężyk robi się ciepły nie świadczy o dobrej jego drążności. W wyniku wysokiego ciśnienia nawet lekko przypchany króciec na zbiorniczku będzie stawiał opór dla płynu a wężyk nagrzewać się będzie.

Kilku klientów uratowałem przed złą diagnozą (demontaż głowicy) udrążniając ten wężyk.

Oby sytuacja nie zakńczyła tak jak u klienta, który dzwonił do mnie, lecz nie mógł dojechać, bo auto co chwilę się grzało. W koNcu zajechał do jakiegoś warsztatu, a tam najpierw wymienili tylko uszczelkę pod głowicą (nawet jej nie zawieźli do sprawdzenia), po robocie ten sam problem, wiec zaczeli szukać przyczyny i skończyło się na wymianie pompy wody, która miała oberwany wirnik.

Dla mnie zdiagnozowane od d..y strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. W wolnej chwili posprawdzam.

Mam jeszcze pytanie odnośnie rozrządu. Do łańcucha można się dostać przez wlew oleju (na wyłączonym silniku oczywiście ;). Ma wyczuwalny luz - mogę go podnieść o ok. 0,5-1 mm. Czy to o czymś świadczy?

Ponoć w TDS są napinacze hydrauliczne więc luz na zgaszonym silniku nie powinien mieć znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
No i mam problem , bo właśnie dowiedziałem sie że mam pękniętą głowicę w 725 tds 1996rok wrzesień. koszt naprawy jak dobrze pójdzie to około 2500, jeśli oczywiście pospawają mi tą głowicę w łomiankach. (1500zł). Pękła w kilku miejscach.no niestety tak bywa. Przy zakupie sprawdziłem wszystko, ale do silnika przecież zajrzeć nie mogłem. Co mi doradzicie w mojej sytuacji. Ponoć bardzo ciężko zdobyć głowicę do tdsa w przyzwoitym stanie, a jeśli są to cena kosmos. Ach to życie jest ciężkie. [BAD] ma... żeby to szlag trafił.
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z was spawał głowice w 2,5 tdsie? jeśli tak to prosze o opinię, ponieważ ja będę w przyszłym tygodniu spawał i mam obawy czy to będzie później chodziło.proszę was o wypowiedzi w tym temacie. Moje auto to 725 tds automat 96rok
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spawałem, u tego gościa - http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1288847. W sumie żeby nie czekać po prostu zamienił mi głowice oddając w sprawną. Ma zwykle od ręki do TDS.

 

Oczywiście splanowana, obrobione gniazda i zawory, nowe prowadnice i uszczelniacze zaworowe. Koszty dość duże, bo głowica aluminiowa i spawanie dość skomplikowane.

 

Na razie wszystko w porządku, choć remont był 2 miesiące temu, więc trzeba poczekać.

 

Teraz w E10 spawałem głowicę pękniętą w dwóch miejscach u Baranowskiego w Poznaniu . Całość wyszła mnie 850 zł, wymienione praktycznie wszystko, co można przy takiej robocie wymienić.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik a czy w tym tdsie miałeś jedno czy więcej pęknięć?? Bo u mnie jest kilka które widziałem naocznie a nie wiem co wyjdzie jak ją prześwietlą na szczelności ?A możesz napisać od czego sie to u ciebie stało.? Bo ja to auto dopiero kupiłem i nie wiem jaka była przyczyna.
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejąłem uszkodzenie po poprzedniku, więc nie wiem jaki był powód. Najprawdopodobniej przegrzanie. W TDS, przy aluminiowej głowicy wystarczy praktycznie jedno porządne przegrzanie i pęknięcie gotowe.

 

U mnie pęknięta była w jednym miejscu, przepuszczając wodę na cylindry, co objawiało się sporym dymieniem. I choć auto jeździło i nie brało oleju, zrobiłem ten remont, bo mnie to wkurzało dość ostro. Z tego co słyszałem bardzo częste jest pękanie w kilku miejscach. To są często mikropęknięcia, ale wystarczają..

 

Tak jak mówię - nie bawiłem się w spawanie swojej głowicy, tylko oddałem swoją i od ręki dostałem gotową do montażu.

 

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że po takiej naprawie można użytkować silnik bez opbaw o dalsze konsekwencje czy jednak już trzeba być uwrażliwionym na tą głowicę a co za tym idzie bardzo delikatne traktowanie swojego motoru, czyli mam na mysli przesadne dbanie o niego??

 

aha i dziękuję Ci za zainteresowanie oczywiście.

Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o to pytałem mechanika. Jak zawsze mnie zj... że myślę nie o tym, o czym powinienem myśleć. Powiedział jedno - lać dobry olej, dobre paliwo i dbać, by temperatura za nic nie podskoczyła poza pion! I tyle, o reszcie nie myśleć - jeździć.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do tego gościa z allegro z włocławka no i powiedział 1400 zł. daję starą a on daje drugą już zrobioną. Zastanawiam się tylko jaka mogła być przyczyna tych pęknięć , żeby uniknąć tego w przyszłości. Co do przegrzania to u mnie było tak że jak temperatura poszła za wysoko to auto weszło w tryb awaryjny i nie można było jechać , także tylko zjechałem na pobocze otworzyłem machę i już widziałem że coś nie tak bo płyn chłodniczy buzował w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że moje auto to automat wiec nie da sie go przeciągać za mocno na biegach, bo on na to nie pozwoli i w sumie to jest plus dla tego silnika.
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak będziesz zmieniał głowicę to podstawa, zeby mechanicy ustalili powody grzania się - może to visco, może inna przyczyna. Grunt to żeby wyeliminowali powód grzania się.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.