Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli istnieje przypuszczenie o zapchanych wtryskach to niestety komp tego nie pokaże, a jest przecież prawdopodobne ich zapchanie. Od tego może również być dziwne zachowywanie się silnika. Miałem dzis klienta z podobnym problemem i po sprawdzeniu podstawowych rzeczy stwierdziłem właśnie taką samą możliwość, lecz najbardziej problem jest z jednym - tak przypuszczam, ale wszystkie będę musiał wymienić.

Jednak lepiej się diagnozuje obserwując objawy silnika i zachowania w różnych sytuacjach.

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak ewentualnie mozna sprawdzic wtryski i jaki moze byc koszt wtryskow?

te auto co dzisaj robiles tez strzelalo?

Robert o co tu chodzi moje oznaczenie silnika to 20 6S1 komputer SIMENSA,wedlug AUTODATY jak patrzylem powinien byc MOTRONIC M3.1 samochody od 89'-92'

A od 91'-96' 20 6S 2 SIEMENS MS40 do czego zmiezam jakimi danymi pompy paliwa mam sie sugerowac?

 

Pressure Operating Condition Value

 

 

 

20 6S1

SYSTEM VACUM OFF 2.8-3.2 bar

REGULATED VACUM ON 2.3-2.7 bar

 

 

 

20 6S2

SYSTEM Engine idling-vacum OFF 3 bar

REGULATED Engine idling-vacum ON 2.5 bar

Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano

Co do ciśnienia w listwie wtryskowej nie mam zastrzeżeń - jest w normie.

Jednak ilość paliwa wtryskiwana przez wtrysk jest ważna, o czym wiadomo.

Ciśnienie w listwie również jest bardzo ważne gdyż przy wyższym i nizszym ciśnieniu może silnik zalewać:

-Wysokie ciśnienie powoduje że wtrysk daje więcej paliwa niż powinien podac przy danych obrotach

-Niskie ciśnienie powoduje że wtrysk nie daje odpowiedniego strumienia czy też mgiełki tylko siurka, a im bardziej rozpyla tym lepiej

Jednak ciśnienie paliwa w Twoim przypadku odpada, gdyż nie masz objawów zadyszki przy dodawaniu gazu, ale nie takiej jak opisałes.

Należy się więc skupić nad dawką paliwa która podawana jest przez wtrysk i albo jest on zapchany, albo źle sterowany przez moduł wskutek złych odczytów z innych czujników odpowiedzialnych za dostrojenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Tak to wygląda.

Ten klient który był u mnie dziś ma dziwne wibracje przy dodawaniu gazu na samym początku - objaw jakby wypadała iskra na którejś cewce, a przy tym dostaje takich kichnięć (nie zawsze) na ostatnich cylindrach w kolektor. Dodam tylko że to E34, M50 2.5l z vanosem system Bosch 95 rok. Wymieniłem cewki ze swojego auta i to samo, więc posprawdzałem wszystko i postawiłem propozycję wymiany jeszcze wtrysków, ale nie wykluczam również problemu z zaworami, lecz to dopiero po podmianie wtrysków. Klient ma również instalacje gazową na sekwencji i na niej objawy są jeszcze mocniejsze, ale biorę pod uwagę błąd regulacyjny gdyż męczy się z nią od samego początku. Jeżeli wymiana wtrysków nie pomoże zostają zawory a wcześniej szczelność kolektora ssącego ale na poszczególnych cylindrach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czesc ja w swojej bmw e32 730 tez mialem szczały w kolektor ssący i okazało sie ze mam peknietą krzywke na zaworze wydechowym pierwszego cylindra. Jeżdziłem nia jak niby nic na początku żadko szczelal ale pozniej coraz czesciej i to na paliwie i na gazie przestala chodzic w momencie calkowitego peknięcia krzywki.I mam teraz problem z wymianą bo nie wiem czy konieczne jest demontowanie głowicy czy wystarczy wybic walek o pare centymetrów.i jeszcze potrzebuje schemat jak regulowac zawory jaki luz i tak dalej dawno tego nie robilem i wyleciało mi z glowy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie czytałem wszystkiego w prawdzie, ale dopnę się do tematu.

 

Kichanie lub strzelanie w kolektor ssący może być spowodowane zbyt ubogą mieszanką, czy sprawdzałeś wskazania sondy lambda?

Nie tylko wartości, ale i szybkość zmian. Jedno jej uszkodzenie to błąd wartości (lub brak wartości i stan około 0,45V), a drugie, to zestarzenie i spowodowanie bardzo wolno zmian.

 

Jeżeli to już rozpatrywaliście, to sorry za wtrącenie.

Kai
Opublikowano
Ponieważ ja niedawno byłem w ASO i przypadkowo spotkałem kumpla z dawnych lat to tak sobie pogadaliśmy i z jego długoletniewj pracy wynika że silniki 2l ze sterownikiem siemensa są nieudane. W zasadzie 90 % awari i broblemów było wlasnie z simensowskimi kompami a sytuacja sie pogarsza jak silnik jest bez vanosa. Z boshowskimi nie mieli problemów. Także może to komp wszytskiemu jest winny,. spróbuj podmienić.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Robert lapy mi opadly calkowicie! pospawali pokrywe na samochodzie na igle mieli taki sprzet ze palma koszt 60 zl,zalozylem nowy czujnik i znowu to samo! w poniedzalek wymienie sonde i czujnik temp. i pojade na kompa jak nic to nieda to kupuje inny silnik to znaczy taki sam ale po automacie 200 tys przebiegu moge go miec za 600 zl

 

Chlopaki co wy na to wszyscy?

 

Taka cena to chyba silnik ze skrojonego auta? !!!

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano
Czy problem się rozwiązał??? Bo ja mam podobny - tzn chodzi równo, ale co jakiś czas strzela w kolektor przy pełnym gazie na wolnych obrotach (przy otwarciu przepustnicy wyraźnie sie czasem tnie wchodząc z dołu na obroty-pisałem to w swoich postach) i miewa chwilowe utraty mocy. Po wymianie przepływomierza jest dużo lepiej, rzadziej strzela i jest mocniejszy ale problem do końca nie został rozwiązany. Tym bardziej się denerwuję, że komp już nie pokazuje żadnych usterek. I mam to zarówno na benzynie jak i na gazie (wtrysk). Czekam na dalsze posty...
Tomek
Opublikowano

Siemka Zrobiles kolego juz tyle rzeczy ale nie doczytalem sie zebys grzebal cos przy cewkach. jak masz mozliwosc zamiany z innego samochodu to duzo roboty przy tym nie ma a wykluczyc to warto. Sprobuj sie z tym pobawic.

Pozdrawiam i czekam na zakonczenie

Czesc

Opublikowano
Czesc panowie!bylem dzisiaj wreszcie na kompie jak juz pisalem wymienilem sonde na boschowska oryginalna ale uzywana no i jeszcze z inna wtyczka od nowszego modelu przelutowalem i myslalem ze jest ok ale zastanowialo mnie to od poczatku ze ona nie pracuje i stoi na 0,5v no i skasowali dzisiaj chlopaki bledy powypinanych wtyczek ale sonda zostala czyli kupilem uszkodzona, teraz kupie nowa ale niewiem jaka ile voltowa i przedewszystkim oryginalna! jak to sprawdzic ? moj komp to siemens MS 40 z gory wielkie dzeki!
Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano
jak ja kupilem to byla boscha widac bylo ze nie byladawno wykrecana bo wyciaglem ja z gwintem no wiec zalozylem boscha ona jest z okragla wtyczka ale zduza! aSIEMENSA ma mala wtyczke
Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano

Siemens z wyglądu ma podobną wtyczkę ale różni się układem wewnętrznym nie pozwalając na przykręcenie jej dogniazda instalacji.

Nowsze wtyki mają młodsze auta i E36 również ale od modelu 328. Jednak wtyczka to nie problem. Zmierz na załączonym zapłonie, a na wypiętej wtyczce sondy zasilania na przewodach w instalacji silnikowej w gniezdzie do sondy. Na dwóch powinno być 4,5 Volta, a dla sondy boscha wynosi ono 0,45 Volta

Opublikowano
Czes!moja sonda ma kabelki 2 biale 1 szary i 1 czarny a w gniezdzie ktore wychodzi z instalacji silnika sa 1 zolty ktory po zaplonie ma 4,63v 1niebiesko-czerwony ktory ma 11,42v 1 czarny o,19v i 1 brazowy raczej pasuje tu SIEMENSA co?
Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano
Ja swój problem rozwiązałem. Pojechałem do ASO i włożyli mi nowy przepływomierz. Auto-miodzio, jeszcze nigdy tak nie jeździło, chodzi równióteńko, zero strzelania w kolektor, obroty kręci aż miło. Tylko cena szokująca - 1500zł, ale jak bym kupił nową przepływkę dwa lata temu to problem byłby dawno z głowy, a nie chrzaniłbym się z kilkoma używkami na które w sumie i tak wydałem z 1000zł a auto ciągle chodziło nie tak. Dodam, że 3 tygonie temu wydałem 250zł na nowy wkład do przepływki na allegro, i mimo że faktycznie był nowy to auto nie chodziło jak należy. W serwisie mi powiedzieli że przepływkę należ koniecznie wymieniać w całości (z rurą w którą jest czujnik wsadzony) bo ona jest podobno jakoś do tej rury wyregulowana. To tak gwoli informacji. A tak w ogóle to polecam w Łodzi warsztat na Św. Teresy, (naprawiają tylko BMW i znają się na rzeczy) bo oni mi to już dawno mówili. Pozdrawiam
Tomek
Opublikowano
Witam kolegow! jak juz pisalem bylem na kompie i wykazalo ze z sonda cos nie tak wymienilem na oryginalna taka jaka powinna byc czyli siemensa chodzi w calym zakresie spalanie 12 l w miescie ! nadal strzela! nowiec pojechalem na analize spalin i okazalo sie ze jest strasznie uboga mieszanka diagnosta odrazu powiedzial ze to strzelanie jest od tej mieszanki! niewiem co mam dalej robic,chyba ja ku..a skasuje!!!
Pozdrowienia! Gruby
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam kolegow! jak juz pisalem bylem na kompie i wykazalo ze z sonda cos nie tak wymienilem na oryginalna taka jaka powinna byc czyli siemensa chodzi w calym zakresie spalanie 12 l w miescie ! nadal strzela! nowiec pojechalem na analize spalin i okazalo sie ze jest strasznie uboga mieszanka diagnosta odrazu powiedzial ze to strzelanie jest od tej mieszanki! niewiem co mam dalej robic,chyba ja ku..a skasuje!!!

 

A nie mówiłem, że uboga jak cholera? No kurna, regulacja mieszanki odbywa się w pętli sprzężenia z sondą lambda. Hm... są jeszcze brane pod uwagę odczyty z przepływomierza. Jednak jest taki błąd sterownika, który wskazywany jest, kiedy mimo regulacji składu mieszanki, wskazania sondy znajdują się poza zakresem przez ponad 10 sekund. Dziwne, że sonda chodzi w zakresie pomiarowym, a mieszanka uboga... Sterownik powinien wydłużyć czas wtrysku.

Jednak skoro sonda chodzi w zakresie, a w spalinach mnóstwo tlenu (uboga mieszanka), to coś z tą sondą jest nie tak.

Kai
Opublikowano

A tak się jeszcze zastanawiam czy katalizator w tym momencie nie robi głupot, np gdyby był częściowo przytkany. Na wylocie z tłumika skład mieszanki będzie ubogi, jednak sonda będzie wskazywała prawidłowo, ale niestety ciśnienie w wyniku częściowo przytkanego katalizatora będzie powodowało, że sonda może wykrywać bogaty skład i moduł zubaża jeszcze bardziej na wtryskach co powoduje dodatkowo strzały i kichnięcia. Zubażać moduł będzie do momentu poprawnej pracy sondy.

Nic nie chcę sugerować ale ja bym odkręcił korki na kolektorach wydechowych i sprawdził jak pracuje silnik, pod warunkiem że są ze staliwa, bo tylko one je mają. Trochę huku, ale praca silnika będzie słyszalna :D

 

ewentualnie wykręcić sondę i odpiąć i na wykręconej odpalić i sprawdzić pracę silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak się jeszcze zastanawiam czy katalizator w tym momencie nie robi głupot, np gdyby był częściowo przytkany. Na wylocie z tłumika skład mieszanki będzie ubogi, jednak sonda będzie wskazywała prawidłowo, ale niestety ciśnienie w wyniku częściowo przytkanego katalizatora będzie powodowało, że sonda może wykrywać bogaty skład i moduł zubaża jeszcze bardziej na wtryskach co powoduje dodatkowo strzały i kichnięcia. Zubażać moduł będzie do momentu poprawnej pracy sondy.

 

No tak, tylko większe ciśnienie zubożonych spalin, czyli jeszcze więcej tlenu, czyli sonda widziałaby to jako mieszankę jeszcze bardziej ubogą, niż w rzeczywistości, a nie za bogatą...

 

Ciekawa sprawa.

Kai
Opublikowano
Na co mam zwrocic uwage jak odkrece te korki? jak upuszcze spaliny przed sonda to nie bedzie dostawala pelnych spalin i bedzie wariowac przeciez nie moze byc zadnych przedmuchow przed sonda!
Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano

Ale na wypiętej sondzie silnik również będzie pracował ignorując jej wypięcie i opierając się na programie w epromie i gdy będziesz miał sondę wypiętą to zmierz na przewodach sygnałowych z modułu napiecie podkładowe dla sondy.

 

Tak Kai.

Tylko że początkowo po odpaleniu silnika spaliny muszą być odpowiednie, jednak w momencie przytkanego katalizatora następuje ich wzrost i sonda najpierw zaczyna wyłapywać za bogatą mieszankę w wyniku czego moduł reaguje i mieszankę zubaza czasem otwarcia wtrysków do takiego momentu, aż sonda zacznie pracować stabilnie w całym zakresie.

Jest to trudne do wychwycenia przez komputer, gdyż sonda zawsze pracuje z opóżnieniem i w tym czasie moduł potrafi już skład mieszanki dopracować.

Nie piszę o całkowitym zatkaniu katalizatora, gdyż wówczas silnik nie przekroczyłby 2 tys. obrotów lecz o częściowym,

Zadaniem katalizatora jest pochamowywanie spalin dla dokładniejszego pomiaru przez sondę o czym wszyscy zapewne wiedzą i go wycinaja, ale wycięcie jaki przypchanie będzie źle wpływało na wskazania sondy lambda i tym samym sterowanie silnikiem przez moduł.

Opublikowano
Siemka Zrobiles kolego juz tyle rzeczy ale nie doczytalem sie zebys grzebal cos przy cewkach. jak masz mozliwosc zamiany z innego samochodu to duzo roboty przy tym nie ma a wykluczyc to warto. Sprobuj sie z tym pobawic.

Pozdrawiam i czekam na zakonczenie

Czesc

 

ja sie chyba pod tym podpisze. slyszalem o takim samym problemi i wina byly wlasnie cewki!

Opublikowano
Niestety niemam cewek na podmiane,moglbym kupic jedną ale bez sensu poniewaz mogą byc uszkodzone np dwie! najlepiej z innego autka wszystkie 6 ale dzieki za zainteresowanie! tylko wiecie co mnie dziwi? ze autko nie strzela w kol. ssący,pieknie chodzi i zdecydowanie lepiej przyspiesza,nie muli sie i niema dola na ZIMNYM SILNIKU! Wszystko to zaczyna sie dziać ewidętnie po wylączeniu się ssania!
Pozdrowienia! Gruby
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! koledzy mam pytanko,czy miedzy pompa paliwa,filtrem a listwa wtryskowa jest jakis regulator cisnienia? i jeszcze jedno czy na zimnym silniku katalizator moze miec wieksza droznosc a na cieplym mniejsza? poniewaz jak juz pisalem na zimnym jest ok a jak rozlaczy sie ssanie muli sie,dusi i nawet w czasie jazdy teraz po wcisnieciu gazu przychamowuje i strzela w ssacy!
Pozdrowienia! Gruby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.