Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam maniaków betek

Mam problem w e-39 530d touring ,nie włącza mi się wentylator od klimy. Sprawdzałem styki na wtyczce i jest prąd.Wentylator jest dobry ,podłączyłem do innej betki i działa. Sprawdzałem komputer i patrząc na igiełki styku jest w jednym miejscu jest odstęp tak jakby tam była igiełka tylko się wyłamało.Chyba że to tak ma być? : Tak sobie jeździłem bez tego jednego wentylatorka bo myślałem jak drugi jest sprawny to da radę, a teraz nie działa chyba klima bo nie chłodzi. Pomóżcie :mad2:

Opublikowano
Jak masz wentylator 3 pinowy, a działa w innej beci to prawdopodobnie padł klimatronik. U mnie tak się stało. Wszystko działało a wentylatora nie włączał. Po wymianie panelu chulał jak ta lala. Jak możesz to przełóż od kogoś panel (najlepiej ze zbliżonego rocznika beci) i zobacz.
Opublikowano

A jeśli będziesz musiał wymieniać rezystory to nie płać za nie 200 zł ;)

Na allegro kupiłem (co prawda zamiast 2 sztuk łączy się równolegle 4 sztuki ale efekt ten sam) za 70 zł. Ponoć w sklepie internetowym można kupić taniej i 2 sztuki tak jak w ori. Używany wentylator to ok. 400 zł. a nowy w aso ok. 1500 zł. Sama robota to tylko lutowanie więc z kosztami nie przesadzałbym. A jeśli ktoś ma czas to tym bardziej, bo zdjęcie zderzaka i reszty plastików to bułka z masłem.

Opublikowano
Tak. Pierwszy bieg włącza od razu po załączeniu się sprężarki.

 

nie bardzo rozumiem twoja wypowiedz. mowisz o bierwszym biegu tzn ze jak ruszam tak? a moje pytanie dotyczy postoju na biegu jalowym. moglbys mi to sprostowac bo mechanik jestem jak z koziej dupy traba wiec tak na chlopski rozum moze bardziej

dzieki

 

pzdr

Opublikowano
Dokładnie to powinno wyglądać następująco- na jałowym włączasz silnik i wentylator klimy się nie załącza. Klikasz przycisk ze znaczkiem śniegu i załącza się cały układ klimatyzacji w związku z tym ,że nie jedziesz a wymiennik ciepła się nagrzewa i wzrasta ciśnienie odczynnika w układzie i w tym momencie następuje włączenie wentylatora klimatyzacji. (w upalny dzień trwa to nie więcej niż 10 sekund). Jeśli zaś wentylator klimy się nie załączy to odczynnik wyleci z układu przez zawór bezpieczeństwa.
Opublikowano
Ten wiatrak widać we wlotach powietrza na dziobie auta wiec jak podniesiesz maskę i włączysz klime to go na 100% zobaczysz i usłyszysz bo do małych nie należy (jest wielkości normalnego wiatraka do chłodzenia silnika w oplach ,lanosach i VW)
Opublikowano
no to mam problem bo on mi nie chodzi, tylko jak ruszam to slychac jak do 3 biegu chodzi czyli moze potrzebuje popchniecia zeby zaczal dzialac, to tu moze byc przyczyna tego ze jakis czas temu na postoju z wlaczona klima temperatura przekorczyla pion, bo ten wiatrak nie chlodzil
Opublikowano
Wiatrak od klimy nie ma nic do temperatury silnika. Od temperatury silnika za chodnicami jest duży wiatrak uruchamiany mechanicznie poprzez sprzęgło wiskotyczne (które możesz mieć już zużyte).
Opublikowano

Jak to nie ma jak ma. Pojeździj na włączonej klimie z niedziałającym wiatrakiem, to się przekonasz.

To jest wiatrak pomocniczy, czyli priorytetowo chłodzi chłodnicę klimy, a w skrajnych przypadkach dmucha jak oszalały żeby schłodzić wszystkie chłodnice, kiedy temp. jest za wysoka.

Jest o tym masa tematów na forum - mój nie działa, to się naczytałem :8)

Opublikowano
Wiatrak od klimy nie ma nic do temperatury silnika. Od temperatury silnika za chodnicami jest duży wiatrak uruchamiany mechanicznie poprzez sprzęgło wiskotyczne (które możesz mieć już zużyte).

 

 

wiesz co nie wydaje mi sie ze mam je zuzyte bo jak jezdze bez klimy to wszystko jest ok nawet w super upalach i korkach nic sie nie dzieje.

 

poweim wam ze wogole mi sie nie podoba jak ta klima chodzi tzn jak moje autko chodzi z wlaczona klima, jakby o wiele mniej mocy i jakby sie meczyl, chyba cos jednak jest tam moze nawet oprocz wiatraka nie tak

Opublikowano

U mnie wiskoza puki co działa i się załącza przy temperaturze 117 stopni bez włączonej klimatyzacji i jakoś nie wyczuwam potrzeby włączania klimy jesienią podczas stania w korku po to aby schłodzić silnik.

 

Nie będę ukrywał ,że nie odczuwam różnicy w mocy jak włączm klimę a u ciebie chyba też mało konie nie jest wiec powinno to być minimalnie zauważalne. Prędzej serwis klimatyzacji by stwierdził czy np sprzęgiełko nie jest uszkodzone i nie stawia za dużego oporu lub nie ma w układzie oleju smarującego.

Opublikowano

Panowie mam pytanie co do tego wiatraka klimatyzacji mi tez nie dziala a powinien, pytanie jak zdemontowac ten wiatrak caly z obudowa, czy trzeba zdejmowac zderzak, lampy itm czy wystarczy odkrecic zlaczke co trzyma chlodnice do czesci metalowej z przodu silnika i tamtedy da sie wyjac. ja mam ta kostke 3 pinowa a szukam przyczyny czemu wiatrak sie nie kreci, bezpieczniki cale i juz nie mam pojecia.

chce ja zdjac aby tam zobaczyc wewnatrz czy cos jest nie tak, powiem jeszcze jedno

gdy wlacze klime to ten wiatrak ledwo drgnie ale sie nie zalacza ;(

porsze o pomoc jesli ktos z Was mam jakies pomysly.

pozdrawiam

Opublikowano
W moim przypadku jak spalił się rezystor to do wymiany konieczne było zrzucanie dziobu auta. No chyba ,że masz niesamowicie małe chińskie rączki. Jako test wentylatora facet w serwisie odłączył wtyczkę od wentylatora i zwarł na krótko we wtyczce wewnętrzne piny (ale nie wiem które) Wiatrak wystartował od razu wiec wiedział ,że to na 100% rezystor.
Opublikowano

Jeśli chodzi o wiatrak klimatyzacji (a w zasadzie wspomagający), to istotne jest, czy podłączenie jest na 4 piny (przed 09/1998), czy na 3 piny (po 09/1998). 4 pinowy jest "biegowy" (przekaźniki i oporniki), a 3 pinowy sterowany elektronicznie (sygnałem prostokątnym ze sterownika DME/DDE). To co czasami zmyla "znawców tematu" to fakt , że w 3 pinowym na dwóch grubych przewodach (trzeci cienki jest od sygnału) zawsze jest napięcie, nawet po wyłączeniu zapłonu. To, że nie chodzi wentylator to może być skutek wielu czynników. Na początek polecam sprawdzenie ciągłości wszystkich przewodów, sprawdzenie działania czujników temperatury cieczy w układzie chłodzenia i ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji (to taki pół czujnik/pół włącznik), sprawdzenie sygnału prostokątnego sterującego pracą wentylatora (potrzebny oscyloskop!), a dopiero potem podejrzewanie uszkodzenia najdroszych elementów. Np. u mnie nie było ciągłości na dwóch przewodach - jednym od czujnika temperatury i drugim od czujnika/włącznika ciśnienia...

Dla zainteresowanych służę pomocą...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

czytając to zakręciłem się już - może ktoś mi odpowie na moje pytanie dotyczące wiatraka od klimy ...

otóż ponad miesiąc temu pan od klimy uszczelnił mój układ nabił i gitarka, było wtedy chłodnawo jeszcze,

teraz ciepełko i zauważyłem, że wiatrak się nie odpala, hmm myślę sobie coś nie halo - jade i pytam co i jak

odpowiedź pana od klimy

"w tym układzie (E39 525d Touring M57) sprężarka bije ciśnienie do 18 Bar, wiatrak załączany jest poprzez czujnik ciśnieniowy, więc dopóki nie będzie odpowiedniego ciśnienia wiatrak nie ruszy (np. zaraz po odpaleniu klimy), dodatkowo chłodnicę klimy chłodzi jeszcze visco po załączeniu się a wiatrak klimy to zabezpieczenie jakby w skrajnych przypadkach aby układ się nie rozleciał"

 

no tak usłyszałem - dodam, że u mnie klima chodzi jak ta lala, a wiatrak póki co nie odpala - bynajmniej nie zauważyłem

wczoraj +26stC auto po przejechaniu 80km więc rozgrzane - klima na maxa i zostawiłem je na 15 minut obserwując wiatrak klimy - nie odpalił

 

i co z tym fantem :?:

Opublikowano
Witam, ja też miałem problem z wiatrakiem od klimy. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów dot. tego tematu zdiagnozowałem, że mam problem z samym wiatrakiem ponieważ po podaniu napięcia na brązowy i czarny w kosce przy wiatraku ani drgnął. Miernikiem sprawdziłem oporność było ok. Zdemontowałem zderzak (10min roboty wystarczy podkręcać po dwie śruby z przodu w nadkolach i wyjąć dolne kratki pod zderzakiem na halogenami zabezpieczone są plastikowymi kołkami i w tych kartkach po jednej ze stron są śruby na gwiazdę. Po dokręceniu śrub zderzak wychodzi gładko) i wyjąłem wentylator. Okazało się, że dwa magnesy w silniku od wiatraka odkleiły sie od obudowy. Musiałem diaksem ściąć, delikadnie zabezpieczenia i dostałem sie do magnesów, które przykleiłem na super glue. Teraz jest porządku. Po włączeniu klimy w ciepły dzień ponad 20 stopni wiatrak załącza sie od razu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.