Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj widziałem e21 z emblematem na tylnej klapie 315 :?

Nigdy nie widziałem wcześniej takiego oznaczenia i nawet nigdy nie przypuszczałem ze były półtorówki motory wypuszczane.

Dlatego chciałem się was zapytać czy faktycznie takie 1.5 było, a to tylko z czystej ciekawości.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

m10 na gazniku to w zasadzie kazde e21 od 1.6 do 2.0 (ja mam wlasnie m10 b20). 315 to silnik 1.6 tylko skastrowany z 90KM na 75KM. Zmiany ktorymi spowodowali zmniejszenie mocy to inny kolekor wydechowy, gaznik jedno gardzielowy. Byla produklowana do 84-85r (dokladnie nie pamietam) rownolegle z e30. Ale byla to wersja "dla ubogich" slabo wyposazona i zadko kupowana (ale bylo to najtansze e21).

Ten sam numer zrobilo bmw w serii 02. Byla produkowana do 77r rownolegle z e21 wlasnie z oznaczeniem 1502 a silnik to tradycyjnie 1.6

Opublikowano
Tak jak red orange powiedział że auto było żadko kupowane to i z tej przyczyny mało ich było na drogach, dlatego ku temu było moje zdziwienie po zobaczeniu 315-stki którą pierwszy raz zobaczyłem.
Opublikowano
Ale byla to wersja "dla ubogich" slabo wyposazona i zadko kupowana (ale bylo to najtansze e21).

 

Tutaj się nie zupełnie zgodzę. Miałem taką. Rok 82. Co znaczy wersja uboga?????? Podwójne światła z przodu, regulowane siedzenie kierowcy (chodzi o wysokość), tylna roleta przeciwsłoneczna, osłona przeciwsłoneczna pasażera z lusterkiem i parę innych bajerków o których pewnie nie pamiętam (te trójki nie były wypasione). Silnik i tu ciekawostka na tyle mocny, że zostawiał Golfa II GTI na światłach. Prędkość max 185km/h (niestety zmierzone radarem :( ) Rzadkie ale w Polsce. W szwajcarii z której pochodziła moja jeździło tego bardzo bardzo dużo. Bardzo małe spalanie. Zamieniłbym obie moje obecne za taką 315. Samochód bardzo dobrze zabezpieczony antykorozyjnie. Jak będę miał czas to zeskanuje zdjęcia (jeszcze wtedy nikt nie słyszał o cyfrakach) i wrzucę na forum :cool2:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
atonre a może ty miałeś egzemplarz robiony na specjalne zamówienie, albo w najgorszym przypadku wszystkie te rarytasy w twojej 315 były przerzucone z bogatrzej wersji :?:
Opublikowano
atonre a może ty miałeś egzemplarz robiony na specjalne zamówienie, albo w najgorszym przypadku wszystkie te rarytasy w twojej 315 były przerzucone z bogatrzej wersji :?:

 

Niet. Nie spotkałem się z "biedniejszą" 315. Nawet nie widziałem na oczy takiej z pojedynczymi lampami z przodu. Silnik standard (nie wiem jak gaźnik, bo nie było potrzeby grzebania). To była pierwsza BM-ka. Kupiona w 90r, zaraz jak można było sobie sprawić samochód z zachodu, z przebiegiem 104tys km. Niestety bez książki obsługi, także nigdy się nie dowiedziałem jakie miała dane techniczne. To był w Szwajcarii trzeci samochód w rodzinie, kupiony od rodziny. O przeszłości auta wiedziałem wszystko, nawet gdzie nim jeżdżono :mrgreen:

Jeździła nim cioteczka i napewno do trzeciego samochodu w rodzinie nikt niczego nie przekładał :duh: .

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niet. Nie spotkałem się z "biedniejszą" 315. Nawet nie widziałem na oczy takiej z pojedynczymi lampami z przodu. Silnik standard (nie wiem jak gaźnik, bo nie było potrzeby grzebania).

Ja również swoją przygodę z BMW zaczynałem od E21 315 z 1983 r. Miała pojedyncze lampy z przodu i wtedy ktoś twierdził że podwójne były tylko w sześciocylindrówkach. Czy tak było faktycznie to nie wiem - może wejdzie tu ktoś zorientowany.

Wyposażenie faktycznie było nie za bogate - chyba jedynie regulacja wysokości fotela kierowcy i elektryczne lusterka. Z ciekawych rzeczy były zagłówki na tylnej kanapie, których np w E34 520 z 1990 r. nie miałem :roll: Miała też 5-biegową skrzynię, co przy takim silniku chyba nie było oczywiste :)

Prędkość max jaką udało mi się wycisnąć na płaskiej drodze to było chyba 170 lub 175 km/h - co na 75-konny silnik uważam za bardzo dobry wynik :cool2:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Właśnie właśnie. Pięciobiegowa skrzynia, elektryczne lusterko prawe, ale jednak brak zagłówków z tyłu. Te z przodu z tego co pamiętam nie były pochylane (pamiętam, że 316 kolegi miała również pochylane).
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Moja miała oba lusterka elektryczne. :)

Zagłówki przednie były pochylane.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

e21 maila montowane od 79r seryjnie elektrycznie regulowane lusterka a dokladnie lewe prawe za doplata. zaglowki z tylu byly za doplata do kazdej wersji tak samo skrzynia 5. fabrycznie 315,316 i 318 mialy pojedyncze swiatła z przodu (bardzo czesto po stluczkach wlasciciele zmieniali na podwojne reflektory). podwojne byly montowane we wszystkich 320 i 323i (nie tylko w 6 cylindrowych w 320 M10 rez byla podwojna lampa).

najtansza 315 kosztowala o 2000 marek mniej niz 316 (15850 marek). Oczywiscie mozna bylo ja doposazyc a lista wyposazenia byla dluga. Np brakowalo w nich kieszeni na drobiazgi w drzwiach, obrotomierza (w 316 i 318 tez tylko za doplata), zegarka, doplaty wymagala instalacja radiowa.

silnik mial 75KM i wg danych fabrycznych predkosc maksymalna to 160 km/h. dosc czesto byly oddlawiane. 315 palila wiecej niz 316 bo sposob dlawienia silnika byl bardzo prosty (wymieniajac kolektor i gaznik silnik odzyskiwal moc 90KM) i wtedy palily powiedzmy ze malo.

Jak ktos ma ochote to moge wyslac zdjecie i podstawowe dane 315

Opublikowano (edytowane)

A więc była to najuboższa wersja e21, tylko jak juz ktoś chciał coś mieć więcej w aucie to musiał dopłacić, a z tego co kolega mówi lista była długa :)

Wynik według mnie jest prosty czemu tak mało ich jest ponieważ jak ktoś musiał tyle dopłacać za te wszystkie opcje w tym aucie, to pewnie wychodziło, że bardziej się opłaca z tego wszystkiego zakupić 316, w której być może było lepsze wyposażenie.

Edytowane przez Pawello
Opublikowano

315 wyprodukowano 107838szt. 316 do 80r. 239154szt a 318 do 80r. 79637szt z manualna skrzynia i 13572szt z automatem. od 80r do 82r 316

97880szt i 318 192574szt. wiec 315 to naprawde mniejszosc. mam prawie wszystkie katalogi e21 tylko brakuje mi cennikow wyposazenia dodatkowego ale przypuszczam ze doposazenie naprawde konkretne kosztowalo by naprawde duuza kase i chyba pozbawione bylo by sensu.

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Moje autko było bezwypadkowe i miało fabrycznie podwójne światła z przodu. Światła były jednakowej wielkości. To był model już po zmianach, które nastąpiły bodajże w 80 lub 81r (już nie pamiętam). Zmianie poddane zostały np tylne lampy, światło stop było węższe (przed faceliftingiem było znacznie szersze).

Nie spotkałem innej 315 z tym samym wyposażeniem. Każda jedna miała coś innego dołożone. W początkach lat 90, kiedy miałem okazję jeździć do Austrii i Szwajcarii, jeździło 315 bardzo dużo, mam tu na myśli trafienie na ulicy na konkretny egzemplarz. Zwraca się uwagę na taki sam samochód jak się już taki ma, tym bardziej jak to jest BMW i to pierwszy "zachodni" samochód :) . Jak już wspomniałem o przeszłości swojego wiem wszystko, prócz tego co było zamówione gdy był kupowany (dodatkowo). Mnie też dziwią osiągi tego auta, gdy czytam nasze dane techniczne ze strony. Jednak ciotka nie robiła nic z silnikiem.

 

Kiedyś mój mechanik powiedział (pracował kiedyś w BMW), że każda 315 jest rzadkim samochodem, gdyż znalezienie drugiej takiej samej graniczy z cudem. Sam od 79r ma e21 alpinę. Jest jej pierwszym właścicielem i cały czas nią jeździ.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Co do wyposażenia to faktycznie standard był ubogi. Ja jeździłem taką od 1991 roku do 2003. Co do wyposażenie to miałem chyba wyjątkową wersję: lakier metalik, szyberdach, zagłówki tył, pojemnik na kasety, oryginalna instalacja audio na 4 głośniki z osobnym pokrętłem do podziału przód/tył:), zielonkawe szyby, lusterka elektrycznie regulowane (szkła również przyciemnione na zielono), podwójne lampy z przodu, sportowa skórzana kierownica + gałka zmiany biegów i oczywiście obrotomierz z elektronicznym zegarkiem, osłona przciwzakłóceniowa na aparacie zapłonowym, oryginalne aluminiowe felgi 13 cali (alpina look), halogeny przeciwmgielne (oryginalna instalacja) i naprawdę ładne kremowe wnętrze. Niestety brakowało pięciobiegowej skrzyni biegów.

Szczerze... przejechałem nim jakieś 150 000 km... samochód nie do zajechania...

Sama radość :)
Opublikowano

Czy 315 bylo ubozsza wersja to sie nie zgodze.316 w podstawowej tez nie mialo czym sie zbytnio chwalic.Dodatkowe kieszenie w dzwiach i pare drobiazgow nie czyni z tej wersji super wyposarzonej limuzyny,nie biore pod uwage mocniejszego silnika.5 biegowa skrzynak i 4 reflektory byly jako wyposazenie,ktorego lista byla dosc dluga, dodatkowe rozniez w 316 i 318.Faktem ze byla produkowana od '83 rownolegle pozniej z E30 czynila z 315 tansza alternatywe posiadania BMW.Obecnie 315 sa jednymi z lepiej zachowanch modeli E21,czesto ze wzgledu na wiek.

Czesto wlasciciele 315 zmieniali kolektor wylotowy i kilka jeszcze elementow od 316 w celu poprawienia osiagow i pracy silnika gdyz wylot z kolektora jest mniej wiecje pomiedzu 1a 2 cylinderm a wiec czesc gazow z 4 nie zawsze dobrze wyplywa.

Na zakonczenie dodam ze ceny 315 w dobrym stanie zaczynaja sie w niemczech od prawie 2k Euro.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano

315 produkowano od 81r. Wiec byla obieta face liftingiem ktory mial miejsce w 79r. To w tedy byly przeprowadzone zmiany o ktorych wspomnial atonre. I bede sie upieral ze seryjnie 315 wyjezdzala na pojedynczej lampie. Pewnie byla mozliwosc zmiany przedniego pasa juz w salonie, ale nie jestem tego pewien.

Czy 315 jest lepiej utrzymana niz np 320 z tego samego okresu (mniej wiecej oczywiscie)? w zasadzie wszystkie byly bardzo podatne na korozje i gnily tak samo jak pierwsze e21. Moze tylko dla tego ze byly kupowane przez starsze osoby i nie byly katowane.

Mi udalo sie odkupic moja 320 od pierwszego wlasciciela, ktory kupil ja w niemczech i zaraz przywiozl do polski w 77r. Byl a w zasadzie jest ginekologiem z gdanska. A samochod jest (teraz jest w generalnym remoncie) w kiepskim stanie blacharskim. A autko bylo caly czas garazowane. Tak wiec chcac kupic e21 trzeba bardzo uwazac. Ale trafiaja sie naprawde ladne egzemplarze za psie pieniadze (chyba juz tylko w polsce).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.