Skocz do zawartości

320d 150km czy mam DPF ?


Exza

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za podpowiedź kolego z tą ODMĄ. a czy można jakos elektronicznie domknąć w 100% ten egr???

programowo w 100 % nie zamkniesz!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ilu % i jakim programem to zrobie ??

zrobisz to Disem ale procentowo nie pamiętam ale więcej niż 50%....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie to w aucie z 2004roku?? bo elektryk za to woła 400zł bo coś musi przeprogramować niby (chyba go [bAD]..... z tym 400zł, za 1200zł to zrobie chip-a) :D

podejrzewam że przy okazji chpituningu też zdławią Ci EGR!

dużo roboty nie ma wystarczy DIS i trochę pojęcia ....

a za 400 zł to kup interface od Nerwusa i sam sobie zrobisz...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

zamknięcie EGR absolutnie nic nie zmieni.

 

Nie mogę się zgodzić z tym że zaślepienie/odłączenie EGR nic nie zmieni.

 

Naturalnie że zmieni.

 

Przepływomierz mierzy masę powietrza wtłaczanego przez turbo ,od tego co zmierzy zależy dawka paliwa i stopień otwarcia zaworu EGR (ilość spalin w kolektorze).

 

Jak wiemy norma emisji spalin ma wymóg dla wolnych i niskich obrotów, układ właśnie tak działa w przedziale niskich obrotów.

Pamiętać musimy że podczas zmiany biegów podczas jazdy ,gdy wciskamy sprzęgło ściągamy stopę z pedału przyśpieszenia w tym czasie obroty spadają i zaczyna otwierać się zawór EGR.

BMW nie daje możliwości dokładnego diagnozowania tego zjawiska, nie można tego tak dokładnie zobaczyć i z wizualizować jak dla grupy VAG.

Zasada działania układu recyrkulacji w obu koncernach jest identyczna, pozwolę sobie wkleić tu zrzut z analizy przepływomierza i EGR w silniku TDI.

I w miarę możliwości dokładnie opisać.

 

Na zdjęciu widzimy wykresy dla :

 

obrotów silnika kolor czerwony

 

kolor zielony to przewidywana i obliczona dla danego momentu masa powietrza ( to czego oczekuje sterownik)

 

Kolor żółty stanowi wykres dla przebiegu ilości zmierzonej przez przepływomierz masy powietrza.

 

Niebieski kolor to wykres impulsów wypełnienia dla zaworu EGR. Inaczej mówiąc im więcej impulsów tym EGR bardziej otwarty.

 

Na zrzucie widzimy przebiegi tych czterech parametrów dla rozpędzającego się maksymalnie szybko auta od pierwszego do trzeciego biegu .

Widzimy narastanie obrotów i ich gwałtowne opadanie przy zapinaniu kolejnego biegu. Widzimy masę zmierzonego powietrza maksymalna oczekiwana wartość to 850 jednostek maksymalna zmierzona przekracza 1000.(kolor żółty)

Widzimy wyraźnie co się dzieje w układzie gdy obroty spadają podczas zmiany biegów, pomimo tego że zmiana trwa sekundy widzimy że w tym czasie ECU nawet na tą krótką chwilę otwiera zawór (zwiększa wypełnienie) i wpuszcza spaliny.

 

Egr to nie tylko brudny kolektor dolotowy, to przede wszystkim w nim spaliny.

Dodawane są one do powietrza celem zmniejszenia temperatury spalania mieszanki, a co za tym idzie ograniczenia produkcji szkodliwych tlenków.

Silnik diesla jest konstrukcją jak wiemy cieplną, im wyższa temperatura spalania mieszanki tym większa sprawność energetyczna jednostki. Jako że wydajność silnika wiąże się z temperaturą spalania a ta ma wpływ na ilość szkodliwych tlenków w spalinach wpuszcza się spalin na wolnych obrotach.

Dla samej dynamiki nie było by to nic strasznego gdyby nie fakt że sterownik nie wie co będzie dalej gdy wciskamy sprzęgło i obroty spadają. „Myśli „ że obroty nie wzrosną i otwiera EGR. Zanim zapniemy następny bieg zawsze zdążą do kolektora wlecieć spaliny.

A jak wiemy gdy są w kolektorze spaliny o taką objętość jaką zajmują jest mniej powietrza. A gdy nie ma powietrza nie ma wydajnego spalania mieszanki.

 

Popularny czarny bąk widoczny w dieslu podczas gwałtownego przyśpieszania jest między innymi objawem faktu że silnik startował z niskich obrotów.

 

Przykład podjeżdżamy komuś pod „tyłek” wychylamy się jest czysto.... wciskamy sprzęgło i puszczamy nogę z gazu w tym czasie sterownik wpuszcza spaliny obroty spadają, zapinamy bieg wciskamy pedał .

Sterownik widzi żądanie kierowcy na pedale przyśpieszenia zwiększa dawkę i przestawia łopatki turbiny w pozycję „dmuchaj na ful” i zamyka EGR. Jednak zanim turbina dmuchnie sporą masą świeżego powietrza spaliny w kolektorze muszą przelecieć przez cylindry zajmując powietrzu miejsce. Mało powietrza czarny dym.. Na to nakłada się niewielki lag który raczej nie występuje przy zmianie biegu z 2 na 3.

I mamy bąka , czarny bąk zawsze świadczy o zbyt małej ilości powietrza w stosunku do paliwa .

Jeśli bąk po chwili nie zniknie świadczyć to może o tym że egr się nie zamknął (układ nie sprawnie pracuje) lub zamknął się ale układ doładowania jest nie sprawny.

 

Na hamowni nie jesteśmy w stanie sprawdzić i udokumentować wpływu spalin na proces spalania mieszanki . Pomiar jest realizowany na jednym biegu więc nie mamy odczynienia z typowym rozpędzaniem auta. (redukcja i but- wyprzedzanie) Jedyne co możemy zaobserwować przy pomiarze z otwartym i zamkniętym EGR-em to, to że auto do czasu zamknięcia egr wolniej wstaje. EGR zamyka się przy tysiąc z haczykiem obrotów więc są to dosłownie chwile uwidocznione na wykresie. Biorąc pod uwagę fakt że większość wykresów które otrzymuje klient na wydruku jest obrobionych przez filtr w programie hamowni więc jest wygładzony i ładny estetycznie. Na takim nic nie widać.

 

Wnioski :

Egr otwarty jest na wolnych i niskich obrotach , otwierany jest również podczas zmiany biegu .

Wpuszcza spaliny i zmniejsza sprawność silnika.

Gdy nie ma spalin jest tylko powietrze , przysłowiowy bąk jest bardzo mały wynik laga turbiny lub nie ma go wcale.

 

VAG SCOPE zrzut ekranu.

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/jv9252_oo4955_VAG%20SCOPE%20analiza%20przeplywomierza%20super%20sprawny.jpg

 

 

 

W przypadku niejasności gdy będę znał odpowiedź chętnie jej udzielę.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.