Skocz do zawartości

320ci- zimny silnik nie rowno pracuje, pali sie check


maniek-e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Mam problem a mianowicie po odpaleniu zimnego silnika trzesie mi calym autem tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. Bylem pod kompem i pokazalo bląd na cylindrze 3 i 4. Wymienilem zatem swiece cewki na tych cylindrach a nawet czujnik walka wydechowego. i nic!! A do tego pali sie jeszcze kontrolka check jak po odpaleniu zacznie trząść. Ale jak po dłuższej chwili zgasze silnik i odpale ponownie przestaje trząść a kontrolka gaśnie. Czy ktoś miał już podobny problem??? Bo ja już nie mam pomysłów. Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod bledu jest dla mnie nie znany. Mechanik powiedzial ze komputer pokazal blad zaplonu 3 i 4 cylindra i zlecil wymiane swiec i cewki na tych cylindrach. tylko ze to nic nie pomoglo i dalej rano silnik chodzi nie rowno i trzesie cala budą. a czujnik to podpowiedzial mi kolega aby go wymienic i mogl zle go nazwac poprostu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam to samo co ty w e46 2002r poj 1796 115km odpalam rano trzesie i po chwili gasnie jak od pale drugi raz to przez chwile potrzęsie i chodzi po chwili normalnie zauwazyłem że tak jest ,jak mam mało paliwa koło pierwszej kreski słychać jeszcze takie wrrr przy odpalaniu jakby pod podłoga jakby coś ciągneło paliwo albo powietrzeteż nie moge dojśc co to jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.sprawdze ale dlaczego jest tak jak auto pare godzin postoi jak zgasze i odpale za 2 godziny pali bez problemu jak postoi około 6-8 godzin to się trzesie musze zgasić i odpalić go 2 raz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.sprawdze ale dlaczego jest tak jak auto pare godzin postoi jak zgasze i odpale za 2 godziny pali bez problemu jak postoi około 6-8 godzin to się trzesie musze zgasić i odpalić go 2 raz

macie problemy z podawaniem paliwa .....

ja na waszym miejscu podłączyłbym pod INPE lub DISa i będzie o wiele łatwiej ... ciężko uniwersalnym kompem sprawdzić coś w BMW jedynie podstawowe błędy i to tylko te stałe bez okresowych no i brak live data....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Więc teraz to już całkowite zgłupiałem. Jak pisałem wcześnie auto zatankowane na full benz.98 i stało 2 dni. Po odpalenie dzisiaj (jest ciepło, sucho i jakieś 18st. C) auto chodziło na wszystkie cylindry ale miało lekką trzęsawkę budą (po wył. się ssania tj. 15-20 s. po odpaleniu). Odpaliłem jeszcze raz i nie chodziły wszystkie cylindry.!!! Ponownie odpaliłem i cycuś glancuś jak należy.

Trzepanie lekkie budą już wcześniej mi występowało ale nie zwracałem na to uwagi. Tylko się silnik lekko zagrzał i tego już nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy tak. Przepływomierz nie wiem. Na przyszły tydzień jestem umówiony ponownie na kompa.

Tak się teraz zastanowiłem to jednak jest coś w tym pełnym baku. Powiedzmy :na 10 razy jak odpalę auto to tak 1 -2 razy jest ok i wszystkie cylindry chodzą (oczywiście rano jak postoi te 10h czy więcej, normalnie w ciągu dnia nie ma problemu).

Zaskoczyło mnie natomiast to dzisiejsze dzisiejsze zachowanie auta. Za pierwszym razem ok z lekkim trzepaniem budą ale zgasiłem i odpaliłem i już nie chodziły wszystkie garnuszki. O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz pół auta to się upewnij czy silnik dostaje paliwo, jak masz pod korek to mu łatwiej zaciągać z baku.

Zaparkuj z górki to lepiej mu paliwo dopłynie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam zainteresowanych. Po ponownym podłączeniu pod kompa wyskoczyło znowu błąd na 1cylindrze (15razy) i dodatkowo na 4 cylindrze (4razy). Po sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach czy jakoś tak wyszło wszystko ok (mechanik stwierdził, że może uszczelka pod głowicą). Kazałem zamienić cewki na cylindrach i problem zniknął:). Zostało tylko lekkie trzęsienie budą auta na zimnym silniku. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną trzęsienia auta na zimnym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lekkie trzęsienie na zimnym silniku myślę że jest normalne przy jednostce R6. U mnie też tak z rana jest przez minutę zanim silnik się troszkę rozgrzeje. Jak się mylę to mnie poprawcie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... I znowu w pt. nie odpalił na wszystkie cylindry. Szybko pod komp ze świecącą kontrolką silnika. Ponownie błąd 1 i 4 cylindra. Może to wtryski???

 

Trzęsienie budą na początku nie występowało u mnie. Zresztą przez rok czasu żadnych problemów z autem. Po roku mam lekki niesmak do bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź korekcje na wtryskach, potem zamień świece i cewki zobacz czy korekcja "pójdzie" za nimi. Jeśli tak to masz rozwiązanie. Ja miałem podobnie i okazało się, że do wymiany wałek mimośrodowy, ale w n42 to ponoć dość częste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.