Skocz do zawartości

318i wiatrak nie zalacza sie bez klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WItam, mam problem z chlodzeniem moze ktorys z kolegow cos doradzi :)

problem polega na tym ze wiatrak wentylacji wlacza mi sie tylko wtedy kiedy mam wlaczona klimatyzacje, jesli klimatyzacja jest wylaczona to wiatrak sie nie wlacza a wskazowka nawet leci na czerwone pole, a jesli jest klimka wlaczona to chlodzi elegancko.

 

Ktos wie jaka moze byc tego przyczyna ?

raczej nie jest to zaden czujnik bo na klimatyzacji wiatrach chwile pochlodzi i pozniej znowu sie wylaczy i za chwile znowu zalaczy... czyli jest wszystko ok

 

tylko dlaczego nie wlacza sie bez klimy. mam klimatronik dwustrefowy, a moze tak musi byc ?

tylko nie widzi mi sie jezdzenie w zime z klima.., bo chyba nie mozna ?

 

Prosilbym jakies sugestie, co zrobic, gdzie szukac przyczyny ? czy przyczyna moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia ?

 

 

Oznacz post jako przeczytany Zgłoś ten post

Edytowane przez Wojtas710
Opublikowano
tak wszystko ok ale ale jest inny czujnik nie od klimy ale w chłodnicy który załącza wentylator klimy jak się gotuje woda. ale to w bardzo tropikalnych warunkach. na 100% padła ci wiskoza jak się zagotuje to zobacz jak się kręci nie można jej zatrzymać a jak zatrzymasz to nie działa. lub dmuch ci uszczelka pod głowicą ale to jeśli ubywa ci płyn.
Opublikowano

jak sie zagtuje to wentylator sie nei wlacza, no chyba ze wlacze klime wtedy sie wlacza, a jak nie wlacze klimy (na samym nawiewie) wskazowka idzie na czerwone pole i sie nie wlacza :(

uszkodzona wiskoza chyba by wogole nie krecila wiatrakiem nawet na klimie ? co sadzicie ?

Opublikowano

visco a wentylator klimy to 2 rozne rzeczy

 

ogolnie silnik ma chłodzić tylko visco !

jesli jest sprawne to powinno dać rade nawet w duże upały

jesli nie jest do konca sprawne co mam u siebie, w bardzo duze upały po miescie po wyłaczeniu klimy wentylator klimy nadal wspomagał visco, ale wskazówka nigdy nie drgnęła na milimetr od pionu (dlatego tego nei ruszam a idzie zima)

natomiast u Ciebie wygląda to na visco które ledwo żyje

 

wentylator klimatronika zdaje sie ma 2 biegi, załaczają sie aby wspomagać chłodzenie gdy visco nie daje rady

 

jestes pewien ze termostat sie nie zacina, nie masz zapowietrzonego układu itp ?

 

edit:

napisz jeszcze jaki masz silnik

Opublikowano
dokładnie jak kolega pisze.Masz 2 wentylatory.Pierwszy z przodu chłodnicy elektryczny od klimy i drugi za chłodnicą,obudowany tunelem za którego prace odpowiada wisko.Prawidłowo działające wisko powinno wytwarzać charakterystyczny szum,a na zimnym silniku pownno zrobić 1 obrót i się zatrzyamć.Najlepiej wymień je na nowe,bo wyglada że właśnie sie skończyło
Opublikowano
Kolega powyżej źle pisze. Wisko powinno załączać wentylator cały czas. Przy starcie silnika powoli ale powinno! Kupiłem dopiero co nowe wisko z wentylatorem w M50B20 bo miałem długą bajkę z problemami z chłodzeniem. Natomiast wyjechane wisko właśnie ledwo co będzie kręciło wiatrakiem. Wisko polega na tym, ze w srodku jest olej. Gdy pompa szybciej pracuje czyli potrzebuje więcej powietrza na chłodzenie, to w wisko olej robi się gęstszy, aby wiatrak kręcił się szybciej. A jak pompa pracuje powoli (np. w zime) podczas odpalania to olej w wisko jest rzadki i wentylator można zatrzymać praktycznie rękoma.

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
a na zimnym silniku pownno zrobić 1 obrót i się zatrzyamć.

 

Nie poprawiaj mnie bo umiem czytać ze zrozumieniem. Zatrzymać to zatrzymać, wiem co to znaczy. Więc jesteś nadal w błędzie.

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
a na zimnym silniku pownno zrobić 1 obrót i się zatrzyamć.

 

Nie poprawiaj mnie bo umiem czytać ze zrozumieniem. Zatrzymać to zatrzymać, wiem co to znaczy. Więc jesteś nadal w błędzie.

tutaj chyba chodzilo o krecenie wiatrakiem wisco na wyłaczonym silniku, wtedy "na zimnym silniku pownno zrobić 1 obrót i się zatrzyamć." ale to moje domysły :wink:

 

na odpalonym silniku wisco bedzie zawsze sie kręcic, nawet jak na dworze bedzie -40stopni,

caly myk polega na tym że predkosc wisco zalezy od temperatury, czym cieplej tym powinno sie kręcic szybciej aż do całkowitego załączenia - wtedy jest ten efekt huraganu pod maską :D

Opublikowano
dokładnie o to mi chodziło na zimnym i wyłączonym silniku powinno zrobić 1 obrót i stanąć.Każdy przecież wie,że wisko kręci cały czas wentylatorem,wiec obracanie na włączonym silniku byłoby nielogiczne
Opublikowano

 

Ja myślę, że jak nie poprawisz tytułu, to się nie dowiesz, co myślą koledzy, gdyż zamknę ten temat! Co Ty na to? :diabel_faja:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Powinieneś mieć dwa wiatraki według realoem. Jeden elektryczny przed chłodnicą klimy a drugi z wiskozą http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1244&hg=11&fg=35 między silnikiem i chłodnicą do chłodzenia silnika. Najlepiej zrób zdjęcie silnika (między chłodnicą a silnikiem) i pokaż na forum to się okaże czy ci czasem nie brakuje wiatraka z wiskozą (bo na to wygląda z twojej wypowiedzi).
http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.