Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do was pytanie odnosnie braku kola zapasowego/dojazdowki, jak wiadomo e87 wychodzi na RFT i cwaniaki nie zrobily miejsca na zapas,

ja nie chce jezdzic na RFT i teraz zastanawiam sie jak sobie z tym radzicie? Kupiliscie lewarek od E46, klucz i dojazdowke? Tyle ze nie ma gdzie tej dojazdowki schowac, no chyba ze "kolo w sprayu" wozicie? Prosze o pomysly jak poradziliscie sobie z tym problemem

Opublikowano
Ja jedynką jeżdżę tylko po mieście , zamierzam zmienić koła na 17-stki bez rofla i będę liczył na szczęście że kapcia nie złapię . A jeżeli tak się stanie zabezpiecze się kołem 16 calowym od jedynki stalówką i będzie ona z lewarkiem kluczem leżeć w garażu , na telefon zawsze mi ktoś dowiedzie w kilka minut . Dla mnie to jest porażka ten system ale to chyba robił ten sam co miejsce gdzie są umieszczone bezpieczniki .
Opublikowano

No straszna lipa, ja tez raczej nie jezdze daleko ale swiadomosc tego ze w kazdej chwili kapec moze mnie unieruchomic jest wnerwiajaca. Poza tym czasem jezdze w dalsze trasy, noi myslalem o wakacja nad Adriatykiem... a tu klops, chyba sobie kupie kolo zapasowe w sprayu, korzystal ktos z tego dziala to??

Ogolnie to chyba w e90 jest ten sam idiotyczny patent bez kola, podnosnika i klucza?? jak dla mnie mega idiotyzm, przynajmniej dojazdowka powinna byc...

Opublikowano

Dla mnie wożenie dodatkowego koła zapasowego w bagażniku odpada nie tylko ze względu na zajmowanie miejsca w bagażniku ale na niebezpieczeństwo jakie ono stwarza w przypadku kolizji. Póki co jeżdże na runflatach ale też myśle o wymianie, wówczas chyba sobie sprawie taki zestaw w żelu wraz z kompresorem podłączny do zapalniczki. Całość ma wymiary apteczki samochodowej a wydaje się pewniejsze niż spray. Miałem taki w poprzednim aucie, które tez nie miało zapasu, niestety albo stety nie zdążyłem wypróbowac w praktyce.

 

Drugim elementem zabezpieczenia jest assistance, który można wykupić w pakietach serwisowych BMW lub przy polisie AC. Z tym że w tym przypadku jeżeli będzie to zwykły kapeć (gwóźdź, przetarcie itp) prawdopodobnie skończy się na holowaniu do warsztatu, gdzie czeba będzie sobie kupić lub zwulkanizować oponę za własną kasę. Większość warunków asistance w przypadku awarii zapewnia bezpłatna pomoc na drodze i holowanie, to co jest wymieniane w warsztacie jest już płatne. Jak wezwiemy assistance do kapcia to przyjadą i zapytają o zapas bo w takich sytuacjach to oni zajmują się jedynie zmianą koła. I co usłyszą? że nie mia zapasu. Oni niczego nie będa klieć na miejscu bo nie mają do tego warunków. Wrzuca auto na holownik i zawiozą do zakładu oponiarskiego i na tym ich rola się skończy. Potem to juz kwestia naszego portfela. Jakaś pomoc w każdym razie jest, zwłaszcza gdy dzieje się to w podróży daleko od własnego garażu lub kumpla który mółby podrzucić jakiś zapas.

 

Z kolei gdy wpadniemy w jakąś dziurę w drodze czy na przejeździe szynowym i przetniemy oponę to od razu wzywajmy policję i assistance. Takie zdarzenie jest traktowane jako szkoda AC i wówczas assistance pokryje nam również koszt klejenia lub wymiany opony. Jeżeli opona nie nadaje się do naprawy to powinni wymienić od razu nam dwie opony bo w przepisach jest tak że na jednej osi muszą być dwie opony o takim samym wzorze i grubości bieżnika i polisa AC powinna to pokryć.

Opublikowano

ŁukaszJ, jesteś pewien że wyjechała z fabryki bez RFT, sprawdzałeś w BMW Germany po nr VIN że wyjechała na zwykłych oponach z tym zestawem? (jeżeli tak było to powinno to być w specyfikacji).

 

Ja pokopałem trochę w necie i znalazem, że takie zestawy są standardowe w M3 i M5, widocznie tam tez nie dają zapasu, ale nic nie ma o 1-er.

Może dealer, u którego kupiłeś auto w ramach Premium Selection dorzucił ci pakiecik z M-power, bo poprzedni właściciel kupił auto na zimowych RFT a letnie dokupił zwykłe.

http://www.bavauto.com/fland.asp?part=82+11+0+134+558

 

Nic się nie martw, M1 dopiero ma wyjść a ty już masz Tire Repair Kit, który napewno ta M1 będzie miała, niejeden z nas chciałby mieć taki zestawik do opon z M :lol:

Opublikowano
posiadam ten zestawik ,lecz niestety już go zużyłem :(

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

Sprawdziłem po VIN-e, sprawdziłem specyfikację niemiecką , no i okazało się, że 1-nki według specyfikacji niemieckiej z fabryki wyjeżdżają bez RFT, mają je jedynie w standardzie wersje 123d i 130i, we wszystkich innych wyposażenie auta w ww. opony to dodatkowa płatna opcja, jest to opcja S0258 albo 258, kosztuje dodatkowo 260 Euro-przy zamówieniu tej opcji "likwidowany" jest zestaw Mobility Set. Jestem zaskoczony-myślałem, że wszystkie zjeżdżają na RFT i można z nich jedynie zrezygnować.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Zestaw oryginalny Mobility Set kosztuje około 500zł

Opublikowano
miałem fabrycznie .Niestety sytuacja wyglądała następująco . Wracałem ze Słowacji ( majówka ) . Zapaliła się kontrolka ciśnienia w oponach ,przy nie pamiętam ,ale minimum 160 km/h .Stanąłem okazało się ,że poszła oponka ,zalałem tym płynem pojechałem dalej ,zero rezultatu .Okazało się ,że miałem pękniętą felgę w kilku miejscach .Gdybym wiedział ,że felga jest pęknięta oraz ,że dziura w run flacie jest wielkości jabłka ( wewnętrzna strona )zapewne bym zostawił to na kiedy indziej .Niestety ,lecz człapałem się jeszcze tak z 50 km ,felga i opona do wywalenia ,także jak sami widzicie nie podpowiem wam co i jak .oczywiscie pompka BMW bardzo sprawna , nie taka jak inne z marketu za 30 zł

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
kupiłem na allegro do Z4, podobny zestaw jakiejś włoskiej firmy, kosztował ok. 200 pln (jutro sprawdzę co to za firma) ogólnie nie miałem okazji sprawdzić w 100% czy to naprawdę działa, jedyne co zrobiłem to spuściłem powietrze do zera i bez naboju łatającego sprawdziłem czy napompuje oponę bez zdejmowania koła i napompował :)
Opublikowano

Nie wiem czemu ale BMW Polska uparcie wrzuca do wszystkich aut RFT.

Nowa 5tka wyjezdza w Niemczech bez RFT ale w polskiej specyfikacji maja je wszystkie F10/F11 jako std.

W ogole podejscie centrali jest dziwne.

W Niemczech do jedynki sa trzy pakiety (poradnik zakupu w ostatnim Auto Motor i Sport).

Kazdy kosztuje 990E, a opcje liczone osobno to prawie 3000E, czyli kupujac 3 pakiety zyskuje sie 6000E. W Polsce jest tylko Polski pakiet i od niedawna Polski pakiet Plus w ktorym wartosc opcji=wartosci pakietu. Zenada...

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do zestawu kompresor + żel jest to obecnie opcja proponowana przez wiele firm jak np: grupa VW, Mercedes, Ford itp. Kompresory wyglądają bardzo podobnie i wygląda mi na to że zamawiane są u jednego producenta i znakowane jako własne. Potwierdzam dobrą jakość kompresorów sprzedawanych ze znakami firmowymi ww firm. W internecie taki zestaw kosztuje 120 - 200 zł. Żel lepiej kupić nowy bo ma "termin przydatności do użycia".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.