Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam :) panowie - panie :) wie ktoś z was czy ten silnik z - E38 5.4l m73 n7 da radę wstawić do E36 sedan (320i) bo chcę zrobić sobie takie niepozorne cudeńko :wink: i nie wiem czy kupić taki silnik czy nie 6 cylindrów nie ma takiego dźwięku jak to :D generalnie jakie przeróbki są konieczne ? czy konieczna jest ingerencja w budę czy tylko drobne sprawy uchwytów i innych bajerów ? przerabiałem automat na manual i poszło ok ale czy taki silnik wejdzie i czy skrzynię z E36 podłączę czy nie ? dzięki za pomoc

 

ps. proszę nie piszcie głupot jeśli nie macie pojęcia o tej przekładce ... ;)

Opublikowano

Seryjny największy silnik BMW E36 Alpina B8 to 4.6 V8

A nie seryjne E30 ma V12.Jak weszło do E30 to do E36 też da radę.Ale nie obędzie się bez cięcia blachy.

Opublikowano
wydaje mi się że rzucasz się z motyką na słońce(długość pewnie będzie podobna jedynie szerokość większa),waga silnika z osprzętem będzie na pewno większa więc podparcie silnika będzie trudne do tego środek ciężkości zostanie przeniesiony do przodu.Do tego przeniesienie napędu...wał pewnie trzeba sztukować a dyfer...pewnie się rozsypie jeżeli nie wyrwie mocowania.Moim zdaniem S50 jest o wiele lepszym rozwiązaniem,przynajmniej będzie się tym dało jezdzić pewnie i szybko.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Wstawić na pewno da rade.Teraz kwestia kosztów.Trzeba przerabiać niemal wszystko.Skrzynia napewno nie będzie pasowała.Trzeba przerabiać cały zespół napędowy czyli wał,mocniejszy most z dyfrem,obowiązkowo półosie.Do tego hamulce przód+tył no i wzmocnienie przodu(zawieszenia) gdyż silnik jest większy i cięzszy niż M50

'Pod maską oczywiście też nie obędzie się bez zmian.Chłodnica,wiązka,komputer,wydech,mocowanie silnika,przepływomierze...i naprawde wiele,wiele innych rzeczy.Jeżeli miałbyś całe E38 można bawić się w swapa.Pytanie tylko czy warto,ale wybor należy do Ciebie

Opublikowano

Przenoszę do działu Modyfikacje mechaniczne, jako że nie jest to swap natywny (w obszarze silników pierwotnie dostępnych w gamie E36)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Byla firma JML ktora wkladala silnik z csi do e36 widzialem auto i nic cietego nie bylo :D

Ale roboty jest od groma :D no i skrzynia biegow bedzie problemem :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

ok dzięki za odp ;) jeszcze jedno - które elementy w komorze silnika trzeba ciąć ?

tak liczyłem to w 5000zł się zmieszczę plus praca moja i moich kolegów

Opublikowano

5tys to ułamek kosztów :wink:

 

w mojej e30 robiłem swapa na strokera - m50b28 wyszło mnie to ok 6tys (silnik był kupiony już po przeróbkach i zwiększeniu pojemności)

Opublikowano

Ciastek ale twoj swap jest 100 razy latwiejszy :D

Skrzynia silnik na lapy z e34 miska olejowa i smok z e34 i to wlasciwie 90% swapa

twoj w moim cenniku to 1500 zl zarobote M73 kosztowalo by 4 tysie

a co do cen silnik M50B25z osprzetem 2 tys skrzynia maks 500zl

silnik M73 2,5 tysia z osprzetem za 5 tysi masz komplet silnik skrzynia i rozbite e38 :twisted:

Wiec ceny silnikow podobne tylko robota inna a za ta kolega przeciez nie zaplaci :D

 

Zanim zaczniesz swapowac ten marny motor (choc go kocham :roll2: )

przemysl budzet manualna skrzynia to 4 tys wydumka to ok 1200 zl (skrzynia z M57 plus dzwon M70/73) kompletne sprzeglo do manuala 2,8 tys zl :mad2:

a silnik trzeba tak obsadzic zeby nic nie ciac ew mocowania pompy abs, filtra powietrza i inne odstjace duperele

W JML nie cieli karoserii dokladnie ogladalem te auto :twisted:

A pozatym na przerobke hamulcy trzeba liczyc 1,5 zl :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

 

ja miałem trochę inne podejście :wink:

poza tym dużo kosztowały tzw. "pierdoły" - chłodnica (nowa) i zbiorniczek, elektryczny wiatrak, serwo, wał (+ podpora), dyfer, dolot, nowe czujniki, płyny, poduszki, short shifter itd. :wink:

Opublikowano

 

ja miałem trochę inne podejście :wink:

poza tym dużo kosztowały tzw. "pierdoły" - chłodnica (nowa) i zbiorniczek, elektryczny wiatrak, serwo, wał (+ podpora), dyfer, dolot, nowe czujniki, płyny, poduszki, short shifter itd. :wink:

 

To ja wiem ale omijam te koszta dodatkowe teraz choc w wielu postach twierdzilem ze zeby z e30 zrobic fajna zabawke to trzeba 25 tysi, moze nie odrazu ale kazdy kto robi e30 dobija szybko do tej kwoty :norty:

 

co do tematu za jedyne 80 tys zl jest do sprzedana E36 M3 JML z silnikiem S70 :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.