Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. dwa dni temu kupiłem BMW e30 323i z 1984r. auto posiada automatyczną skrzynię biegów. wrzuciłem bieg "R", puściłem hamulec i dodałem lekko gazu. po chwili zahamowałem i szybko wrzuciłem "D" . auto bez problemów ruszyło i rozpędzało się. zatrzymałem sie na skrzyżowaniu i skręciłem w lewo i dałem dużo gazu. auto zaczęło sie jak nigdy wolno rozpędzać. po chwili usłyszałem lekki chwilowy pisk lub jakieś tarcie. potem bieg sie zmienił i już było wszystko OK. dojechałem do domu i zatrzymałem sie na kilkanaście minut. po około 15 minutach uruchomiłem silnik na "P" i zmieniłem trzymając cały czas hamulec bieg na "D" . puściłem hamulec i dodałem gazu. autko zaczęło sie strasznie wolno rozpędzając i wkręcało sie na obroty nie dając mocy na koła. minął już jeden dzień od popsucia sie tego czegoś. auto coraz gorzej przyspiesza ( ponad 10 sek do 50km/h) mimo dodawania gazu. na biegu wstecznym "R" jest wszystko OK. auto tak samo zachowuje się na gazie jak i na benzynie. Dla lepszego zrozumienia tego co piszę nakręciłem filmik w którym wszystko jest ładnie przedstawione.

.

.

Jak była by to skrzynia manualna to bym powiedział że spaliło się sprzęgło. Ale ja niestety nie znam sie na automatycznych skrzyniach biegów dlatego pytam was co może sie dziać z moim samochodem. Ja podejrzewam ze albo "coś" się zepsuło w skrzyni biegów lub w dyferencjale albo cofając i nagle ruszając do przodu urwałem te zęby co są w przegubach bo wtedy mechanizm różnicowy w dyferencjale może łapać ze jedno koło ma lżej (te z zepsutymi zębami przegubów) i na nie dawać więcej mocy. sprawdzałem olej w skrzyni i jest pomiędzy MIN a MAX.

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w automatach z takich roczników nie robi się w ten sposób że z R szybko wrzuca sie na D .Są to skrzynie starego typu i nie zmieniają tak szybko przełożeń(może pęknąć kosz).Ja bym zaczął od ogledzin skrzyni czyli wymiana filtra+oleju i sprawdzenie czy są opiłki.możliwe że siada sprzęgło Hydrokinetyczne lub zapchane zaworki starym olejem i trzeba przepłukać skrzynie
Opublikowano
Wiem że źle zrobiłem szybko zmieniając z "R" na "D" . W każdej chwili mogę wyjąć skrzynię z samochodu i wszystko sprawdzić. tylko proszę mi powiedzieć jak i co sprawdzać. z tego co pokazuje wskaźnik olej w skrzyni jest blisko kreski MAX ale ja nic nie dolewałem. zrobiłem autem 400km i wszystko było dobrze. Skrzynia z zewnątrz wygląda na całą. podczas jazdy słychać jeszcze jakiś pisk. może coś trze w nim? ja znam się trochę na manualach ale na automatach nie. Piotreksz4 oglądał Pan filmik? Możliwe ze nie mam racji ale wydaje mi się że skrzynia jest dobra tylko coś w dyferencjale poszło. jakaś część mogła nie wytrzymać przeciążenia powstałego przez nagłe wrzucenie na "D".
Opublikowano

Przepraszam że dubluje posty ale mam nowe informacje dla osób które chciały by mi pomóc.

to tak.

 

- olej czysty, bez żadnych opiłków i kawałków metalu. (wygląda jak nowy)

- podczas skrętu w prawo auto strasznie zwalnia i coś piszczy (tak jak słychać na filmiku).

- bieg "R" działa bez żadnych problemów.

- bieg "D" działa bez problemów pod warunkiem ze będzie się naprawdę delikatnie dodawać gazu. Wrzuciłem D i wcisnąłem gaz do 1,5obr. auto co prawda powoli ale się rozpędziło do dozwolonej na autostradzie prędkości. próbowałem szybciej sie rozpędzić ale wtedy pojawiał sie znowu dziwny pisk i tarcie. Wjechałem w garażu na kanał i zdjełem obydwa tylne koła. ustawiłem stabilnie auto i włączyłem silnik oraz "D". zszedłem do kanału i widzę ze tylko jedno przegub się kręci a drugi stoi. próbowałem go ruszyć rękoma ale mało to dawało. Wygląda na to ze ta strona w dyferencjale jest popsuta bo po zablokowaniu kręcącego się przegubu usłyszałem lekki pisk w stojącym wcześniej przegubie który występował podczas jazdy.

 

zastanawiam się teraz czy zdejmować dyferencjał i go rozkręcać żeby zobaczyć co mogło się popsuć czy szukać gdzie indziej jakiejś wady.

Proszę o podpowiedz.

Opublikowano
wygląda na uszkodzony dyferencjał.Możesz zaglądnąć do środka nic się nie stanie a będziesz miał pewność co i jak.A może półoś jest ukręcona??Ja też bym wymontował i sprawdził
Opublikowano

Dobrze, jestem na etapie sprawdzenia oleju w dyferencjale. jest go bardzo dużo. znacznie ponad wskaźnik poziomu. jest czarny i bardzo płynny (jak woda. nie mazisty) ... no i swieci sie jakiś błąd na szafie (czerwone kółko z jakimiś kropkami dookoła). dopiero w połowie tygodnia bede miał książkę serwisowa od tego bmw.

 

przeguby... z zewnątrz wyglądają ładnie. lekkie luzy są jak ruszam do przodu i do tyłu. a jak na boki ruszam to z 1-2 cm się chowają.

rozebrałem bęben od tej strony co sie ciężko kręciła okazało sie ze hamulce za mocno sie zaciskały. przestawiłem regulator i teraz jest dobrze.

 

jak jadę to wydaje mi się ze ten dziwny pisk dobiega z tyłu dlatego coraz bardziej podejrzewam ten dyferencjał. ale dopóki nie rozbiorę to niczego nie można być pewnym.

 

w manualnej skrzyni biegów można spalić sprzęgło a w automatycznej można w jakis sposób rozwalić te sprzęgło hydrokinetyczne ?

 

jak chcę rozwinąć dużą prędkość to nie ma problemu ale w strasznie długim czasie. 60sek do 100km/h

 

jutro rozbiorę dyferencjał i podeślę zdjęcia jak cos ciekawego odkryję.

Opublikowano
czerwone kółko z kropkami oznacza problem z układem hamulcowym,na ogół jest to problem z klockami-czyli ich koniec.Czy w dyferencjale były jakieś opiłki?Koniecznie zmień olej bo ten stracił już dawno swoje właściwości.Co do sprzęgła hydrokinetycznego.Najczęsciej siada w taki sposób iż cieknie z niego olej.Sprawdz czy w okolicy skrzyni nie masz wyciekow
Opublikowano

Ten błąd sie bez przyczyny napewno nie pali. całkowity brak tylnego prawego hamulca.

 

rozebrałem te wieczko od dyferencjału. w oleju nie ma opiłków metalu. nie widać zeby cos było pęknięte lub wytarte. problem raczej nie leży w dyferencjale. w poniedziałek zdejmę cały dyferencjał i wał z samochodu.

 

zajrzałem przez jakies okienko w skrzyni na te sprzęgło hydrokinetyczne i wygląda ono na suche.

 

Galeria zdjęć:

 

istnieje taka możliwość ze jakas część sie ukręciła w wyniku przeciążenia powstałego podczas szybkiej zmiany z "R" na "D" bez zatrzymania sie do zera. chodzi mi o to czy wał lub półoś sie ukręciła w jakimś niewidocznym miejscu i działa tylko przy wolnych obrotach.

 

jak cos dalej rozbiorę to podeślę zdjęcia i napiszę co widziałem.

Opublikowano

Witam

 

Przy szybkim przerzuceniu z R na D bez całkowitego zatrzymania skrzynia dostaje mocno w kość, nie wał i dyfer - w końcu manualną skrzynią każdy tak operuje... Ja stawiam, że Twój automat się rozleciał z racji wieku i kiepskiej dbałości właścicieli...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
I ja również w takiej sytuacji stawiam na skrzynie.Dyfer widać w niezłym stanie.Możesz także zrobic płukanie skrzyni bo zaworki może się zapchały.Ale nie gwarantuje sukcesu
Opublikowano

czytałem w książce od mazdy 323f że samemu lepiej nie wyjmować automata bo moze wypaść wałek od jakiegos oleju czy coś w tym stylu.

Na nową skrzynię to od razu mówię że mnie nie stać. a co powiecie na używaną? jak sprawdzić jakość?

http://allegro.pl/item1157276150_skrzynia_bmw_e30_2_4_d_automat_gwarancja_dowoz.html

http://allegro.pl/item1176502921_skrzynia_biegow_bmw_e30_e36_325_automat_gwarancja.html

ogłoszenia wyglądają ładnie. ciekawe jak w praktyce.

powiedzcie mi czy warto wydac 150zł na diagnoze u specjalistów czy od razu kupić nową skrzynię?

 

ja sie interesuje innymi częściami bo ten dziwny pisk nie dochodzi z skrzyni biegów a powstał od razu po tym jak zrobiłem tą szybka zmianę biegów. możliwe ze nie mam racji. jutro rozbiorę jeszcze kilka cześci i jak bedzie wszystko OK to zaczne zbierać na skrzynię...

Opublikowano

samochód mam ogólnie 8 dni. drugiego dnia zrobiłem ten manewr szybkiej zmiany biegów. olej w skrzyni jest. nic nie dolewałem i nic nie spuszczałem z niej. dolałem tylko mineralnego oleju do silnika. olej w skrzyni śmierdzi spalenizną. ciężko odczytać ile jego jest. teraz sprawdzałem to wydaje mi się ze był grubo ponad MAX.

 

pojechać na diagnozę do specjalistów od automatów? lub proszę mi powiedzieć co mam teraz sprawdzać.

Opublikowano
Powiem Tobie że teraz nieźle narobiłeś dolewajac tego oleju.Jak najszybciej kupuj filtr i olej dextron 2 lub 3 i zrób płukanie skrzyni biegów.Oleje w skrzyniach automatycznych są niemieszalne a ty wlałeś olej mineralny do oleju półsyntetycznego...
Opublikowano

Kolego spokojnie ja dolałem oleju mineralnego do SILNIKA. do skrzyni nic nie dolewałem. no chyba że silnik jest połączony z skrzynią jakimiś magicznymi przewodami o których nie wiedziałem.

 

Gdzie jest filtr oleju skrzyni biegów. tak mniej więcej. i czy wygląda on tak samo jak filtr oleju z silnika?

 

 

 

aaaaa... po rozebraniu i przeczyszczeniu obu bębnów oraz dyferencjału znikł trochę ten pisk.

Opublikowano

Do silnika mineralny też odpada,do benzyny idzie półsyntetyk.Dużo osób stosuje Mobil SuperS.A co do filtra to jest on w skrzyni biegów wewnątrz.Musisz odkręcić pokrywe skrzyni biegów.Tam będzie filtr(płaski zupełnie inny niż oleju w silniku).Musisz zrobić to w następujący sposób.Odpalasz auto,robisz kilka kilometrów gdyż olej musi być rozgrzany.Stawiasz na kanał,odkręcasz korek od miski,jak już olej zleci odkręcasz cała pokrywe następnie filtr i tak zostawiasz żeby wszystko ściekło,możesz odpalić dosłownie na ułamek sekundy żeby wyrzuciło olej z chłodniczy olejowej lub odłączyć od niej przewód bez odpalania.Następnie czyścisz pokrywe ze szlamu,zakładasz nowy filtr i nową uszczelke(uszczelke filtra! smarujesz olejem).Po czym skręcasz wszystko w kolejności odwrotnej jak do demontażu.Odkręcasz korek wlewowy do oleju po czym wlewasz olej,zakręcasz korek i odpalasz auto na chwile.Po minucie dwóch odkręcasz korek i ponownie dolewasz olej aż do momentu przelania.No i to cała filozofia.

Może być tak że aby spuścić olej trzeba odkręcić całą pokrywe a korek wlewowy będzie się znajdował w najniższym punkcie.

Przy zakupie filtra,oleju i uszczelki podaj koniecznie typ skrzyni biegów

 

Po tygodniu warto skontrolować stan oleju

Opublikowano
Jak dla mnie to poleciała skrzynia biegów, a jak śmierdzi spalenizną olej w skrzyni biegów to tarczkom sprzęgła mówimy papa :twisted: i na tym bym się skoncentrował, a pisk z dyfra to może być tylko dodatkowy efekt uboczny, co cie podkusiło żeby zrobić tak w skrzyni automatycznej to nie wiem ale za to będziesz miał kosztowną nauczkę, i kupowanie używanej skrzyni do niczego nie prowadzi, ja bym zawiózł skrzynie do dobrego speca od automatów, wymienił tarczki sprzęgła i wyczyścił płytę zaworową, uwagi też wymaga tłok frowardu i inne elementy w środku skrzyni.

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano
jeżeli olej w skrzyni nie był nigdy zmieniany to może zalatywać spalenizną.Najpierw lepiej spróbować tańszych rozwiązań niż wymiana.A tarczki nie tak łatwo zajechać w automacie
Opublikowano
tarczki nie tak łatwo zajechać w automacie

 

Zdziwił byś się jak łatwo jak nie zmieniany był olej i oby to tylko tarczki a poruszanie się pojazdu wskazuje właśnie na tarczki chyba że konwenter padł ale wtedy był by cały zalany olejem ze skrzyni

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano
Miałem E30 w automacie i wiem że trudna zajeździć tą skrzynie.Są dość trwałe.Po co robić koszty skoro w wielu wypadkach pomaga wymiana filtru,oleju oraz płukanie skrzyni z resztek starego oleju.Co do tarczek.Jeżeli takowe sie posypały to w oleju będą niewielkie kawałki materiału przypominającego klocek hamulcowy.Jeżeli olej będzie czysty bez opiłek to tarczki są jeszcze ok.
Opublikowano

do silnika nalałem mineralnego bo taki juz tam bym. poprostu dolałem bo było na MIN.

czyli najpierw wymienić oleje (silnik i skrzynia) .

olej w silniku jest teraz MINERALNY. to tak można bez wahania nalać półsyntetyka? (Semisintetik)

mogę wypłukać (przeczyścić) nafta skrzynię żeby wszystkie te brudy wypłynęły?

bmw jest w gazie...

 

dextron do skrzyni automatyczniej tak?

 

mam pod maska oczywiście 2 wskazniki poziomu oleju. jeden od silnika a drugi od skrzyni. widzę korek do dolewania oleju do silnika. a gdzie jest korek przez który dolewa sie do skrzyni? ile litrów mieści sie w skrzyni oleju? gdzie sprawdzić jaka mam skrzynię oraz jaki mam silnik.

 

Część specjalistów nazywa to coś na dole skrzyni biegów (tam gdzie sie zbiera olej) mózgiem który w odpowiedni sposób dawkuje olej na poszczególne części. jak on bedzie czymś przytkany to skrzynia nie bedzie działac poprawnie. spuszczę olej jak kupie uszczelkę pod ta miskę olejową skrzyni. tylko potrzebuje odczytać model skrzyni.

Opublikowano

Oznaczenie masz na skrzyni biegów po stronie miarki oleju do skrzyni.Tuż powyżej miski,nad takim ciegnem.Jest tam tabliczka z modelem skrzynki.

Co do oleju silnikowego,jaki masz przebieg w aucie??

Skrzynie można płukać jedynie olejem do automatu.

Co do oleju w skrzyni,w sklepie powiedzą Tobie jaki olej zalać,gdyż mają dokładne dane.Wchodzi go tam około 3 litry

Opublikowano

kupiłem 3 litry oleju dextrol czy jakos tak.

233000km.

podobno w tym roku zmieniał poprzedni właściciel. a auto było mało jeżdżone.

 

 

.....

dodane o 18:44

http://img411.imageshack.us/img411/4859/tabliczka.jpg

 

 

skrzynia automatyczna. a na tej blaszce pisało to:

 

GETRIEBE NR.

1043 010 094

 

stucklisten - nr.

4 HP - 22

 

a po prawej stronie jest napisane :

 

ZF getriebe gmbh

saarbrucken

Opublikowano

Olej do skrzyni w BMW to DEXTERON II i najlepiej kupić sobie jakiegoś najtańszego orlenowskiego na płukankę ( nie wiem co ci tam z tej skrzyni wypłyneło i niestety na odległość ciężko coś więcej powiedzieć można sobie tylko gdybać ) i jak się okaże że to tylko wina oleju i filtrów to zalej skrzynie jakimś dobrym markowym olejem np: FUCHS TITAN ATF 3000 albo Liqui Moly TOP TEC ATF 1200 obydwa te oleje znacznie przewyższają jakością wszystkie spotykane na naszym rynku i wcale nie są kosmicznie drogie ich cena jest porównywalna z Mobilem czy innymi syfami jak będziesz szukał filtrów to poszukaj Knechta.

 

Ja jednak jestem za rozłożeniem skrzyni być może dlatego że jestem sobie w stanie sam taką skrzynię rozłożyć i mam do tego warunki i nie jedną skrzynie automatyczną przywróciłem do życia.....

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.