Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam mały problem ze wskaźnikiem temperatury płynu w mojej BMW. Obojętnie jaka jest temperatura na zewnątrz to wskazówka przesuwa się do połowy i nawet na centymetr nie drgnie poza połowę skali. Wiem że nie było by to nic dziwnego w sprawnym układzie gdyby nie fakt że ostatnio wracając do domu usłyszałem dźwięk wentylatora od chłodnicy który nigdy wcześniej mi się nie włączał co mnie troszkę zdziwiło. Zajrzałem pod maskę a tam ani grama płynu w układzie :shock: ! Okazało się że pompa wody poszła i obudowa termostatu pękła :cry2: a wskaźnik jak pokazywał połowę tak pokazywał :( Sprawdziłem temperaturę w teście 7.0 - 105 c :shock:Robiłem również test 2.1 i w nim wskazówka wędrowała ładnie do końca i z powrotem także awaria licznika odpada, Reset licznika testem 21 też raczej nic nie dał :( Całe szczęście że usłyszałem wentylator bo tak pewnie jeździł bym tak długo aż silnik by umarł :( Koledzy proszę o jakieś wskazówki od czego może być takie błędne wskazanie temperatury przeszukałem forum ale chyba tylko moja BMW ma taki problem.
Opublikowano
Wydaje mi się że wszystko jest w porządku tzn. ten model chyba tak ma. Dzisiaj sprawdziłem jak to jest u mnie. Po odpaleniu włączyłem test 7.0 i obserwowałem wskaźnik temp. Jak temp. płynu miała 76 stopni to wskazówka była już prawie w pionie (ok 1mm brakowało do całkowitego pionu), ale niestety później już się nic nie zmieniło wraz ze wzrostem temp. do nawet 95 stopni. Tak więc albo ten model tak ma albo coś jest nie tak. Tylko że na pewno układ jest sprawny (niedawno zakładane nowe termostaty, pompa wody i visco). Na kompie błędów brak. Jestem ciekawy przy jakiej temp. wskazówka wychyla się poza pion?
Opublikowano
Wydaje mi się że wszystko jest w porządku tzn. ten model chyba tak ma. Dzisiaj sprawdziłem jak to jest u mnie. Po odpaleniu włączyłem test 7.0 i obserwowałem wskaźnik temp. Jak temp. płynu miała 76 stopni to wskazówka była już prawie w pionie (ok 1mm brakowało do całkowitego pionu), ale niestety później już się nic nie zmieniło wraz ze wzrostem temp. do nawet 95 stopni. Tak więc albo ten model tak ma albo coś jest nie tak. Tylko że na pewno układ jest sprawny (niedawno zakładane nowe termostaty, pompa wody i visco). Na kompie błędów brak. Jestem ciekawy przy jakiej temp. wskazówka wychyla się poza pion?

 

tak właśnie działa wskaźnik temperatury w E46 - skokowo. w pewnym zakresie temperatur uznawanych za normalne pokazuje cały czas pion a dopiero po przekroczeniu tego zakresu wskazówka wędruje na czerwone pole.

Opublikowano
Skoro miałem już 105 c w teście 7.0 a dalej był pion to wskazówka chyba dopiero przy 130 c się wychyla jak jest już trochę za późno :x Jestem ciekaw do ilu musi się przegrzać silnik żeby coś na wskaźniku się zmieniło :?
Opublikowano
Skoro miałem już 105 c w teście 7.0 a dalej był pion to wskazówka chyba dopiero przy 130 c się wychyla jak jest już trochę za późno :x Jestem ciekaw do ilu musi się przegrzać silnik żeby coś na wskaźniku się zmieniło :?

 

Ja miałem 116 C według testu 7.0 a wskazówka dalej w pionie ani milimetr w strone czerwonego pola :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy a komuś w ogóle kiedyś wskazówka powędrowała na czerwone pole albo chociaż poza połowę :?: Jeśli tak to w jakich "warunkach" :8) silnik wtedy był :?:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy a komuś w ogóle kiedyś wskazówka powędrowała na czerwone pole albo chociaż poza połowę :?: Jeśli tak to w jakich "warunkach" :8) silnik wtedy był :?:

 

Mi moze 2 mm w korkach załadowany i klima wiec nie wiem co by trza było z tym silnikiem zrobić żeby sie wychyliła na czerwone pole jedynie spuścić płyn na asfalt :D

Opublikowano
mi powedrowala w strone czerwonego pola jak mi padl wentylator jak byly upaly w wakacje bylo na tescie 7.0 115 stopni a jesli wskazowka wychyla sie milimetr poza pion to termostat jest padniety
Opublikowano
mi powedrowala w strone czerwonego pola jak mi padl wentylator jak byly upaly w wakacje bylo na tescie 7.0 115 stopni a jesli wskazowka wychyla sie milimetr poza pion to termostat jest padniety

 

115 C i miałeś czerwone pole? ja miałem na tescie 7 116 C (wentylator chyba działa) i wskazówka w pionie :mad2:

Opublikowano
Ostatnio zabrałem się za wyczyszczenie całego dolotu. Co mnie zaskoczyło po zdjęciu intercoolera. Cała chłodniaca była zawalona piachem, błotem i liśćmi. Jak tylko przejechałem ręką do spadło tego ok. dwie pełne garście. Reszte z chłodnicy wymyłem kercherem i teraz jest idealnie czysta. Po tym zabiegu zauważyłem że temp. na teście 7.0 nie przekracza 90C (87-90C) :D Nawet jak ostro jade. Wsześniej dochodziła nawet do 100C (fakt że było cieplej). Tak więc polecam wszystkim zajrzeć jak wygląda chłodnica czy nie jest przytkana, gdyż może to powodować niewydolność układu chłodzenia. Wskazówka temp. cały czas w pionie i tak trzymać :cool2:
Opublikowano
No ok panowie ale nie sądzicie ze temp w wysokości 115 C to podbiega już pod przegrzanie ? albo krok przed? Pytam bo nie orientuje sie w tym temacie, dzisiaj dam jej po p..... zatrzymam sie i zobaczę czy wentylator chodzi, wiem że załącza się jak klime wł a tak to nie widziałem jeszcze jak juz ponad 2 lata ten wóz mam żeby śmigło chodziło.
Opublikowano
to czyli w e46 wskazowka ma pokazywac caly czas pion??? tak jak w VW??? A jak dlugo sie nagrzewa wasze autko???

 

tak, powinna być w pionie. mnie się rozgrzewa przez ok. 10 minut toczenia 40km/h się rano po krakowie.

Opublikowano
nie na czerwonym polu przy sto pietnastu tylko wychyla sie w strone tego pola ,pzma powiedziec ze w polowie miedzy pionem a czerwonym polem jakby ten wskaznik porownac do tarczy zegara to tak jakby pozkazywal godzine 13 przyjmujac ze na 14 zaczyna sie czerwone pole .jest tam biala kreska miedzy pionem a czerwonym polem to gdzies tam mi sie wychylyla
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam! Nie będę twożył nowego postu dołącze się tu :) Mam dziwny problem z tą temperaturą.

Więc tak, odpalam auto jade po miescie auto ładnie szybko się nagrzewa wskazówka do pionu rośnie,

potem nawet 1 może 2mm za pion co nie jest oczywiscie normalne.No i myśle że znowu padł termostat główmy(był wymieniany dwa lata temu bo nie dogrzewał wtedy )Ale sprawa jest dziwna bo, jak auto wyłącze chwilke postoi jakieś 15min i póżniej jade znowu to chwyci pion i niedrgnie już w żadną strone wszystko jest ok .Dzisiaj na zimnym sprawdzilem płyn w zbiorniczku troche brakowało wiec dolałem ale, to chyba nie to.Jesze jedno, latem wymieniałem termostat erg może źle odpowietrzyłem albo zawiesza się ten główny macie jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.