Skocz do zawartości

328i Bład Za uboga dawka


HoodY

Rekomendowane odpowiedzi

witam a wiec po dosc długim szukaniu wkoncu wykazało mi na kompie (gutmann) ze szarpania które sie u mnie pojawiaja to przezł za ubogą dawke drugi bład to nie pamietam dokładnie ale chodziło coś o zbyt dużą odchyłke między sądami moje autko posiada instalacje LPG ale to sie dzieje na benzynie i na LPG jak to wyregulować...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a może listwa wtryskiwaczy benzyny jest zabrudzona? przez to i na lpg będzie się tak działo bo nie da się właściwie ustawić

może by spróbować wlać do baku benzyny taki preparat do czyszczenia wtryskiwaczy np liqui moly lub stp i pojeździć tak trochę

 

miałem podobny problem, na benzynie niby ok, na lpg wywalało mi check, pomogła wymiana jednej sondy przed katem, cały bak jazdy na benzynie z dodatkiem do czyszczenia wtrysków, wymiana świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a wiec po dosc długim szukaniu wkoncu wykazało mi na kompie (gutmann) ze szarpania które sie u mnie pojawiaja to przezł za ubogą dawke drugi bład to nie pamietam dokładnie ale chodziło coś o zbyt dużą odchyłke między sądami moje autko posiada instalacje LPG ale to sie dzieje na benzynie i na LPG jak to wyregulować...

Komputer nie zawsze prawdę Ci powie :) .U mnie była walnięta przepływka,a komp pokazywał 0 błedów.Powodem szarpania może być"lewe powietrze"(zakładając,że układ zapłonowy masz sprawny),pompę paliwa też bym wykluczył i wtryski(zła praca również na lpg,a to jest osobne zasilanie).Szukałbym nieszczelności w układzie dolotowym i podciśnienia,oraz podmieniłbym przepływomierz(w celu sprawdzenia)-on tez ma wpływ na mieszankę.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakby łapał gdzies lewe powietrze to wywalałoby mi błedy chyba na 2 rzedach a tak to mi wywala 2 sonde za katem bo za uboga dawka a 2 błąd to za duza odchyłka pomiędzy sądami u mnie okolicach juz wszyscy wymiękli nie wiem co robic

 

 

dzisiaj zauwazyłem auto stało pierwszy raz na dworze nie w garazu noi rano odpalam autko buja na obrotach po jakichś 5min pracy na jałowym biegu autko mi zgasłona jak sie przełaczyło na gaz te same obiawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec byłem dzisiaj u gazownika i stwierdził że przyczyny które sie dzieją u mnie i wywala mi sonde to wina wtrysków na drugim rzędzie żekomo nieda sie ich naprawić i leją a błąd wykazuje ze dawka za uboga juz wogóle nic nie rozumiem i niewiem co robic dośc mam tego auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sondy nie ustalają i nie regulują składem mieszanki a jedynie mierzą zawartość spalin a info przesyłają do sterownika, który musi korygować błędy i niekoniecznie sond.

 

Po drugie, piszesz że z rana też miał problemy. Na zimnym, po nocy, sonda nie działa więc to nie jest jej wina.

Ja stawiam na lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahh najpierw zaczne od wymiany tych wtrysków bo jak auto było podłaczone pod kompa i pokazało te 2 błedy ze za uboga dawka i na dole były opisane objawy czyli spadek mocy szarpanie zbyt duze zuzycie paliwa aha noi sonda za katem nie pracuje prawidłowo w zakresie małych obrotów dopiero zaczyna pracowac jak jade pow. 2300obr/min a jesli tak jest ze pow. lewe to teraz duza zagadka gdzie tego szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc byłem u mechanika auto było podłaczone pod komputer gutmann i wykazało 2 błędy pierwszy to za uboga dawka a drugi to zbyt duża odchyłka pomiedzy sądami mechanik coś tam grzebał niewiem co i jak tam robił. ale opowiem wszystko od początku jak to leciało. a więc na początku na 35L LPG robiłem 190km pojechałem do mechanika noi niby była sonda 1 przed katem wymieniłem tą sonde po jakimś czasie zaczeło mi szarpać autem pojechałem do mechanika noi okazało sie ze jeszcze sonda 2 za katem wymieniłem ja i dalej to samo i znowu pojechałem do mechanika i niby swiece wymieniłem i dalej to samo teraz znowu wykazało ze wtryski LPG leją zobaczymy w środe jade je wymienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej, wina nie leży w sondach !!!

To że niedoświadczony mechanik, błąd składu mieszanki interpretuje od razu na niesprawność lambdy, świadczy tylko o nim.

Błąd powstaje, bo dobra sonda, wykrywa zły skład mieszanki i sygnalizuje do sterownika, że coś nie gra. Sterownik jako jedyny sygnał ostrzeżenia dostaje z sondy i dlatego rejestruje sondę, ale nie do końca jest taki "tępy" i podaje to jako "błąd składu mieszanki" a nie tylko jako "Lambda... problem", więc nie jest to takie jednoznaczne.

Dlatego szkoda tracić czas i kasę na takich mechaników.

 

P.S

sondami za katem się nie przejmuj. Nie spotkałem jeszcze żeby ktoś je wymieniał od nowości, bo nie są istotne do prawidłowej regulacji pracy silnika a jedynie "dbają o ekologię", najprościej rzecz ujmując. U mnie stoją na środkowych wartościach i prawie nie pracują.

Ważne są sondy przed katem bo są "sondami regulacyjnymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toś mnie pocieszył że na darmo wydałem 270zł na ta sonde teraz to ja juz wogóle niewiem czego szukać dzisiaj jechałem 150km w jedna i drugą obroty falują juz cały czas jadąc na 5 biegu np 100km/h dodajac gazu auto ma muła tak jakby jechało pod obciażeniem i falują obroty z 2300obr/min spada np na 1700obr i tak w kółko a gdy zredukuje na 4 bieg i dodam gazu to obroty nie idą normalnie tylko tak w podskokach z 2500obr wskoczy na 2700 pozniej mniejwiecej 3000 i tak skokowo nie płynnie juz nikt niewie co jest grane a ja dośc duzo jezdze i czuje sie jakbym siedział w 126p dobrze ze chociaz od 0 normalnie przyspiesza do tych 80km/h pozniej juz sie zaczyna falowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Ci bardzo za zainteresowanie mną i moim przypadkiem i szczerze nic nie rozumiem coś napisał z tymi sondami najwyzej dzisiaj zajade i niech mi sprawdzi to z tymi sondami a te wtryski to jak najszybciej sprawdzić czy działaja dobrze i odrazu pytanie czy duzy to koszt wymiany takiego wtrysku.? tylko nie pisz czasem zeby sie nie bawic to lepiej 2 motor wstawić. heh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nim zaczniesz wymieniać pół samochodu,

 

zrób reset ECU silnika, najprościej odłącz klemy od akumulatora na ok 1h, potem nie przełączaj wogóle auta na LPG, tylko zostaw na PB i zrób ok 30-50 km - zobacz jak się auto będzie zachowywać.

 

napisz jakie masz podzespoły LPG zamontowane pod maską, oraz przede wszystkim zrób zdjęcia jak są zrobione nawierty na kolektorze, bo obstawiam że instalka ci miesza na dobre.

 

na chwilę obecną masz rozjechaną calkowicie adaptację w ECU silnika, stąd te problemy, chyba że faktycznie puszczają wtryskiwacze PB na listwie, ale narazie bym to wykluczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to instalacje LPG mam Stag300 na tym gazie jezdze juz 1.5roku ok <60tyś km> i nigdy nic nie bylo dopiero po zimie jak auto stalo 4 miesiace nie jezdzone bo nie mial kto nim jezdzic wyciągnełem auto na wiosne z garazu po jakims miesiącu zaczeło sie to dziać a co do tych fotek to niewiem czy dam rade je zrobić bo tam wszystko zabudowane jest nie idzie ręki włożyć dzisiaj zobacze odłącze aku na noc i zobaczymy jutro co będzie sie dziać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nim zaczniesz wymieniać pół samochodu,

 

zrób reset ECU silnika, najprościej odłącz klemy od akumulatora na ok 1h, potem nie przełączaj wogóle auta na LPG, tylko zostaw na PB i zrób ok 30-50 km - zobacz jak się auto będzie zachowywać.

 

napisz jakie masz podzespoły LPG zamontowane pod maską, oraz przede wszystkim zrób zdjęcia jak są zrobione nawierty na kolektorze, bo obstawiam że instalka ci miesza na dobre.

 

na chwilę obecną masz rozjechaną calkowicie adaptację w ECU silnika, stąd te problemy, chyba że faktycznie puszczają wtryskiwacze PB na listwie, ale narazie bym to wykluczył.

 

 

 

a wiec szukałem mniejwiecej i czy ja musiałbym zrobić taką kąbinacje znalazłem coś na necie viewtopic.php?f=15&t=44027&start=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje sprawdzić odme bo ona powoduje nieprawidłową prace sond lambda

 

powietrze jest zasysane zamiast tylko z przepływki ze skrzynki korbowej przez wąż odpowietrzajacy

 

wtedy to pierwsza sonda praktycznie nie działa, a 2 podaje na maxa błędny odczyt do kompa

 

najprosciej sprawdzisz odme odkrecając korek wlewu oleju jak syczy powietrze masz winowajce

 

niektorzy magicy "mechanicy" lecą od sondy i konczą na przepływce ,a jak to nie daje to efektów rozkładaja rece i kasuja za wymiane hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GR: Proszę nie cytować całych postów dopisując jedno zdanie... zwłaszcza, jak się odpowiada bezpośrednio pod nim... tworzą się przez to, bez sensu, długie, nieczytelne posty... proszę cytować selektywnie i nie post, pod którym się od razu odpowiada.

 

 

 

ale korek odkręcić na zgaszonym aucie i rozumiem ze na rozgrzanym silniku.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.