Skocz do zawartości

320d 150kM - Brak mocy, czarny dym


rafalone

Rekomendowane odpowiedzi

Przy czyszczeniu egr kolektor tez byl czyszczony - na tyle na ile to mozliwe bo jest plastikowy a nie chcialem by pekl... nie byl moze idealnie czysty, ale raczej wiekszosc syfu zostala wybrana. Pewnie czesc dymku moze pojawiac sie przez dolewanie do paliwa oleju 2t na caly bak daje jakies 300ml, ale nie sadze by przez to bylo az tyle dymu no i raczej napewno nie ma to wplywu na ta chwilowa utrate mocy przy przyspieszaniu... cala reszte sprawdze jak piszesz jak tylko bedzie chwila. Mowisz o dziurce w przeplywce? Slyszalem o tym

tym, ale nie jestem mechanikiem i wolalbym jej nie uszkodzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedaleko miejscowosci gdzie mieszkam pracuje facet, ktory robi tylko diesle, regeneracja pomp itd. Podobno twierdzi, ze elementy silnika mniej sie zurzywaja przez to, z reszta kilku znajomych robo dokladnie to samo, czytalem kilka postow o tym, ale majac avensis I generacji tez w CR i tam na forach polecali tez stosowanie tego... szczerze mowiac po prostu zaufalem i tak robie... jesli sa jakies.fakty swiadczacr o tym by nic do ropy nie.dodawac to.prosze.uswiadom mnie:) nie psze tego sarkastycznie po prostu naprawde nie myslalem, ze moze miec to zly wplyw na auto a wrecz przeciwnie. Z ta.przeplywka ktos moze podrzucic co zrobic by ja jak to zrozumialem "usprawnic"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:shock: może przestań wlewać to do paliwa to przestanie kopcić :roll: ciekawy sposób na mniejsze zużycie wtrysków.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sa jakies.fakty swiadczacr o tym by nic do ropy nie.dodawac to.prosze.uswiadom mnie:)
a to nadal nie wierzysz mi ? jesli tak to zacznij szukać faktów które swiadczą o tym by do ropy dolewać oleju, moze w tą stronę bedziesz miał łatwiej, nie zapominaj o tym jaki sposób zasilania masz w samochodzie

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, ze posiadasz również magnetyzer... bo nie zaszkodzi a może pomoże. :cool2:

 

A może ma e46 z silnikiem dwusuwowym. Staszkowi by sie spodobało. Przypomniało by mu sie jak mieszał paliwko w romecie. :norty:

lepiej żeby pchało niż ciągnęło.


http://www.motostat.pl/user_images/63351/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dramatyzować, olej 2t na pewno nie zaszkodzi. Znam wiele osób które leją 2t od lat, w tym taksówkarza który zrobił na 2t ponad 400tyś (silnik cr) km i jakoś żadnej awarii nie miał. Sam nie lałem i nie mam potrzeby reklamować. Jednak jak ktoś coś neguje, niech poprze to jakimiś argumentami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł oleju do paliwa mi się nie spodobał.

 

Trochę pogooglowalem... chyba na kazdym forum jest temat o takich praktykach.

 

Tutaj link fo bmw sport gdzie również poruszyli ten temat:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=110667

lepiej żeby pchało niż ciągnęło.


http://www.motostat.pl/user_images/63351/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na każdym forum a zwłaszcza na tym osoba, która się nie zna (w tym przypadku ja) musi zostać wyśmiana przez to, że pytam? Z pełnym szacunkiem, ale nikt nie kazał Wam odpowiadać, pytanie kierowałem do osób, które mogą/potrafią/chcą pomóc... Wy od pierwszego roku życia wszystko wiedzieliście, tak? Po co taka dyskusja, nie chcesz to nie odpowiadaj... Możemy porozmawiać na temat np. Informatyki i wtedy ja z Ciebie zrobię idiotę - tylko po co? Z resztą wydaje mi się, że ta wymiana zdań nie ma sensu. Faktem jest, że coś takiego słyszałem o oleju, dolewam, dolewa wielu znajomych i problemu nikt nie ma. Napisałem czy możesz to poprzeć jakimiś faktami i tyle. A wypowiedź na zasadzie "nie wierzysz mi" itp. moim zdaniem totalnie nic nie wnosi... Nie chcę tu nikogo urazić tylko dowiedzieć się czegokolwiek więcej o moim autku - to wszystko, jeśli to tak wielki problem to PRZEPRASZAM... Jeśli nie może mi nikt wyjaśnić dlaczego nie lać oleju - ok, zostawmy ten temat. Problem jest inny i jeśli mogę prosić skupmy się na nim...(oczywiście piszę do tych, którzy mają jakiś pomysł i chcą pomóc). Intercooler będzie czyszczony w poniedziałek, cały przepływomierz też będzie wyciągnięty i przeczyszczony - o skutkach opiszę później. Co do "usprawnienia" przepływki troszkę mam strach i jeśli w razie co znajdę dobrą używkę to będę kombinować. :) Śliczne dzięki za pomoc tym co pomóc chcą... Pozdrawiam Robert.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, zasadniczno to bardzo niegrzecznie jest wpadać do ludzi walnąć jakąś tezę i rzucić "udowodnijcie mi, że nie mam racji kozaki". Gdy się gdzieś pojawiasz jako nowa osoba to powinieneś zrobić dokładnie odwrotnie - być kozakiem i pokazać nam czemu nie mamy racji. W towarzystwie chyba tak nie robisz co? A co do informatyki, równie dobrze możemy pogadać o wpływie szesnastowiecznych królów Francji na gospodarkę w Królestwie Polskim, tylko że to nie to forum ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega chce lać olej, to niech leje, "jego cyrk, jego małpy". Przez olej kopciłoby na niebiesko, a jemu kopci na czarno..

 

Co do przepływki i "dziurki", to poszukaj tematu kolegi ROGER_NYSA, nie pamiętam czy widziałem to na tym forum, czy na bmw-sport, użyj wujka google.

Zanim jedna cokolwiek zaczniesz robić, to podłącz auto pod kompa i odczytaj wartości jakie mierzy przepływka. Poszukaj oczywiście tematów związanych z przepływką, z tego co pamiętam, to przykładowo w INPIE jest wartość jaka oczekuje ECU (komputer w samochodzie) i to co mierzy przepływomierz. Wartości mierzone nie mogą być mniejsze od oczekiwanych, najlepiej jak jest to powyżej 1000 jednostek.

Co do czyszczenia kolektora, też kiedyś myślałem, że dość dobrze go wyczyściłem, ale niedawno zabrałem się za to porządnie i wywaliłem strasznie dużo syfu, wypłukałem go bardzo dokładnie, teraz wygląda jak nowy, po za tym wyczyściłem wszystko co tylko można (wymieniałem niedawno silnik, więc miałem czas i dostęp do wszystkiego), wcześniej też mi trochę kopciła, a teraz muszę bardzo mocno się postarać żeby zobaczyć trochę czarnego dymu.

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać i kombinować najpierw diagnoza komputerowa, zdążysz wydać kasę na nowe części..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisalrm, ze ktos ma mi cos udowdniac czy po prostu wyjasnic dlaczego lepiej tego nie lac niz lac, a pytam dlatego bo opinie sa podzielone a nie znalazlem jakiejs konkretnej odpowiedzi. Pytasz jak robie w towarzystwie? Zazwyczaj po prostu staram sie wytlumaczyc swoja teze i chyba tak robi kazdy wiedzacy o czym mowi. Jesli Cie jakos urazilem - wybacz, ale nie taki byl moj zamiar. Krzysiek dzieki za odpowiedz, napewno sie do Niej zastosuje - gdzies tez widzialem temat Rogera tylko nie wiem czy byl dokladnie opisany, ale wuja google pomoze:) wydaje mi sie, ze jednak kolektor zostal conajmiej poprawnie wyczyszczony... zobaczymy co bedzie po sciagnieciu coolera i przeplywomierza. Jeszcze raz dzieki za porady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Było dokładanie opisane gdzie ta dziurkę zrobić, a nawet jakiej średnicy.

 

Znalazłem:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&start=0

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz czysty jak łza, podwinęła się lekko odma i troszkę skapał z niej olej na intercooler, ale było tego dosłownie odrobinkę, intercooler czysty, przy okazji wszystkiego wymieniłem filtr powietrza bo był dość mocno zabrudzony. Oczywiście nie obyło się bez problemów - po złożeniu w aucie przy przyspieszaniu w ok 1700rpm coś drży, ale to zobaczę jutro. Dymienia nie miałem jak narazie jak skontrolować bo już ciemno, jutro będę patrzyć dalej. Będę zamawiać w tym tygodniu INPE więc będę mógł wkleić jakąś diagnostykę. Pozdrawiam Robert.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.