Skocz do zawartości

wentylator klimatyzacji


silverr

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz dokładnie - może o coś haczy? Coś mu przeszkadza? Może zderzak dociska obudowę wiatraka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie warto.

Będzie Ci palił bezpieczniki.

Mowa oczywiście o wentylatorze 3-pinowym, z modułem sterującym, bez rezystorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz.

Ale weź pod uwagę dwie rzeczy - silnik ze sterowaniem elektronicznym jest innym niż w przypadku sterowania rezystorami. Po prostu nie pasuje. Zwróć też uwagę na to, że występują wentylatory 3-pinowe z rezystorami - a Ciebie interesują tylko i wyłącznie z modułem, bo widzę, że masz 530i - czyli wyprodukowaną po 1999 roku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też dostał wibracji i zaczął wyć.Po demontażu okazało się że ma luzy na łożysku i tuleji.Za zamiennik chcą 390zł.Montował kiedyś ktoś coś takiego, czy warto?

A tego nie da się naprawić? Tzn. wymienić tulei i łożyska?

Mam nawet mój stary silnik gdzieś w piwnicy, to mogę pogrzebać jeśli chcesz, bo jest przepalony, więc nic w nim nie popsuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo moduł BMW jest po prostu lepiej dopracowany.

Do tego jak będziesz kupować to ZADBAJ o to, by sprzedający załączał wentylator Tobie na pokaz czy działa zapinając wtyczkę w aucie - może być u Ciebie albo u niego.

Niech broń Boże nie podpina na krótko z akumulatora - bo najczęściej wtedy go spali.

A to dlatego, że napięcie podawane na moduł na samym początki nie przekracza 2 V, to jest takie napięcie startowe. Dopiero potem PŁYNNIE jest dostarczane napięcie wyższe. W momencie jak zamiast startowego napięcia 2 V damy 14 V z akumulatora to palisz po prostu moduł startowy. A najlepsze jest że wentylator najczęściej oczywiście zaskoczy i od razu na wyższe obroty wejdzie. I wtedy już jest za późno, niestety.

Jak podłączysz wentylator do auta to po włączeniu klimatyzacji przez ok. 10-15 sek nie powinno się nic dziać, potem dopiero lekkie drgnięcie wentylatora i rusza na niskoich obrotach. Zobaczysz zresztą jak podłączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to dziwi minie działanie tego wentylatora, bo teraz w zimie gdy klimy włączam to w mieście czy na parkingu podziemnym mi się włącza?Myślisz że ma za zadanie też schładzać układ chłodzenia?Ten gość co załatwia ten wentylator to znajomy i nie będzie problemu z podłączeniem i sprawdzeniem.Czyli najlepiej wjechać do ciepłego garażu i sprawdzić na działającej klimie?A czy INPA ma w sobie funkcję aby sprawdzić działanie wentylatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że INPĄ sprawdzisz działanie OBWODU wentylatora. Do tego powninien wyskoczyć Ci błąd wentylatora.

 

Na zdjęciu masz screen gdzie szukać:

http://obrazki.elektroda.net/64_1291845672_thumb.jpghttp://obrazki.elektroda.net/39_1291845672_thumb.jpg

 

Co do błędów:

 

http://images40.fotosik.pl/261/a97a43e3d4f4d2d0med.jpg

 

Jak wyskakuje taki błąd to chodzi o wiatrak :)

 

A co do wentylatora i układu klimatyzacyjnego - przy nawiewie na przednią szybę i ogrzewaniu tylniej szyby jak dobrze pamiętam też załącza się sprężarka - ma zadanie OSUSZAĆ wnętrze. Podobnie ma się sprawa z obiegiem wewnętrznym. Aby szyby się nie parowały to przy załączeniu nawiewu na obiegu wewnętrznym wentylator powinien się załączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączysz wentylator do auta to po włączeniu klimatyzacji przez ok. 10-15 sek nie powinno się nic dziać, potem dopiero lekkie drgnięcie wentylatora i rusza na niskich obrotach. Zobaczysz zresztą jak podłączysz.

Ale to też zależy od pory roku. U mnie latem po włączeniu klimy praktycznie startuje natychmiast. Teraz zimą kiedy włączę klimę to wentylator włącza się właśnie po około 10-15 sekundach. Najpierw lekko drgnie, potem na mniejszych obrotach pokręci chwilę i zwolni do zatrzymania i po kolejnej chwili zaczyna kręcić już na wyższych obrotach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam małe pytanko posiadam bmw e39 3lD z 99 r. mam do wymiany wiatrak klimy bo dostaje strasznych drgań i ociera o obudowę, poza tym jak go ruszam to ma straszne luzy.

Pytanie czy muszę wymienić cały wentylator czy da sie jakoś go zregenerować ?

Oraz zastanawiam się jaka mam wtyke 3 czy 4 pinowa jaka jest różnica ?

Ewentualnie jeśli kupie inny wentylator to znaczy obudowa będzie inna ale koło będzie dobre to czy mogę zdemontować koło i załozyc je do starej obudowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesbu, wentylator mozesz mie 4 pin na opornicach, lub 3 pin na module. Ten drugi jest drogi i nienaprawialny. Jesli smigielka obcieraja o plastik, to wymontuj i dokladnie objerzyj, moze spadla ta zawleczka przy silniku, wiekszosc takich klopotow jest do zrobienia we wlasnym zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam małe pytanko posiadam bmw e39 3lD z 99 r. mam do wymiany wiatrak klimy bo dostaje strasznych drgań i ociera o obudowę, poza tym jak go ruszam to ma straszne luzy.

Pytanie czy muszę wymienić cały wentylator czy da sie jakoś go zregenerować ?

Oraz zastanawiam się jaka mam wtyke 3 czy 4 pinowa jaka jest różnica ?

Ewentualnie jeśli kupie inny wentylator to znaczy obudowa będzie inna ale koło będzie dobre to czy mogę zdemontować koło i załozyc je do starej obudowy ?

 

Masz na pewno wentylator 3-pinowy z modułem elektronicznym. Zobacz co jest przyczyną nadmiernego luzu. Jeśli to silnik wiatraka to musisz go wymienić na taki sam - czyli z modułem.

Ja u siebie przerabiałem ten temat i kupiłem wentylator z Alpiny 4.4 - zmieniłem jedynie obudowę, bo benzyniaki mają inną obudowę i chodzi już ponad rok bez problemu. Koszt 400 zł + 100 zł wymiana.

 

grzesbu, wentylator mozesz mie 4 pin na opornicach, lub 3 pin na module. Ten drugi jest drogi i nienaprawialny. Jesli smigielka obcieraja o plastik, to wymontuj i dokladnie objerzyj, moze spadla ta zawleczka przy silniku, wiekszosc takich klopotow jest do zrobienia we wlasnym zakresie.

 

Jest jeszcze kolego 3-pinowy z opornikami! Także uwaga!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdziłem i mam 3 pinowy ktos napisał ze sa nienaprawialne wiec kupie albo używkę albo chińska podróbę i tu pytanie do was opłaca sie dac 700 zł za chinola czy lepiej 400 zl za oryginał używke ?

 

Nie warto pakować się w chinole - palą bezpieczniki. A kosztuje tyle w zasadzie co używka. Chyba, że znajdziesz coś lepszego - wtedy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za info . Małe pytanko czy wasze wiatraki maja odrobine luzu to znaczy ruszają sie na lewo i prawo ?

Bo dzwoniłem w sprawie używki i facet powiedział ze to normalne ze wiatrak od klimy ma luz , nie dawało mi to spokoju wiec szybko do auta załączyłem klime i fakt działa wiatrak spoko. Problem w tym ze jak otwieram maskę, nerka idzie do góry razem z maska ale pomiędzy nerkami a wiatrakiem jest jeszcze taka plastikowa obudowa z wyciętymi otworami w kształcie nerki , problem w tym ze to właśnie ta obudowa za mocno dociska wentylator od klimy i wtedy wiatrak zaczyna wariowac i teraz zprawa jak nazywa sie ta obudowa bo nie moge jej wychaczyc na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za info . Małe pytanko czy wasze wiatraki maja odrobine luzu to znaczy ruszają sie na lewo i prawo ?

Bo dzwoniłem w sprawie używki i facet powiedział ze to normalne ze wiatrak od klimy ma luz , nie dawało mi to spokoju wiec szybko do auta załączyłem klime i fakt działa wiatrak spoko. Problem w tym ze jak otwieram maskę, nerka idzie do góry razem z maska ale pomiędzy nerkami a wiatrakiem jest jeszcze taka plastikowa obudowa z wyciętymi otworami w kształcie nerki , problem w tym ze to właśnie ta obudowa za mocno dociska wentylator od klimy i wtedy wiatrak zaczyna wariowac i teraz zprawa jak nazywa sie ta obudowa bo nie moge jej wychaczyc na allegro

 

To jeśli za mocno obudowa dociska wentylator to popuść śruby z przodu obudowy - są dwie. Wtedy powinno być dobrze.

Co do luzu - ja nie mam u siedzie nawet milimetra luzu - wiatrak jest sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Link do wymiany widzę, że już jest, mnie to zajęło około godziny z czyszczeniem (przedmuchaniem) chłodnicy wody włącznie (warto, bo się zbiera tam sporo liści i innych brudów, szczególnie w okolicy silnika wentylatora).

 

2. Kwestia rodzajów wentylatorów i że są dwa - już też zgłębiona. Cztery piny - przed liftem - z rezystorami. Trzy piny - po lifcie - sterowany modułem.

 

3. Kwestia zakupu... stanowczo ODRADZAM zakup używanego, a broń boże na odległość. Jeździłem i szukałem osobiście (bo nowy w ASO około 1200zł), sprawdziłem 8 sztuk - WSZYSTKIE uszkodzone. Polecam zakup nowej sztuki "podróbki" z gwarancją za niecałą jedną trzecią ceny ASO. Tak zrobiłem (firma http://www.ksiezarek.com/) i jest super.

 

4. Przy czteropinowym wentylatorze (przed liftem) jeżeli przytrze się mechanicznie - lecą też bezpieczniki - warto to sprawdzić (za schowkiem, jeden wybitnie duży).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego, troszkę bzdury piszesz :)

Wentylator z modułem jest bodajże od września 1998 roku, a nie po lifcie.

Wentylatory najczęściej są palone przez znaffcuufff handlarzy, którzy chcąc pokazać, że wentylator pracuje podpinają go na krótko - oczywiście wiatrak zastartuje, ale to są już ostatnie starty - bo właśnie spalił się moduł. Wentylator należy podpinać tylko i wyłącznie pod kostkę w aucie. A to dlatego, że napięcie startowe to jest ok. 2 V i rośnie - podając na krótko 14,4 V palimy od razu końcówkę w module.

Jeśli nie startuje nam wentylator to patrzymy oczywiscie najpierw POD schowek - nie ma znaczenia czy 3 czy 4-pinowy wentylator- bezpiecznik jest jeden 50 A - duży masakrycznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przepraszam, racja, 4 piny do 09/1998 :/

 

:handshake: :handshake: :handshake: :handshake:

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

 

Przerabiałem ten temat od podszewki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.