Skocz do zawartości

automat nie daje mocy z silnika na koła.


boboflv

Rekomendowane odpowiedzi

rozłożyć każdy może,gorzej w drugą strone:)Miejmy nadzieje że to wina filtra i oleju.A tak nawiasem to wstaw foto oleju i filtra to zobaczy się czy poprzedni właściciel zmieniał olej.I przy okazji nie słuchaj mitów,że w automacie nie zmienia się tego;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

koledzy. olej podobno był zmieniany w silniku.

 

ale nie uwierzycie co sie stało. skrzynia zaczeła ładnie działac. niestety przez 40km tak tylko było. wszystko działało jak wczesniej

a teraz w zależnosci jak jade i po czym jade (czy są zakrety i jak mocno hamuje) skrzynia inaczej działa. raz nie przenosi mocy z 1,5 tys obrotów a raz przy 3 tys obrótów puszcza. strasznie dziwna sytuacja.

 

mam dex... 2 . 3 litry. filtra i uszczelni nie dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i się nacieszyłem sprawnym autem. teraz nie ma siły ruszyc. ale jak sie ostro skreci w lewo to odżywa.

nie moge dostac filtu oleju do tej skrzyni.

nie jestem w stanie sprawdzic poziomu oleju. ten wskaźnik niewyraźnie pokazuje.

jutro jade do wiekszych sklepów typu norauto lub intercars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włacza się inspection.

 

lecę do większych sklepów motoryzacyjnych dziś poszukać tego filtru. i jak dopuszczą mnie do kanału to wymienię olej.

 

dodane o 11:40....

 

czy moge skasować inspekcje sposobem opisanym na tej stronie?

http://www.kofla.net/bmw_pl.htm

 

bmw jest z 1984r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem i przestał automat dawać mocy na koła. ledwo co ruszyłem. tylko można było jeździć na "R". wiec wrzuciłem R i jechałem kawałek żeby nie zostawiać auta na drodze daleko od domu. zatrzymałęm sie i wrzuciłem "D". powoli ruszył a po chwili pokazał sie błąd przy licznikach CHECK oraz INSPECTION i LIQ TERGICR . i po 5 sekundach zacząłem gubić wodę. zatrzymałem sie i zgasiłem silnik. odłaczyłem akumulator i spuściłem wodę bo tryskała jak z fontanny. od tamtej pory nie uruchamiałem auta.

tu sie swiecił ten bład LIQ. TERGICR.

http://img841.imageshack.us/img841/5298/dsc03823e.jpg

 

jak rozbiorę skrzynię biegów zeby spuścic i wymienic ten filtr to moge wszystko przeczyscic sprężonym powietrzem jak będą opiłki jakieś? jak rozbiorę to podeśle informację i zdjecia oleju i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten komunikat to niski stan płynu do spryskiwaczy szyb, więc ma mało wspólnego z gubieniem wody... Skrzynia najprawdopodobniej pada już całkowicie, regeneracja lub wymiana Ci pozostaje raczej. Możesz próbować z wymianami oleju, ale właśnie działający tylko wsteczny bieg to najczęstsza oznaka kończącej się skrzyni... No i oprócz skrzyni albo masz wyciek z chłodnicy i się zapowietrzył, lub termostat padł, może pompa wody, lub w najgorszej wersji uszczelka pod głowicą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wstępnych oględzin po rozebraniu chłodnicy, wszystkich przewodów, wiatraczka oraz pompy wody wynika że puściła uszczelka między blokiem silnika a pompą wody. wyła wykonana z cieniutkiej tekturki i odrobiny silikonu. wcześniej czy później musiało puścić. jak znajdę jutro chwilę czasu to złożę i okaże się czy miałem rację.

Wracając do tematu.... Jak wyjmowałem chłodnicę to musiałem odczepić dwie rurki z olejem od skrzyni biegów. wypłynął z nich strasznie śmierdzący olej z odrobiną jakiegoś paskudztwa (szlamu). Wszystko wlałem do pojemniczka a potem poprzez specjalną bibułkę oraz magnez przelałem do drugiego pojemnika. Na magnezie brak opiłków stali. A bibułka czarna i śmierdząca spalenizną . odkręciłem dolną pokrywę skrzyni i sprawdziłem olej... to samo co wcześniej. smród i szlam. reszta oleju ładnie się przelewa (prawie jak woda). wykręciłem filtr i wylałem z niego to co zostało. teraz wszystko ścieka. uruchomiłem na chwilę żeby się wyczyściły przewody. Jeszcze nie kupiłem tego filtru oleju do skrzyni biegów. jutro muszę go jeszcze poszukać po sklepach. Może mi któryś sprzedawca zamówi. Mam kupiony Orlenowski DEXTRON czyli hipol ASD czy jakoś tak. Ważne że do przekładni i skrzyń automatycznych. Jutro go wleje i przepłuczę skrzynię. Jak się regeneruje skrzynię biegów? oni w warsztacie wymienią te tarczki czy będą woleli kupić nową skrzynię? Znalazłem w internecie jakieś schematy skrzyni automatycznej 4HP 22.

LINK:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=1481&mospid=47278&hg=24&fg=15

oraz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1481&mospid=47278&btnr=24_0050&hg=24&fg=05

Zrobiłem kilka zdjęć jak rozbierałem bmw. zdjęcia skrzyni oraz pompy wody.

http://yfrog.com/0edsc03840ejx

Jak skasować w moim przypadku tą inspekcję? samemu spróbować czy jechać do mechanika żeby sprawdził co w autku piszczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tarczek to nie byłbym tego pewny(ale nie ręcze).Moim zdaniem jest duża możliwość iż szlam zatkał element oznaczony numerem 5.Jeżeli nie ma opiłek to nie jest tragicznie.Liczmy na to że tarczki nie są spalone i jednak płukanie pomoże.

Kolejna sprawa czy jesteś na tyle szalonym miłośnikiem Bawarki że w razie większej awari bedziesz inwestował w naprawe automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelewałem olej z pojemniczków prze bibułę i magnes (neodym) jeśli element który się wytarł był stalowy to byś coś się przykleiło do magnesu. na bibułce był tylko brud. powiedzcie jak wlać do tego ustrojstwa olej. wszystko przepłuczę i zobaczymy co będzie.

 

Jak będziecie mi dalej pomagać i doradzać tak jak teraz to w wielka chęcią włożę nowy automat.

 

to jest pierwszy automat w mojej rodzinie i nikt sie na tym nie zna. właśnie załatwiłem sobie ksiażkę obsługi, budowy, naprawy i eksploatacji do tego bmw.

 

dobra a gdyby posłuchać się kriss_lodz i pójść tropem zepsutych tarczek. to jak wytłumaczymy środowy wyskok tego automatu? przez 40 km zap******(jechał) jak nowy.

 

jak skręcam to możemy założyć że w skrzyni ten olej się przelewa. zazwyczaj po skręcie w lewo poprawia się coś i ładniej chodzi. skrzynia ogólnie jest oparta na tym ze biegi są sterowane olejem (tak mi sie wydaje) coś się przytyka i dlatego tak dziwnie działa. to cała moja możliwe że błędna teoria.

 

...

 

a teraz jak to wszystko rozebrałem to swieci sie dodatkowo LIQUIDO RAFF. wiem przynajmniej ze czujniki są sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę stał murem za tarczkami ale zapach i kolor oleju sam mówi za siebie może nie jest jeszcze ich koniec ale taki niedługo nastąpi i teraz pytanie co chcesz z tym zrobić??

 

Powiem ci co ja bym zrobił :

 

Przepłukał skrzynie jakimś Orlenowskim ATF bo i tak po 100 - 300 km będzie do wylania

przy zlewaniu jeśli śmierdzi spalenizną i jest mętny to sprawa jest jasna, jeśli nie to zalał bym skrzynie dobrym olejem ( podałem w tym temacie kilka przykładów ) i przede wszystkim zmienił filtr..... może tak być że szlam przytkał płytę zaworową w skrzyni i może też tak być że się samo już nie wypłucze, nie wiem co ci tam wypłyneło ze skrzyni nie widziałem nie macałem więc w zasadzie nie za wiele można stwierdzić.

 

rozpatruje jedynie najbardziej pesymistyczne opcje.

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz jak wlać olej do skrzyni. filtr jest czysty. (ojciec mi go w robocie jakimiś kwasami wyczyścił) będzie oczywiście do wymiany ale żeby przepłukać skrzynię jeszcze go użyję. Dziękuję wam za pomoc i z waszym zdaniem oczywiście się liczę.

wyczyściłem tą miskę olejową z tego szlamu który przypomina zużyty smar.

 

podać wam jakieś informacje które przybliżą stan skrzyni? gdzieś zajrzeć czy coś?

 

znalazłem cos o olejach i pojmnosci. przydatna strona.

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=2053

 

dodane o 16:45

 

wszystko wyczyściłem i wypłukałem. auto na pewno cofa i jedzie do przodu bo wyjechałem z garażu i wjechałem na podwórko drugim wjazdem. wlałem 2,5 litra nowego czystego oleju (orlenowskiego) jest go jeszcze za mało. muszę dolać.

do niedzieli jestem offline... wyjazd sie trafił ale bmw zostaje w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróciłem i od razu się zabrałem za robotę. skrzynia wypłukana orlenowskim hipolem atf (do automatów) i zalana jakims liqui moly ale nie pamietam dokładniej nazwy. auto dalej chodzi tak jak chodziło :(

 

byłem w warsztacie od skrzyń biegów ale siedział tam jakis cwaniaczek. wiecej gadał jak u niego tanio jest niz co moze być popsute.

 

Ja jednak jestem za rozłożeniem skrzyni .....

 

teraz jest to chyba jedyne wyjście jakie mi zostało. jedynym problemem jest to że na manualach to może i trochę się znam a automata nigdy na oczy nie widziałem i bym potrzebował cały czas waszej pomocy i waszych rad.

 

Pomożecie?? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak czy siak czeka mnie wizyta w warsztacie. mam pojechać do takiego zwykłego warsztatu i powiedzieć im żeby zobaczyli auto na kompie.

skasowałem inspekcje tą metodą co duzo ludzi ja opisuje na tym forum ale dziś jak uruchomiłem auto to znowu sie zaswieciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW już praktycznie nie jeździ. tylko wsteczny. inspekcja po skasowaniu ponownie się zapaliła. ja chcę uniknąć zbędnych kosztów bo niestety teraz to ciężko z $$$ . dziś się przejadę spytać ile kosztuje takie sprawdzenie na komputerze auta.

 

szlamu nie ma. skrzynia przeczyszczona dokładnie tym orlenowskim dextronem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem... i gadałem z facetem.

twierdzi że skrzynia jest popsuta. bo:

- przy 3-4tyś obr olej wypłynął z rurki w której jest bagnet do sprawdzania stanu oleju.

- nie działa 1 bieg a w trybie awaryjnym auto rozpędza się co prawda wolno ale 60km/h ma jechać.

- bieg 2, 3 i 4 są włączone.

- jak by skrzynia biegów była w trybie awaryjnym to na kompie bym miał pokazany błąd.

 

po czym powiedział ze za tą radę chce 20zł, a jak chce kasować błędy to muszę się umówić bo jest zarobiony.

Sprawdzenie błędów- 120zł

Skasowanie INSPECTION- 50zł

Zmiany w komputerze- 70zł.

 

Może ja jutro wyjmę z samochodu tą skrzynię i się dowiemy czy zepsute sa tarczki czy po prostu jest to błąd.

bo za 600-800zł mam działającą skrzynie biegów.

 

zdobyłem program Carsoft BMW 6.1 SP 4 . za jego pomocą sam mogę obejrzeć błędy w moim bmw??

jeszcze muszę zdobyć wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest ktoś w stanie doradzić jak prawidłowo rozebrać skrzynię żeby nic nie uszkodzić? gdyby był to manual to bym nie zadawał głupich pytań.

Muszę uważać na jakąś część podczas wyjmowania?

 

czy skrzynia oznaczona numerem 4hp - 22 będąca w moim samochodzie jest identyczna w budowie i mocowaniu do skrzyni z bmw 735 też oznaczonej numerem 4hp - 22??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jutro biorę sie za wyjmowanie tego dziadostwa.

 

możesz jeszcze wytłumaczyć o co chodzi z tymi sterownikami? i co są te 2 piny w skrzyni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.