Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Czy to normalne, że przy prędkościach znacząco przekraczających 200 km/h auto delikatnie myszkowało, tak jakby wiatr nim majtał? Czy to jest jakaś nieprawidłowość, czy już kwestia aerodynamiki? Przy 260 naprawdę się przestraszyłem...

 

Kal

Opublikowano

Wiesz, ostatnio widziałem gdzieś tekst z forum Ferrari gdzie użytkownik pyta się innych czy to normalne, że przy 330km/h świszczy mu wiatr pod uszczelkami. Wydaje mi się, ze zadałeś pytanie dokładnie w tym stylu :D

Przy tych prędkościach musisz mieć jak najbardziej idealną drogę jeśli chcesz aby auto jechało perfekcyjnie. Naprawdę nieznaczne koleiny mogą wyrzucić cię z drogi.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Nie do końca - świszczenie wiatru to jedno, a nie do końca stabilne zachowanie się auta przy prędkościach, do których jest bądź co bądź przystosowane to drugie.
Opublikowano
Wystarczy ,ze bedziesz mial nie odpowiednie cisnienie w oponach lub stare laczki juz zaczyna troche motac autem,ale generalnie jezeli wszystko w aucie jest ok przy 200km/h i troche wiecej nie powinno nic sie dziac na dobrej drodze
Opublikowano

to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

Opublikowano
to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

 

Popieram w 100%, masz geometrię do ustawienia. Moim nic nie myszkuje przy 220km/h i więcej. Geometria była ustawiana w Focie w Gdynii. :cool2:

Opublikowano
to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

 

Popieram w 100%, masz geometrię do ustawienia. Moim nic nie myszkuje przy 220km/h i więcej. Geometria była ustawiana w Focie w Gdynii. :cool2:

 

A co mogło się stać? Z autem na 100% nic się działo poważniejszego - zresztą rok temu jeździłem z podobnymi prędkościami i nie zauważyłem niczego niepokojącego - problemy się pojawiły po wymianie opon na letnie, ale nówki.

 

@dawidoku - ile Cię kosztowało to w Focie? Ja mam do zrobienia przegląd więc przy okazji mogę tę kwestię załatwić...

 

Kal

Opublikowano
to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

 

Popieram w 100%, masz geometrię do ustawienia. Moim nic nie myszkuje przy 220km/h i więcej. Geometria była ustawiana w Focie w Gdynii. :cool2:

 

A co mogło się stać? Z autem na 100% nic się działo poważniejszego - zresztą rok temu jeździłem z podobnymi prędkościami i nie zauważyłem niczego niepokojącego - problemy się pojawiły po wymianie opon na letnie, ale nówki.

 

@dawidoku - ile Cię kosztowało to w Focie? Ja mam do zrobienia przegląd więc przy okazji mogę tę kwestię załatwić...

 

Kal

 

275PLN z 15% rabatem, robiłem to razem z wymianą końcówki drążka. Zmieniłem potem koła letnie na Bridgestone-y RE050A i nic się nie działo więc rzeczywiscie dziwna sprawa. Może opony jakieś trefne??? Sprawdziłbym to.

Opublikowano

Kapcie kupowałem w CNF - SportContact3, tylko że nie RF - poprzednio jeździłem na RF.

 

Geometria mogła mi się rozlegulować przy jakimś uderzeniu podwoziem o coś. Sprawdzę w piątek w Focie.

 

Kal

Opublikowano

zalozyles pewnie szersze opony niz wtedy miales :)

albo druga opcja... tamte opony miales dotarte do zlej geometrii :)

 

USTAW GEOMETRIE :) jak ustawisz i dalej bedzie zle to bedziemy myslec :)

275zl w ASO za geometrie to nie jest zle.. :) wybral bym ASO za 275 niz warsztat jakis tam za 200 ;)

Opublikowano
Też sądzę, że nic nie powinno myszkować. Co prawda 260 nie osiągnę (520d), ale przy 200-220 samochód prowadzi się nadal bardzo pewnie...
Opublikowano

Byłem w serwisie - mają sprawdzić mi geometrię w środę, natomiast dowiedziałem się, że na 99% to jest kwestia zmiany opon - ponoć to zawieszenie jest bardzo mocno zestrojone pod runflaty i zmiana na konwencjonalne może dawać takie efekty, zwłaszcza w tym rozmiarze opon.

 

Kal

Opublikowano
Dziwny pomysł z tymi runflatami. Mam takie na lato (GY NCT) a na zimę zwykłe, nie zauważyłem żadnych problemów ze stabilnością pojazdu przy dużych prędkościach...
Opublikowano
Dzwoniłem po kilku serwisach z pytaniem czy są jakieś przeciwwskazania co do zamiany runflatów na zwykłe i wszędzie dostawałem odpowiedź że jest to jak najbardziej możliwe.Nie ma czegoś takiego jak zestrojenie zawieszenia pod runflaty.Sprawdź ciśnienie w kołach - ewentualnie dopompuj po 0,1 więcej niż jest przewidziane i wtedy sprawdź.Mnie tak bujało na zimówkach bo miałem po 1,9 ciśnienia w kołach(we wszystkich równo więc czujnik nie alarmował).P.S. czy ten miły pan w wyprasowanej koszuli w serwisie nie proponował Ci nowych runflatów w super cenie?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano
Byłem w serwisie - mają sprawdzić mi geometrię w środę, natomiast dowiedziałem się, że na 99% to jest kwestia zmiany opon - ponoć to zawieszenie jest bardzo mocno zestrojone pod runflaty i zmiana na konwencjonalne może dawać takie efekty, zwłaszcza w tym rozmiarze opon.

 

Kal

 

Hmm... Ciekawe.

Moja miała ustawianą geometrię na Run Flatach (Dunlop) pózniej zmieniłem na zwykłe Bridgestone-y i nic wszystko jak trzeba, żadnego myszkowania. Zawieszenie mam sportowe (nie M) a opony w rozmiarze 245/40 przód i 275/35 tył - 18 cali. Sprawdz te opony, może z nimi jest coś nie tak, jakaś wada fabryczna?

Opublikowano
Dzwoniłem po kilku serwisach z pytaniem czy są jakieś przeciwwskazania co do zamiany runflatów na zwykłe i wszędzie dostawałem odpowiedź że jest to jak najbardziej możliwe (...)

 

powiem krótko: sranie w banie. dla serwisu w sumie wszystko jest jak najbardziej możliwe. czasem bardziej, a czasem mniej. ale jak najbardziej możliwe. :mrgreen:

 

ale moim zdaniem bardziej możliwe jest to że masz:

- niewłaściwe ciśnienie w oponach

- luzy w zawieszeniu albo układzie kierowniczym

- rozjechaną geometrię

- szerokie opony i jechałeś po koleinach

- niesprawne amortyzatory

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Przepompowali mi przednie koła w CNFie, zamiast 2,3 było 2,7. Skorygowałem według tabeli - dzisiaj przy 260 km/h auto jechało jak po szynach....

 

Kal

Opublikowano

@dawidoku - jakie masz ciśnienie w oponach? mam identyczny setup - sportowe zawieszenie nie M, i ogumienie mieszane 275/18 z tyłu i 245/18 z przodu.

 

Ciśnienie wziąłem ze ściągi na wewnętrznej stronie drzwi - przy 275/35/18 (rear) zalecają 2,3 przód i 2,5 tył przy normalnym obciążeniu.

 

Dzisiaj wracałem z HH i praktycznie od wyjazdu z miasta do granicy (około 400 km) leciałem 220-260 i auto jechało jak po szynach - na łuku miałem raz 240 - trakcja idealna. Więc chyba chodziło o ciśnienie, laczki raczej OK.

 

Kal

Opublikowano
@dawidoku - jakie masz ciśnienie w oponach? mam identyczny setup - sportowe zawieszenie nie M, i ogumienie mieszane 275/18 z tyłu i 245/18 z przodu.

 

Ciśnienie wziąłem ze ściągi na wewnętrznej stronie drzwi - przy 275/35/18 (rear) zalecają 2,3 przód i 2,5 tył przy normalnym obciążeniu.

 

Dzisiaj wracałem z HH i praktycznie od wyjazdu z miasta do granicy (około 400 km) leciałem 220-260 i auto jechało jak po szynach - na łuku miałem raz 240 - trakcja idealna. Więc chyba chodziło o ciśnienie, laczki raczej OK.

 

Kal

 

@Kal

Zawsze ustawiam ciśnienie w oponach z tabliczki na drzwiach. Mam 2.2 przód i 2.6 tył przy lekkim obciażeniu (max 3 osoby i niewielki bagaż).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.