Skocz do zawartości

318is po puszczeniu gazu sam jedzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem szukałem i nic nie znalazłem.

 

Samochód gasł dusił się gdy wcisnąłem sprzęgło i hamulec też gasł. Wymieniłem przewody BREMI na BREMI i nie przerywa jest duża poprawa. Wymieniłem też gumę między przepływomierzem a przepustnicą, czyściłem przepustnice i silniczek krokowy. I zaczął normalnie jeździć.

 

Zrobiłem trasę 120km i zaczął głupieć na wolnych obrotach. Wymieniłem silniczek krokowy i jak ręką odjął. Ale wróciłem do mieszkania znów 120km i po trasie to samo.

 

Tzn. Jadę sobie stałą prędkością wskaźnik spalania jest na 8l, zdejmuję nogę z gazu i spada na 0l.

Tak sobie jadę jeszcze przez 40km i zaczyna się teatr. Ponownie puszczam gaz i samochód zwalnia bardzo powoli, a wskaźnik spalania spada tylko na 4l. Jadę dalej z równą prędkością trzymam pedał gazu w miejscu i samochód zaczyna szarpać tak jak by wszystko wracało do normy i za chwile z powrotem problem powracał.

 

Dzisiaj rano pojechałem do pracy 6km i jak zdejmowałem nogę z gazu to wskaźnik 4l. i jak wcisnąłem sprzęgło i hamulec to zgasł. Wracałem było tak samo. Postał 3 godziny pojechałem do marketu i problem zniknął, wracałem też wszystko OK. Ale wiem że za chwilę powróci. Sonda jest OK bo mam podpiętą do STAGA i na kompie widzę że pracuję prawidłowo.

Pomóżcie jak zdiagnozować problem :duh: bo mnie to już dobija szczególnie na trasie bo praktycznie nie mogę hamować silnikiem.

Opublikowano
Może coś z czujnikiem położenia przepustnicy sprawdzałeś go? Piszesz że czyściłeś przepustnice może gdzieś zacina się klapka i spada do końca chociaż problem wygląda bardziej na elektroniczny niż mechaniczny. Spróbuj też pojeździć na odpiętym silniku krokowym i sprawdź czy jest poprawa.
BMW forever!!!
Opublikowano
Wygląda jakby nie odbijał gaz do końca, choć w takim przypadku dziwne że silnik gaśnie po wciśnięciu sprzęgła. Sprawdź czy nie zacina się linka gazu i czy prawidłowo wyregulowałeś czujnik położenia przepustnicy po czyszczeniu.
Opublikowano
moim zdaniem zobacz krokowca,może sie zacinać w pewny momencie i utrzymywać wyższe obroty silnika.Wyciągnij i wyczyść w benzynie lub też spryskaj dokładnie WD40.
Opublikowano

Nie wiedzialem ze ten czujnik sie reguluje. Ale jak zamyka sie przpustnica to slychac w czujniku takie klikniecie. Silniczek krokowy kiedys powodowal ze mialem w zime obroty 3000tys. na postoju jak sie rozgrzal to bylo ok. Wyczyscilem go WD-40 i bylo ok. teraz znow wariowal wiec kupilem drugi uzywany ale wygladal na czysty.

Dzisiaj bylem w pracy czyli okolo 7km w jedna i w druga i problemu niema.

Za tydzien bede jechal okolo 120km w trase i jak mi sie znow tak zrobi to zgasze go i sciagne przeplywomierz i zobacze czy przepustnica jest zamknieta. A wracajac do silniczka krokowego zanim aktualny kupilem tamtego musialem odpiac bo nie moglem jezdzic i jak zdejmowalem noge z gazu to spadalo spalanie na 0l ale jak przejechalem sie troche to spowrotem na 4l bez wcisnietego gazu, pozniej co jakis czas bylo ok czyli 0l i z powrotem 4l. Wiec silniczek pewnie odpada.

Moze ten czujnik przepustnicy nawala i samochod sie gubi bo dostaje informacje ze przepustnica otwarta podlewa paliwe traci zaplon wiec otwiera silniczek krokowy. Nie orientuje sie jak steruje kopmputer dokladnie silniczkiem krokowym.

 

Na innym forum dostałem odpowiedz "jestem prawie pewien ze pada ci Czujnik polozenia walka rozrzadu + czujnik przepustnicy" czy da sie to sprawdzic jadac do mechanika by podpial go do komputera ?

Opublikowano
Na innym forum dostałem odpowiedz "jestem prawie pewien ze pada ci Czujnik polozenia walka rozrzadu + czujnik przepustnicy" czy da sie to sprawdzic jadac do mechanika by podpial go do komputera ?

Da się, wyjdzie błąd czujnika wałka, a można go też spróbować samemu sprawdzać (oporności na odpowiednich pinach) ale polecam podjechać pod kompa, może jeszcze coś wyjdzie. Tylko nie wiem czy to ten czujnik wałka, u mnie wyszedł jego błąd, sprawdziłem miernikiem i faktycznie trup całkowity ale takie cyrki się z autem nie działy...

Opublikowano
nie często sie zdarza ,że padają dwa czujniki jednocześnie.Jedz pod komputer podpiąć auto,co do czujnika położenie przepustnicy to po odłączeniu w momencie kiedy jest sprawne obroty będą w górnym zakresie.A co do krokowca,to używka nie daje gwarancji sprawności.Może blokować się w którymś momencie. Warto jednak\go wyczyścić
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiazany.

 

Problemem byla wtyczka od czujnika przepustnicy. Mimo ze ma blokade by nie spadla to przy wiekszej predkosci od podmuchu powietrza troche schodzila z czujnika i nie kontaktowala. Po zalozeniu opaski i dluzszej trasie jest wszystko ok :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.