Skocz do zawartości

Problem z przegrzewaniem- termostat czy pompa?


szymon921

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów swoim pierwszym postem.

 

Mam problem z niedawno zakupioną BMW e30. rok 89. Silnik 1.6

 

po przejechaniu kilkunastu kilometrów, silnik się nagrzewa (normalnie jak powinien), potrzyma chwile te 2/3 wskaźnika i od razu na czerwone pole. Odkręcam korek zbiorniczka, a tam gorąca woda wali. Woda w układzie jest na full. Wąż od chłodnicy do silnika gorący więc mniemam że termostat sprawny. Nie działa natomiast z tego co widze wentylator (tzn na wolnych obr. chodzi powoli, ale nie pracuje jak się silnik grzeje)

Mechanik ze mnie żaden, dlatego się pytam co to może być.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w 1,6 ale wiatrak jest przez ta wiskozę czy visko. jakos tak. jak kreci sie powoli to moze ta viskoza pada. powinien doginac jak sie silnik rozgrzeje. a co masz w układzie chłodzenia? wode czy płyn chłodzący?

 

termostat można włożyc do garnka z zoimna wodą i postawic na kuchence. tak jak bys gotował wodę. po przekroczeniu jakiejs tam temperatury powinien się otworzyć.

 

jak masz zapowietrzony układ to auto bedzie się szybciej grzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera, coż to jest ? Kupiłem nowe visko w sklepie, założyłem.

Grzeje się jak wcześniej, jak nie bardziej i szybciej. :shock:

Ale z tego co widzę to jak się motor nagrzeje to nie chodzi ten wentylator tak szybko jak powinien.

Mam wrażenie ze Tak samo chodzi na zimnym i na cieplym silniku. Jak wlączam goracy nawiew, niewiele to daje, prócz sauny w aucie.

 

Domyślam się że wina pompy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poradźcie coś bo już mi się pomysły skończyły.

 

Auto się grzeje jak cholera i gotuje wodę. Zmieniony termostat na nowy (co ciekawe nie było żadnego w aucie), pompa wody sprawna na 100%, uszczelka pod głowicą robiona miesiąc temu, żadnego lewego powietrza nie bierze, zegary sprawne. Visko również nowe. Wyczytałem tylko że powinno "szumieć" :D jak się silnik zrobi gorący. A u mnie jak wyżej napisałem- pracuje tak samo na zimnym i ciepłym silniku, obroty silnika nie mają wpływu na obr. wentylatora. O żadnym szumieniu nie ma mowy :mrgreen:

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz, że pompa wody na bank jest sprawna - wyciągałeś ją?

Może być tak, że rozleciał się wirnik pompy wody ale ośka i o-ringi wszystko będzie OK

Ja tak właśnie miałem jak jeszcze jeździłem z M40

 

Co do wisko to ja kuplem SRLeague - za bodajże 100 zł i hulało jak trzeba

 

Wisko musi być przechowywane w pionie ale wielu sprzedawców o tym zapomina.

Wisko jak leży to sie psuje i nawet nowe może nadawać się na śmietnik.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon,

 

1. Jeśli termostat nie działa (cały czas w pozycji zamkniętej) , to obieg wody do chłodnicy będzie zamknięty. tzn, przy gorącym silniku, chłodnica będzie zimna na górze i u dołu

 

2. Jeśli jednak przy gorącym silniku chłodnica jest gorąca na górze i zupełnie zimna na dole, tzn. że chłodnica jest zapchana. Występuje to najczęściej kiedy ktoś wlewa wodę ( a nie płyn do chłodnicy) do systemu chłodniczego

 

3. Jeśli chcesz sprawdzić pompę, to przy zimnym (koniecznie zimnym) silniku, odkręć korek i zapal silnik. Jak tylko termostat się otworzy, to zobaczysz jak płyn w chłodnicy płynie strumykiem przez wąż na górze chłodnicy.

 

Charakterystyczne dla wypalonej uszczelki głowicy jest to, że jak masz otwartą chłodnicę (zimny silnik Kolego!), to zobaczysz bombelki w wodzie przy zapłalonym silniku..... jełśi nie, to PRAWDOPODOBNIE uszczelka pod głowicę jest ok.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogrzewanie mam, korek chłodnicy nowy, żadnych śladów oleju na nim nie ma, wody nie ubywa, (przynajmniej dopóki nie poleci para), grzeje się na postoju i w czasie jazdy.

 

Podejrzewam że może jednak coś z tą cholerną pompą, bo chłodnica zupełnie zimna a silnik nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że termostat sie popsuł

 

czytałem sobie ksiażke obsługi bmw i producent pisze że termostat się sprawdza wkładajac go do garnka z wodą i gotuje sie wodę. w wodzie trzyma sie termometr i sprawdza sie przy jakiej temperaturze otworzy sie termostat. sprawdz swój bo jak chłodnica zimna to nic dobrego to nie wróży.

 

termostat nie może dotykać scianek naczynia w którym będzie robiony test. cały ma być zanurzony w wodzie.

w temp. 80* C - termostat ma zacząć sie otwierać.

w temp. 95* C - termostat powinien sie na maxa otworzyć.

 

metoda podana przez producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupując nowy termostat właśnie w ten sposób go sprawdziłem i działał poprawnie. W samochodzie działa na 100% bo ten górny wąż od silnika do chłodnicy się normalnie nagrzewa.

 

 

koniecznie szybko sprawdź pompę wody bo może ci nieźle narozrabiać...

 

Póki co auto stoi i czeka az zawioze do jakiegos mechanika zeby ta pompe wymienic. Jak zmienie to dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.