Skocz do zawartości

[E39] wysoka temperatura silnika 530d


willok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów. Mam problem z moja BMW 530d po liftingu.Chodzi o to iż w korkach lub chwilowym postoju podczas ostatnich upałów silnik osiąga 105-107 stopni- mierzone po podłączeniu pod kompa. Wymieniłem sprzęgło wiskotyczne lecz to nic nie pomogło. Najdziwniejsze jest to ,że wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej trzyma prawidłową wartość tj. jest na środku.Nie gotuje sie płyn chłodniczy ani nie ubywa ani grama. Następstwem tak wysokiej temperatury jest przy dodawania gazu słyszalna głosniejsza praca turbiny (wycie itp. -może tak mi się wydaje ,że to turbina).Mam wrażenie ,że silnik słabnie. Doładowanie było sprawdzane i jest ok tak samo przepływka daje odpowiednie parametry.Jestem w kropce bo nie wiem za co się zabrać.Prosze o pomoc wszystkich , którzy wiedzą co może być przyczyną takiego zachowania mojego ukochanego autka.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wskazówka temperatury jest na właściwej pozycji, to co Cię skłoniło do sprawdzania właśnie temperatury płynu chłodzącego? Jesteś pewien, że odczyt jest poprawny? Spróbuj wywołać test OBD (było o tym na forum), zdaje się, że test nr 7 pokaże jaka jest temperatura silnika. Nieco inna praca jest normalna przy bardzo wysokich temperaturach - choćby z powodu fizycznego rozszerzania się materiałów. Chyba, że słychać jakieś stuki, bardzo głośna praca, huczenie....
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie temperatury wyszło przy okazji sprawdzania co może być przyczyną "wycia" autka podczas jazdy w korkach. Pierwsza diagnoza mechanika to zapchane turbo od nagaru. Jednak po tescie diagnostycznym wyszło,że turbo jest zdrowe a temperatura silnika po takiej jezdzie przy małych prędkościach sięgała 105 stopni. Po prześledzeniu postów na forum zdecydowałem się na wymianę visco i ponowne badanie na kompie. Wychodziło 96-97 stopni i utrzymywało się bez zmian( badanie było wykonywane przy temp. powietrza 25 stopni- nie słyszałem tego dzwięku "wycia i pogorszenia osiągów)Wygładało, że wszystko wróciło do normy. Dzisiaj przy temperaturze 35 stopni ponownie stojąc w korkach powtórka z rozrywki tzn, bunia słabsza i znowo ten odgłos "wycia". Nie mam zielonego pojęcia czy to normalne zachowania autka przy tak wysokich temperaturach. Poprzednio miałem Bmw tds i takiego przypadku nie miałem( przez 5 lat użytkowania i to mnie zaniepokoiło)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracujące wisco to przy takich temperaturach, jeszcze na dodatek w korkach, żadna nowość. U mnie temperatura przekraczała 100 stopni podczas jazdy 140-160km/h, jak na zewnątrz było 22. Wymieniłem płyn, odpowietrzyłem i wszystko jest w normie. Proponuję sprawdzić czy wiatrak od klimy działa poprawnie (ten przed chłodnicą). Jakieś 2 lata temu miałem padnięty sam silnik tegoż wentylatora, diagnoza nie wykazywała żadnych błędów, a wisco zapalało się również często.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja akurat mam posiadam silnik V8 w tych jednostkach BMW normalna temperatura pracy to jakieś 112 stopni zaś u mnie przy normalnej jeździe wychodzi 107-108 stopni (pomiar z odblokowanego OBD). Wisko załącza się jak stoję w korkach w upalny dzień przy temperaturze dokładnie 117 i wyłącza przy 112 słychać wtedy warkotanie spod maski i jest to normalne bo wiatrak załącza się mechanicznie a nie elektrycznie jak w większości samochodów. Niech ktoś ci napisze jaką posiada średnią temperaturę pracy przy swoim 3d silniku to będziesz wiedział czy masz się czym martwić czy nie. Jeśli nigdy nie wymieniałeś płynu chłodniczego to już pora to zrobić i polecam ci abyś wlał np 1 bankę całą koncentratu a resztę dobrego płynu, sprawdził stan paska wieloklinowego który napędza pompę wody bo jeśli jest już wyślizgany to pompa też może nie tłoczyć płynu na pełnych obrotach oraz ewentualnie czyszczenie chłodnic wody i klimy z zewnątrz (pomiędzy nimi zbiera się dużo brudu i resztek które raczej nie chłodzą ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, spróbuj kolego wymyć chłodnice bo tam zbiera się syf.ja zdejmowałem zderzak i wentylator klimy ,osłonę wiatraka wisko wystarczy odsunąć i płukać wodą z węża pod niewielkim ciśnieniem kilka razy używałem też płynu do mycia silników k2 .temperaturę silnika możesz obserwować w testach w zegarach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.