Skocz do zawartości

Potrzebuje pomocy, jak wymienić uszczelkę? Czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich zakręconych,

Kupiłem BMW 525 TDS z 1993 w automacie. Już przed kupnem wiedziałem od sprzedawcy, że uszczelka lub głowica jest walnięta.

Objawy:

Podczas normalnej jazdy było wszystko OK. Dopiero jak zapalony stał jakieś 10-15min nagle temperatura zaczęła szybko rosnąć ( do tego momentu z ogrzewania leciało zimne powietrze ). Węże zaczęły twardnieć, odkręciłem korek, płyn wylatywał coś jakby seriami, pulsacyjnie. Zgasiłem. Dużo wyleciało więc dolałem wody, miałem kawałek do domu wiec uzupełniłem wodą, temperatur opadła do pionu, (kilka minut, było dosyć chłodno, jakieś 15st. C na zewnątrz). Ruszyłem temperatura już nie rosła, ogrzewanie zaczęło działać. Dojechałem do domu (jakieś 13 km, praktycznie bez zatrzymywania, prędkość ok80-100km/h). Temperatura trzymała pion, węże znów zrobiły się twarde. Termostat jest nowy i działa na 100%, pompa też nowa.

 

Właścicielowi tego samochodu powiedzieli, że trzeba wymienić uszczelkę, jakieś inne sugestie?

 

Planuję z ojcem wymienić uszczelkę, potrzebuję jakiejś dokładnej instrukcji, będziemy to robić pierwszy raz. Che zapłacić tylko za uszczelkę, planowanie, sprawdzenie głowicy (na początek).

Wie ktoś jak krok po kroku to zrobić? Mam książkę: Sam Naprawiam E39, czy instrukcja z TDS'a E39 nadaje się do E34?

Od czego powinienem zacząć?

 

Może ktoś chce kupić to auto? Cena około 2500zł. tel. 696 053 203

Edytowane przez Hydyne
Opublikowano
Witam, dwa razy miałem okazję widzieć te silniki po walnięciu uszczelki. Prawie napewno masz do wymiany również głowicę, ponieważ szybko pęka po przegrzaniu. W dwóch przypadkach głowice kupowałem z zakładu z Rzeszowa, głowice były spawane oczywiście, nowe zawory itd, cena 2000 PLN, ale były jak nowe. Nie pamiętam już dokładnie tej firmy, ale ogłaszali się na allegro. Te silniki mają wadę w chłodzeniu pierwszego cylindra od grodzi i uszczelka wyleci prędzej czy później. Obie uszczelki były wypalone w tym samym miejscu przy pierwszym cylindrze. W obu przypadkach, z pompą wody, głowicą i paroma innymi dorbiazgami remonty kosztowały 5000 PLN w Łodzi. Auta moich znajomych znam je na pamięć, smigają super, ale głowice padły w obu.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
To prawda,silniki 2,5 mają z tym problem.Ja od dłuższego czasu pomykam 2,0 m50 i nie mam żadnych problemów z głowicą i przegrzewaniem się.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no i wiadomo ... pęknięta głowica między zaworem wylotowym a tym kółkiem od wlotu paliwa. Już kupiłem nową. Chciałbym by ktoś mi poradził jakiej marki kupić uszczelkę i nowe śruby. 525 TDS automat z 1993, stara uszczelka ma 3 otwory. Czy jest jakaś duża różnica między poszczególnymi markami.
Opublikowano
Jeśli chodzi o śruby to nowe, z tego co pamiętam 222 PLN w ASO, tu nie można ryzykować. Natomiast uszczelkę też polecam z ASO, bo była niewiele droższa od Elringa, jeżeli jednak nie oryginał to chyba tylko Elring zostaje.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Kup Ajusa to dobra firma.Pamiętaj o momentach i kolejności dokręcania śrub.Dobrze oczyść blok silnika,lubią zostać na powierzchni styku różne drobne syfy i po dokręceniu możesz mieć znów kichę... :wink:

zobacz sobie np.tu http://sklep.intercars.com.pl/ tak poglądowo masz ceny :norty: a jak znajdziesz kogoś kto ma zniżki to możesz nawet -20%nawet 30% dostać :norty:

Opublikowano
a jak znajdziesz kogoś kto ma zniżki to możesz nawet -20%nawet 30% dostać :norty:

 

A nawet 40% :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a jak znajdziesz kogoś kto ma zniżki to możesz nawet -20%nawet 30% dostać :norty:

 

A nawet 40% :twisted:

 

No kurcze szkoda kolego że mieszkasz w Wawce... :8) Pozdrawiam motonitę! :cool2:

ps.latam imbrykiem :wink:

Opublikowano
Mechanik mi powiedział, że śrub nie trzeba wymieniać.

 

Diagnoza: zmien mechanika

Uzasadnienie: to ze coś da sie zrobic nie znaczy ze jest to prawidłowe.

Srubami da sie skrecic glowice nawet i 100 razy tylko ze to bardzo twardasruba (12,9) i odksztalca sie, rozciąga co znaczy, że przykrecona raz trzyma jak trzeba a z kazdym kolejnym uzyciem traci swoje wlasciwosci i latwiej o wydmuchanie uszczelki

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

dokładnie jak kolega pisze.Teraz akurat robię głowice także w TDS-ie i od razu powiedziałem że nowe śruby trzeba,chłopaczki się oburzyli bo przecież te są dobre...No ale jak powiedziałem że jak ukręce ze dwie albo jak znowu wydmucha uszczelke to nie do mnie z mordą wtedy...no to pojechali i grzecznie kupili hehe.

A co do uszczelki to ERLING lub GOETZE.Te firmy są naprawde sprawdzone i godne polecenia.

A jeszcze jedna mała rada bo zauważyłem że wiele osób popełnia ten błąd.Dokręcaj śruby według schematu który dostaniesz z uszczelką.Tj od środka na zewnątrz.W innym wypadku głowica może się odkształcić

Opublikowano
dokładnie jak kolega pisze.Teraz akurat robię głowice także w TDS-ie i od razu powiedziałem że nowe śruby trzeba,chłopaczki się oburzyli bo przecież te są dobre...No ale jak powiedziałem że jak ukręce ze dwie albo jak znowu wydmucha uszczelke to nie do mnie z mordą wtedy...no to pojechali i grzecznie kupili hehe.

A co do uszczelki to ERLING lub GOETZE.Te firmy są naprawde sprawdzone i godne polecenia.

A jeszcze jedna mała rada bo zauważyłem że wiele osób popełnia ten błąd.Dokręcaj śruby według schematu który dostaniesz z uszczelką.Tj od środka na zewnątrz.W innym wypadku głowica może się odkształcić

 

Paker z ciebie jak je ukrecasz :wink:

mi co najwyzej udalo sie zerwac wypustki na klucz :cry2:

Ide na siłownie :roll2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

No i zrobione. Oto małe podsumowanie:

używana głowica z allegro + sprawdzenie szczelności i planowanie: 440 + 120 zł

nowe śruby + uszczelki na wlot powietrza ( wszystko Victor reinz) : 200 zł

nowa uszczelka ( GOETZE ) : 196 zł

olej 7l Carlube i filtr: 115 + 30

olej 3l Lotos do skrzyni automatycznej: 45 zł

Po wymianie oleju w silniku okazało się że puściła jeszcze uszczelka przy pokrywie zasłaniającej łańcuchy, zrobiliśmy sami z kręgielitu ( chyba tak to się nazywa) : 10 zł

W sumie 1156 zł. Wszytko zrobiłem z ojcem. Na robociźnie pewnie sporo zaoszczędziliśmy, jakieś 4 dni roboty było.

 

Samochód w końcu jeździ, tylko jest jeszcze jeden problem ze skrzynią automatyczną. Po wymianie oleju ( bez ingerencji w elektronike) działała super przez jakies 3km, potem przestała jeździć, na każdym biegu zachowywała się jak na N. Dopiero jak przechodziła w tryb awaryjny zaczynała jechać. Odłączenie na noc akumulatora pomogło, zaczęła działać ale też zdarza jej się dosyć często przechodzić w tryb awaryjny, zwykle jak zwalniam np. jak dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania. Ktoś wie co to może być?

Opublikowano
Witam, skoro zalałeś olej Lotos do skrzyni to nie rozumiem, czemu się dziwisz, że szwankuje. Ja się boję zalać czymkolwiek innym niż Motulem, a tutaj Lotos. Zmień na normalny olej Dextron III (najlepiej Motul, ale może być też Mobil ATF 320) i będzie ok, jeżeli wcześniej było oczywiście.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Wcześniej był Mobil ATF 220 coś około 25 zł za litr. I wtedy też nie było OK. Olej ma tak duże znaczenie?

Myślę, że potrzebuje fachowca od automatów, jestem z okolic Skarżyska Kamiennej

Opublikowano
Witam, jeżeli wcześniej nie było ok, to skrzynia do remontu. Ewentualnie może padać sterownik i od tego warto zacząć, ponieważ to najtańsze rozwiązanie, pełno ich na allegro.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.