Skocz do zawartości

330d Wahacze M-Pakiet M-Technik M Sports package II (S338A)


hubertsk

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Postanowiłem podzielić się moim dzisiejszym doświadczeniem z zawieszeniem do E46.

Miałem powybijane sworznie w przednich wahaczach, niestety producent nie przewidział wymiany sworzni w E46.

Teoretycznie można wymienić zewnętrzny (krótki) sworzeń w normalnym wahaczu (potrzebna jest prasa), lew wewnętrznego (długiego) jeszcze nikt nie wymienił.

Oczywiście można kupić wahacze Meyle HD, które mają wymienne sworznie, ale niestety Meyle nie robi wahaczy do zawieszenia M-Technik :(

Numery OE: 31 12 2 282 121 oraz 31 12 2 282 122.

 

Postanowiłem więc kupić nowe wahacze, niestety oryginały w ASO kosztują ok 1100 PLN/szt, co w komplecie z tulejami daje kwote 2500 PLN - dla mnie troszkę sporo.

Jako że ostatnimi czasy pojawiły się zamienniki wahaczy do M Sports package II (S338A) produkcji Lemfordera oraz TRW - zdecydowałem się na zamienniki.

 

Oto numery części:

Lewy: OE 31 12 2 282 121, TRW JTC1069, Lemforder 25367 01

Prawy: OE 31 12 2 282 122, TRW JTC1070, Lemforder 25368 01

 

Chciałem Lemfordera, bo niby oryginał etc... ale cena była dość wysoka - więc postawiłem na TRW.

Wyobraźcie sobie jakie było moje zdziwienie gdy dziś przy odbiorze zobaczyłem części Lemfordera w opakowaniu TRW - oczywiście po cenie TRW! :)

 

Poniżej kilka zdjęć, na każdym elemencie widać znaczek Lemfordera ;-)

 

http://img710.imageshack.us/img710/2654/img7310b.jpg

http://img687.imageshack.us/img687/6361/img7312n.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/6458/img7313x.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/5285/img7314x.jpg

http://img693.imageshack.us/img693/311/img7315fw.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/435/img7316.jpg

http://img831.imageshack.us/img831/3647/img7318.jpg

http://img541.imageshack.us/img541/1995/img7319w.jpg

http://img338.imageshack.us/img338/1351/img7320r.jpg

http://img243.imageshack.us/img243/490/img7321v.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/6707/img7324y.jpg

http://img716.imageshack.us/img716/918/img7325q.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/3571/img7326v.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/8048/img7327q.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/954/img7328u.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/7098/img7329m.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/3718/lemforder.jpg

 

Mam nadzieję, że to komuś pomoże zaoszczędzić kilka zł :-)

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio u siebie wymieniałem lewy wahacz na TRW(do standardowego zawieszenia) ale nawet nie spojrzałem co jest na nim nabite.Tuleje kupiłem firmy SWAG i na nich było nabite BMW :D W przypadku sprzęgła też jest podobna sytuacja.Kupujesz SACHS a nabite jest LUK itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka wygląda jak oryginał BMW - być może, to po prostu OEM, nawet kolory na gumie identyczne, wygląda to jak oryginał, tyle, że bez niebieskiej naklejki. Gdzieś mam zdjęcia swoich oryginałów, jak znajdę to wrzucę dla porównania. Możesz napisać jaki koszt tych wahaczy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko w sklepie 490 PLN/szt. brutto, najtaniej jak widziałem to było 470 PLN/szt.

W czescidobmw.pl są za 530,65 PLN/szt.

Lemfordery (a tak naprawde to samo, w opakowaniu Lemfordera) są wszędzie ponad 100 PLN droższe ;-)

 

Pozdrawiam,

Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozna włożyć do m technik zwykły wahacz standardowy??? lemforder jest jak oryginał czasami w pudełku febi tez są oryginały a czasami china, meyle to prawie to samo co febi, tu macie link poszukajcie sobie co tam chcecie http://sklep.intercars.com.pl/ ps w normalnym sklepie jest jakieś 25% taniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam nasz polski delphi z krosna mamy jedna z najnowszych fabryk w europie pod wzgledem technologicznym od 6 lat jestem sprzedawcą części i moge powiedzieć że cena jest najbardziej przystępna. Co do jakosci mog epowiedzieć tyle, że w ciągu tych lat reklamowałem kiedys amortyzatory ale były one do citroena c15:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zawieszenie M-pakiet i w swoim e46 wymieniałem wahacze na te TRW(M-pakiet), jestem po przejechaniu 30tys po naszych drogach i nie ma żadnych luzów ! polecam !!

Dzięki za info, to mnie utwierdza w przekonaniu że to był dobry wybór. Ja, jak narazie zrobiłem jakieś 800km (Gdańsk-Kostrzyn nad Odrą i z powrotem) i jestem mega zadowolony :-)

 

a mozna włożyć do m technik zwykły wahacz standardowy???

Teoretycznie można, ale to juz nie będzie zawieszenie M-Technik, wahacz M-Technik ma inny kąt osadzenia długiego sworznia, jak wstawisz normalny to zmienisz charakterystykę zawieszenia. Niemniej jednak, praktycznie możesz wsadzić zwykły wahacz i będzie działać (po ustawieniu geometrii).

 

polecam nasz polski delphi z krosna mamy jedna z najnowszych fabryk w europie pod wzgledem technologicznym od 6 lat jestem sprzedawcą części i moge powiedzieć że cena jest najbardziej przystępna. Co do jakosci mog epowiedzieć tyle, że w ciągu tych lat reklamowałem kiedys amortyzatory ale były one do citroena c15:)

Nie rób proszę OT, Delphi nie robi wahaczy do M-Technika, a o tym właśnie jest temat ;-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
hmmm... mam pytanie czyli jeśli w aucie od początku było zawieszenie sportowe mogę założyć wahacze seryjne ???czy będzie to w czymś przeszkadzało, jak pisze kolega wyżej to już nie będzie mtechnik, ale nie zależy mi na sporcie wiec pytam??(posiadam 320d)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacz od M-Technik ma wewnętrzny (długi) sworzeń osadzony pod innym kątem, tak więc zmieni się ogólna charakterystyka zawieszenia a nie sztywność.

Na sztywność mają wpływ amortyzatory, sprężyny i po części stabilizatory.

Prawdopodobnie będziesz musiał ustawić geometrię po wymianie tych wahaczy.

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A mój znajomy twierdzi że ma zawieszenie m technik w e46 (nie wiem nie sprawdzałem jego vinu ) i ostatnio z nim pisałem powiedział mi ze włożył wachacze meyle hd ustawił geometrie i wszystko jeździ jak nalezy dodam że koleś raczej uczulony na dobre prowadzenie . Powiedzcie mi cyz to mozliwe niby meyle hd nie robi wachaczy do m technik ?

ogólnie cena ori powala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Nie chciałem zakładać nowego tematu, mam pytanie odnośnie wachaczy do e46 320d model z 1998r październik, na stronie http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0404&hg=31&fg=05 są 2 typy wachaczy jeden pod nr. 5 "A" i 6"B", u siebie posiadam 5 "A" (widocznie nie wymieniane od nowości i raczej usunięte z obegu) pytanie brzmi, czy nie będzie różnicy w wymiarach jak kupie jeden nowy oznaczony 6 "B" a drugi zostanie oryginalny 5 "A" ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.