Skocz do zawartości

318d jak usunac luzy na drazku biegow?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie nic nie znalazłem ba forum. mam luzy na drazkuzmiany biegow jak ruszam w prawl i w lewo. Moze wie ktos co trzeba wymienic zeby było wporzadku ?
Opublikowano
zdejmij oslone biegałki i zobaczysz takie plastikowe biale( kolory rozne) jakby prowadzenia i nie koniecznie wymiana a podlozenie czegos gumowego pod ten bardziej wyrobiony plastik załatwi sprawe
Opublikowano
no to u mnie jest inaczej zdjełem mieszek i do okoła trzpienia galki zmiany biegów jest guma jakby na podwójnym zaczepie, zdjac ja czy co ?
Opublikowano

W e36 chciałem też to usunąć, ale rzeczywistość zweryfikowała plany :mrgreen:

Kiedyś tu na forum był cały wątek o tym, ale jakoś teraz nie mogę go znaleźć. Mam tylko to:

viewtopic.php?f=104&t=41379&p=303658#p303658

 

Mnie osobiście się wydaje, że odpowiedzialne są za to elementy 2,4 lub 7.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

Jeżeli to element 7, to można to zrobić bez potrzeby zaglądania pod auto (tak myśle :mrgreen: ) :| Aby dorwać się do reszty to trzeba już więcej zachodu :roll:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

podepnę się pod temat

u mnie skrzynia nie zawsze wraca do położenia N (po środku) czasem jest przesunięta w prawo tak że jak damy do przodu drążek to 5 wskakuje zamiast 3. dzieje się to już od około roku ale w lato nie ma problemu problem nasila się jak robi się zimniej...

Byłem w ASO tradycyjnie nie widzą o co chodzi jeszcze jak usterka nie występuje ciągle to już wogóle kaplica zostawić im samochód na 2 dni to zobaczą... gość od przyjmowania samochodów po naradzie z mechanikami stwierdził że może być coś od góry przy lewarku albo przy skrzyni.

Wyczytałem gdzieś że to jest chyba problem przy skrzyni i usłyszałem taką opinię że nie trzeba skrzyni wyciągać żeby to naprawić wystarczy uchylić... możecie to potwierdzić lub zdementować :?: koszt części do naprawy jak pamiętam to było koło 40-50zł :?: no i czy to napewno to czy może najpierw zajrzeć do lewarka ale jak to zdiagnozować :?:

Opublikowano

Yoshi ten link tyczy się problemu, który przedstawia kolega malin_f1. Luzy samego drążka mogą wynikać z jego ułożyskowania. Nie wiem z jakiego materiału one są, ale raczej nie z metalu i po prostu mogły się powycierać. Dziś próbowałem się tam dostać od strony kabiny i niestety ta gumowa osłona jest ciężka do demontażu. Zresztą jej osadzenie widać na rysunku w SAMie, na stronie 299, rysunek W-3059.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

PANOWIE ODCHODZICIE OD TEMATU NIE CHODZI TU O TO CZY NIE WCHODZI BIEG 5 CZY 3

tu chodzi o usuniecie denerwujacego luzu prawo,lewo na galce zmiany biegów

Opublikowano
Żeby wymienić część nr. 7 nie trzeba wyjmować skrzyni. Ja u siebie zdjąłem tą gumową osłonę i oglądałem to "łożysko". Wjechałem autem na kanał i popatrzyłem od spodu. Wydaje mi się, iż nie jest konieczny demontaż skrzyni, Wystarczyłoby od spodu odczepić drążek od tych długich cięgien i powinien on górą wyjść. Jednak na razie jeszcze tego u siebie nie robiłem.
Opublikowano
Wypraszam sobie! Nie robię OT! :evil:

hahaah bez stresów :P czy ja powiedziałem ze ty :mrgreen:

 

no i dobra czyli el. numer 7 do wymiany tylko szkoda ze tyle zabawy jest z tym drazkiem.

Szkoda ze poprostu nie wyjdzie od środka ten element.

ktoś kojarzy ile kosztuje el. numer 7 ? w aso

Opublikowano
Wypraszam sobie! Nie robię OT! :evil:

hahaah bez stresów :P czy ja powiedziałem ze ty :mrgreen:

A nic tak się droczę :mrgreen:

Żeby wymienić część nr. 7 nie trzeba wyjmować skrzyni. Ja u siebie zdjąłem tą gumową osłonę i oglądałem to "łożysko".

A jak ściągałeś tą osłonę ? Podważałeś ją jakoś, czy na chama ? Bo ze schematu wynika, iż jest ona na zakładkę, a nie chce jej rozerwać.:duh:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

Heh, sposobem :) Zdjąłem sobie tunel środkowy, żeby mieć lepsze dojście. Gume zacząłem przyciskać w stronę drążka i jak zrobiła mi się niewielka luka, wsadziłem w nią płaski śrubokręt. Później podważałem nim tą gumę i sunąłem go po krawędzi (coś jak otwieracz do konserw :D ) Zakładka Ci wyjdzie, ale zostanie niewielki kołnierz na tym łożysku (jest to jego osłona). Wystarczy delikatnie pociągać do góry i zeskoczy.

Trochę więcej zabawy jest z włożeniem tego. Jak już wspomniałem, w tej osłonie jest mały kołnierz osłaniający łożysko przed piaskiem i innymi zanieczyszczeniami. Gume wraz z zakładką włożysz bez problemu, bo jest ona miękka. Ale z kołnierzem jest o wiele gorzej. Ja na szczęście robiłem to na kanale, więc było mi wygodniej. BMW pomyślało o nas i przy tym kołnierzu zrobiło gumowe "uszy". Więc od spodu złapałem je kombinerkami i naciągnąłem na plastikowe łożysko z jednej i drugiej strony. Przyznam, że miałem z tym trochę zabawy, ale teraz zrobiłbym to w 5-10 minut :) Przy ponownym montażu nie zapomnij o prawidłowym założeniu tej gumy. Jest na niej niewielka strzałka wskazujące kierunek, w jakim ma być założona :)

Opublikowano
dobra od góry dobrałem sie do tego łozyska i teraz pytanie jak je wymienić? czy trzeba wyszarpac gałke biegów do góry? czy element 5 do dołu wyciagnac? podpowiedzcie cos?:P
Opublikowano
Bo inaczej czyt. bez uszkodzenia łożyska kuli drążek nie wyjdzie. Do tego trzeba od spodu zdemontować wodziki, przekręcić drążek i wycisnąć do góry.

 

Kolega na stronie wcześniej napisał :)

Opublikowano (edytowane)
Bo inaczej czyt. bez uszkodzenia łożyska kuli drążek nie wyjdzie. Do tego trzeba od spodu zdemontować wodziki, przekręcić drążek i wycisnąć do góry.

 

Kolega na stronie wcześniej napisał :)

W Samie piszą: "...Nałożyć od dołu na dźwignię zmiany biegów specjalny klucz nasadowy, na przykład klucz BMW 251110 i obrócić w lewo o 90 stopni. Wycisnąć w górę segment kulisty z ramienia zmiany biegów..."

 

Zapomniałem zapytać czy ściągałeś osłonę termiczną ? Czy mechanizm zmiany biegów jest niczym nie osłonięty ?

Aha i z jakiego materiału ta tuleja łożyskująca jest? Tworzywo? Metal?

Edytowane przez M.S.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

Panowie bylem u mechaniora mojego i mówi ze to nie ten element odpowiada za luzy nie numer 7 a elementy 9,10,11,12,14 gdyz jak ruszał tym patykiem własnie te luzy były zauwazalne na drazku zmiany biegów.

Wiec musze zwrócic el numer 7 w serwisie. on trzyma gałke góra dół a nie na boki.

 

Jak mozecie to potwierdzcie to co pisze i niech sie wypowiedza osoby które wymieniały sam el numer 7 i czy faktycznie to pomoglo czy nie

pozdrawiam

Opublikowano
Zapomniałem zapytać czy ściągałeś osłonę termiczną ? Czy mechanizm zmiany biegów jest niczym nie osłonięty ?

Aha i z jakiego materiału ta tuleja łożyskująca jest? Tworzywo? Metal?

 

Chodzi Ci od spodu? Jeśli tak, to jest w miarę na wierzchu. Żeby było lepsze dojście, można zdjąć jedną plastikową osłonę (ja tak zrobiłem).

Tuleja łożyskująca jest chyba z plastiku, przynajmniej tak wygląda :)

 

Panowie bylem u mechaniora mojego i mówi ze to nie ten element odpowiada za luzy nie numer 7 a elementy 9,10,11,12,14 gdyz jak ruszał tym patykiem własnie te luzy były zauwazalne na drazku zmiany biegów.

Wiec musze zwrócic el numer 7 w serwisie. on trzyma gałke góra dół a nie na boki.

 

Jak mozecie to potwierdzcie to co pisze i niech sie wypowiedza osoby które wymieniały sam el numer 7 i czy faktycznie to pomoglo czy nie

pozdrawiam

 

Wiesz, skoro mechanik stwierdził, że luzy są gdzie indziej... Ja u siebie sam sprawdzałem. Po zdjęciu osłony, na elemencie nr. 7 kulka miała luz ok. 1mm, co w przełożeniu na końcówke lewarka dawało już ok. 2cm luzu "przód-tył". Za luz na boki łożysko nie odpowiadało u mnie. Przyznam, że jeszcze tego nie robiłem, gdyż nie bardzo mam czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.