Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

chcialem zrobic bum z airbaga

podlaczylem + i - do poduchy i nic czy to jakis niewypal??

air bag ma 6 pinowa wtyczke po 2 przewody do + I 2 DO - reszta to chyba jest od klaksonu

poradzcie czemu to niechce wyszczelic probowalem aku z auta i tez prostownikiem

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba ze względów bezpieczeństwa airbagi są obecnie wystrzeliwane prądem zmiennym, żeby nie było przypadkowych wystrzałów.

Nie wiem też czy napięcie jest standardowe, bardzo możliwe że gdzieś wcześniej w układzie jest kondensator i odpowiednia przetworka/cewka/trafko.... kiedyś gdzieś o tym miałem materiał ale obecnie już go raczej nie znajdę.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Pewnie kilka dni chorobowego za połamane paluchy ;)
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Pewnie kilka dni chorobowego za połamane paluchy ;)

to bylo w planach ale nie WYPALILO :mrgreen:

 

 

Dlatego chciałem pomóc :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

juz za pozno

probowalem wszystkimi sposobami i nic

musi byc jakis knyf zeby ja wypalic tak poprostu sie nieda

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej, na 99,9% z tego co pamiętam od pewnego czasu airbagi są wyzwalane tylko napięciem przemiennym dla bezpieczeństwa. Natomiast nie pamiętam już o jakie napięcie chodziło.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Wtyczki i gniazda mają zabezpieczenia - przy rozłączeniu obydwa piny zwierają się... przyjrzyj się podłączeniom.

BTW, zgodnie z procedurami naprawczymi, poduszki, które nie wystrzeliły podczas wypadku należy unieszkodliwić przez wystrzelenie (w aucie bądź na stanowisku np. złożonym z trzech opon - poduszka pod spodem) i założyć do auta wszystkie nowe poduszki.

Opublikowano

Ok, to najpierw troszkę teorii.

Po pierwsze, poduszka powietrzna jest urządzeniem pirotechnicznym. Aby ją wyzwolić nie wystarczy zewrzeć dwóch przewodów. Po drugie, nie połamie Ci palców, tylko Ci urwie głowę ;) Nie zamontowana poduszka potrafi wystrzeliwując polecieć na odległość około 100 metrów. Z prędkością kuli karabinowej. Zastanów się co się z Tobą stanie jak będziesz stał na trajektorii jej lotu.

A teraz praktyka.

System składa się z wielu elementów. Ale najważniejsze 3 to :

- system czujników MEMS, będących maleńkimi akcelerometrami podającymi dane do komputera ACU (Airbag Control Unit)

- komputer ACU, będący de facto zapalnikiem bomby poduszki

- samej poduszki powietrznej.

By wyzwolić poduszkę ACU musi podać na jej styki odpowiedni kod. Jest to sygnał impulsowy wysokiej mocy, podobny do tego jaki podaje się na iskrowniki świec. W tym wypadku ma od 1 do 3 Amperów (różne dla różnych poduszek i ACU) podawany przez około 2 nano sekundy. Sygnał jest w zasadzie nie do podrobienia. Prawdopodobnie jednak podanie na styki prądu o wystarczająco wysokiej mocy spowoduje przegrzanie spłonki i eksplozję. Nie wiem ile by potrzeba, ale co najmniej 5 amperów.

Jest jednak łatwiejszy sposób. Wszystkie poduszki powietrzne mają system zabezpieczeń który powoduje eksplozję poduszki w razie pożaru samochodu. Dla wszystkich bez wyjątku poduszek jest to przedział pomiędzy 150 a 200 stopni.

 

Mam nadzieję że ten krótki tekst nie przyczyni się do Twojej nagłej śmierci...

Opublikowano

By wyzwolić poduszkę ACU musi podać na jej styki odpowiedni kod. Jest to sygnał impulsowy wysokiej mocy, podobny do tego jaki podaje się na iskrowniki świec. W tym wypadku ma od 1 do 3 Amperów (różne dla różnych poduszek i ACU) podawany przez około 2 nano sekundy. Sygnał jest w zasadzie nie do podrobienia. Prawdopodobnie jednak podanie na styki prądu o wystarczająco wysokiej mocy spowoduje przegrzanie spłonki i eksplozję. Nie wiem ile by potrzeba, ale co najmniej 5 amperów.

 

Czyli w poduszce jest jakaś elektronika, czy nie ? w sumie nigdy nie rozbierałem :)

 

Bo jeśli wysoki prąd ma spowodować przegrzanie spłonki to rozumie że nie ma żadnej elektroniki i idzie bezpośrednio, ale jeśli ma być podawany jakiś nie podrabiany kod to przydała by się elektronika która ten kod rozpozna ? jak to jest rozwiązane ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Tak, poduszka zawiera tranzystory sterujące włóknami odpalającymi i prawdopodobnie Transil lub zespół Warystorów działający trochę jak układ przeciwprzepięciowy. Chodzi o prędkość działania całego układu, dla elektroniki opartej na transilu będzie to około 1 piko sekundy.

Jest to układ w pełni cyfrowy, jednak działanie jego jest zbliżone do analogowego. Bo włókna odpalające muszą się po prostu błyskawicznie rozgrzać.

Polecam nie rozbierać bomby poduszki, w teorii zabezpieczenia nie pozwolą na detonację, ale w praktyce może być różnie.

Opublikowano

Ja w Fordzie strzelałem z 220volt.Podłączyliśmy 2 kable z sieci do poduchy i do kontaktu.

No i ładne bum :D .Poducha nie była w aucie.Poleciała jakieś 15 metrów w górę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.