Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem Land Rovera Freelandera, auto kupiłem rok temu i od tego czasu wymieniłem w nim prawie wszystko co się dało, wczoraj okazało się że prawdopodobnie jest pęknięta uszczelka pod głowicą. Powiedziałem: dosyć tego! sprzedaje to gówno! Za autko wezmę ok 16tyś zł dorzucić mogę 1tyś więc szukam czegoś za ok 17tyś. Interesują mnie niemieckie marki (bo w końcu niemiecka precyzja znana jest na całym świecie jako ideał) Rozważałem Audi - trochę nieoklepany wygląd, VW - starsza linia nadwoziowa, ogólne wrażenie bez szału, Mercedes - w tych pieniądzach nie kupie nic z serii tzw. ''okularników''. Więc wybór padł na BMW, ogólne wrażenie super, odczucia z jazdy ( bmw 320d kumpla - nie do opisania) ogólna opinia użytkowników 5+. Interesują mnie modele 525d, 520d, 530d. Tylko pozostaje pytanie czy w tych pieniądzach kupię jakiś egzemplarz który nie jest wyje... i powypadkowy. Pytam się was jako użytkowników magicznej serii 5 o to jak jest z awaryjnością tych samochodów? Jak jest z dostępnością części oraz ich ceną? Ile wynosi spalanie?

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
za tą kasę szukaj 523 , 528 z gazem wyjdzie taniej niż starego i taniego diesla z wtryskiem CR ... szczególnie za te pieniądze ... spalanie przy butowaniu ponad 20 litrów w mieście :) przy sensownej jeździe 14l gazu trasa 11-15l zależy od nogi . Ceny części podobne do innych aut tej klasy (aluminiowe zawieszenie :cry2: )
Kamil
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No i stało się kupiłem BMW 525tds z 1998r. Udało się zamienić go za mojego landa z dopłatą kolesia który brał mojego 1.5 tys. zł. Wrażenia z jazdy nie zapomniane, tym autem się płynie a nie jedzie. Spalanie ok 8l min. Łykam każde auto w trasie, bardzo elastyczny silnik. Lubi być kręcony wysoko :D moc 140KM w zupełności wystarcza, nie wyobrażam sobie jak musi być z jazdą w 535. To musi być dzikus. Z wyposażenia mam, klime 2 strefową, 4xel szyby, el lusterka, el szyberdach, imitacje drewna, kiere wielofunkcyjną, manualna skrzynie i wiele jakiś czujników. Mam tylko pytanie o radio, z Land Rovera wymontowałem radio cd, mp3, usb firmy First które nie dawno kupiłem, do tamtej kieszeni pasowało a mam pytanie czy do BMW mogę zamontować to radyjko? Czy trzeba przebudowywać jakoś deskę, znajomy mówił mi że muszę mieć zmieniarkę w bagażniku ale coś mi się nie wydaje żeby tam była, czy zmieniarka to był standard? czy montowana była na zamówienie?
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, nieoryginalne radio w tym obleśnym adapterze wygląda tragicznie.
Opublikowano

Kiedyś gdzieś czytałem porównanie 525tds vs. 520i - oprócz kultury pracy tds'a auto biło na głowę 520i.

 

Pogratulować koledze :cool2:

Axel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czym tak biło na głowę? TDS to był silnik dobry jak wszedł do produkcji bo nie miał konkurencji jeśli chodzi o osiągi. Obecnie to już zabytek. Ogólnie jest ok, ale pali za dużo jak na diesel'a. 520i ma lepsze osiągi i jest ciche, kulturalne. Na pewno więcej pali niż TDS ale nie aż tyle więcej jak by się mogło wydawać. W innych kwestiach to nie bardzo wiem w czym TDS mógł bić na głowę 520i skoro to te same auta. :)
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też mam TDS-a nie jest żle ale........... :?

A będzie 4.4 nie koniecznie E39 :D

ec2Wze6.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A czym tak biło na głowę? TDS to był silnik dobry jak wszedł do produkcji bo nie miał konkurencji jeśli chodzi o osiągi. Obecnie to już zabytek. Ogólnie jest ok, ale pali za dużo jak na diesel'a. 520i ma lepsze osiągi i jest ciche, kulturalne. Na pewno więcej pali niż TDS ale nie aż tyle więcej jak by się mogło wydawać. W innych kwestiach to nie bardzo wiem w czym TDS mógł bić na głowę 520i skoro to te same auta. :)

 

w tych pieniądzach którymi dysponował autor wątku i w dieslu to była jedyna sensowna opcja... zadbany TDS nie jest zły, na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d. (ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR i mniejszą niż jakikolwiek benzyniak)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w tych pieniądzach którymi dysponował autor wątku i w dieslu to była jedyna sensowna opcja... zadbany TDS nie jest zły, na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d. (ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR i mniejszą niż jakikolwiek benzyniak)

 

Napisałeś dwie rzeczy zaprzeczające sobie wzajemnie. :)

 

1) "na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d"

2) "ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR"

 

BMW nie robiło diesel'a 2.0d w innej technologii niż CR.

Opublikowano

Napisałeś dwie rzeczy zaprzeczające sobie wzajemnie. :)

 

1) "na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d"

2) "ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR"

 

BMW nie robiło diesel'a 2.0d w innej technologii niż CR.

 

oczywiscie ze robilo. BMW E39 520d mialo silnik diesla M47 z bezposrednim wtryskiem na pompie VP44, takiej samej jak w niektorych 1.9 TDI i dieslach DTI opla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i oczywiście masz rację. Szczerze, to w życiu bym nie przypuszczał, że BMW, mając już zastosowany CR w 3.0d, dwa lata później wsadzi do tego modelu jakieś badziewia i będzie go pchała do E39 tyle czasu. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.