Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wlasnie o to pytam. teraz w pracy jezdze autem z klimatronikiem i stwierdzam, ze to niebo a ziemia. Dlatego pytam ile to roboty, kosztow, i czy warto :)
Opublikowano

Żeby nie tworzyć nowego tematu zapytam tutaj, a być może moje pytanie i ew. odpowiedzi na nie pozwolą podjąć decyzję w sprawie przeróbki. Od niedawna cieszę się klimatronikiem dwustrefowym(nie wiem czy był inny w E34) i zastanawiam się czy działa on poprawnie. Wcześniej obserwowałem pracę klimatronika jednostrefowego w Toledo II i tam działa to tak, że ustawia się temperaturę i na początku nawiew jest rozkręcony na załóżmy 9/10 kreseczek i stopniowo wraz ze zbliżaniem się temperatury do tej ustawionej spada do 2/10 lub nawet 1/10, tylko w ramach podtrzymania. Jeśli otworzy się drzwi i wpuści ciepło z zewnątrz to oczywiście jest reakcja w postaci zwiększenia siły nawiewu.

 

U mnie jest natomiast tak, że ustawiam sobie oba pokrętła na np. 21 stopni, oba tryby na AUTO i wiatrak początkowo na prawie max, ale nie przekraczam zapadki. No i wieje oczywiście mocno, ale nie ma szans żeby siła nawiewu sama zmalała. Kiedy mi za bardzo wieje, sam muszę zmniejszyć pokrętłem. Zastanawiam się czy nie powinno się dziać tak, że z czasem nawiew zwalnia, żeby po pierwsze nie wył jak głupi, a po drugie żeby nie było za zimno w samochodzie... No bo w tym układzie jaki mam teraz to jest to praktycznie klima manualna. Sam sobie wiatrakiem muszę kręcić. Jakbym ustawił po 16 stopni i sam potem wiatrak zmniejszył był by na to samo.

 

Podsumowując, chodzi mi o to czy takie działanie jak opisałem jest normalne czy może mam coś skopane. Bo jeśli przymusowa regulacja wiatraka to norma to w takim razie jedyna korzyść z tego klimatronika to panel, który jest dużo ładniejszy i rozdział nawiewu na guziki a nie suwaki...

Opublikowano
Na pewno masz skopane, bo sama nazwa klimatyzacja AUTOMATYCZNA mowi za siebie. Jesli samemu sie zmienia sile nawiewu, to znaczy, ze jest to manualna klima :)
Opublikowano

Wczoraj zrobiłem kilka prób i jednak wiatrak sam zwalnia, tylko trzeba mu dać zadanie na miarę jego możliwości, czyli np. schłodzenie do 24 stopni, a nie do 19 przy temp. na zewnątrz 34... :P Prawdopodobnie kiedyś tam te 19 by osiągnął, ale zazwyczaj nie starczało mu czasu, bo już kończyłem jazdę.

 

A co do tematu, to ja kiedyś miałem pomysł, żeby mojego Poldka uzbroić w klimę. Niby były dostępne oryginalne graty, ale trochę mnie odstraszył ogrom(jak dla mnie, nie mającego spawarki i miejsca żeby to robić) prac związanych z wciśnięciem kompresora obok silnika rover'a. Poldka już sprzedałem, ale forum klubowe dalej czytam i kilka projektów klimatyzacyjnych już jeździ i mają się dobrze.

 

Może jakbyś kupił całego rozbitka z klimatronikiem to wtedy by się to ograniczyło do przeniesienia wszystkich gratów(bo miejsca do mocowania pewnie już są) i podłączenia. Najgorsze by pewnie było zgranie układu wodnego, bo klimatronik na pewno miesza ciepłe z zimnym jak potrzebuje wyrównać gdzieś temperaturę. Może co do szczegółów to niech się ktoś bardziej ogarnięty wypowie, ale czekam na efekty. A jestem też ciekaw tej operacji, bo ostatnio dowiedziałem się, że w E32 było coś takiego jak tylna klima i całkiem ciekawie by to było wszczepić do E34. Ostatnio pasażerowie mi narzekali na słabe działanie klimy z tyłu mimo tego tunelu... Może jak jakiś nadmiar gotówki się znajdzie, to zacznę się interesować...

Opublikowano
Ostatnio pasażerowie mi narzekali na słabe działanie klimy z tyłu mimo tego tunelu... Może jak jakiś nadmiar gotówki się znajdzie, to zacznę się interesować...

Skoro narzekają to sprawdź filtr przeciwpyłkowy. Przy czystym i sprawnym układzie chłodzi aż miło.Więc jak Ci wolno schładza to możesz też sprawdzić il. chłodziwa w klimie...zresztą przyczyny mogą też być inne.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co właściwie chcesz wiedzieć,czy warto czy realne? Bo nie chce mi sie studiować jeszcze raz tematu... Czy warto-moim zdaniem...jest różnica między manualna a automatyczną...ale jak zwykła jest sprawna-to nie ma sensu,za dużo roboty. Czy realne-oczywiście.

Decyzja jest Twoja.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Tego Ci nie powiem ale może sprawdz na realoem.com -klimatyzacja,i moze bedzie pokazane czym sie różnią. A jak nie to pozostaje studiować forum,lub podskoczyć gdzieś gdzie sie na tym znają(dobry warsztat/Aso).

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

chłodnia klimy i wody zostaje i czasami sprężarka klimy tylko to.Reszta jest do wymiany z tego względu że klimatronik działa na nieco innej zasadzie niż manualna tj klimatronik chłodzi do ustawionej temperatury po czym wyłącza się.Kiedy temperatura wzrasta znowu załącza się.Manualna klima chodzi cały czas,ma tylko ustawiane różne prędkości.

Coś jeszcze potrzeba??

Opublikowano
Szczerze mówiąc to dość dużo coś koło tysiąca.Czy warto to już pozostawiam Tobie.Wiem tylko że ja żeby doposażyć swoje bmw kupiłem drugie w full wypasie,po dachowaniu.Przełożyłem to co mi potrzeba a reszte puściłem dalej.Może warto żebyś i Ty pomyślał nad tym.
Opublikowano
Jesli kolo tysiaca, to ja uwazam, ze warto :) Co do drugiego auta to nie potrzebuje, bo tak na prawde brakuje mi w wyposarzeniu chyba tylko el. foteli i szyberdachu :D No i tego duzego komputerka :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ma ktoś schematy instalacji elektrycznej klimatronika lub zwykłej manualnej klimatyzacji?
Opublikowano
cała nagrzewnica jest inna bo w tym co masz są cięgna a w automatycznej tego nie ma to wydaje mi się że to gra nie warta świeczki żeby całą dechę rozbierać i majstrować bo samego sterowania nie wymienisz bo co będzie cięgła przesuwać a na allegro raczej nie łatwo znaleźć to całą nagrzewnice,ja nie mam klimy i chciałem sobie założyć jak to wszystko przeliczyłem to nie jest to opłacalny dla mnie interes i tak samo musiał bym wymienić nagrzewnice całą
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano

Mam znajomego który ma całe e34 na części, dowiem się ile by chciał za całą nagrzewnice, ze starownikiem i reszta potrzebnych elementów. A klime i tak muszę nabić.

Przydały by się schematy tych dwóch instalacji.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przy zmianie z klimy automatycznej jaka jest w twojej Beacie na klimatronik nalezy wymienic nagrzewnice na sterowana elektrycznie [klapy], wiazke elektryczna, sterownik wentylatora [miecz elektroniczny], sterownik klimy [za nagrzewnica]

Zyskujesz tylko elektroniczna regulacje klap z podziałem na sekcje typu auto, nawiew na nogi, obieg wewnetrzny, obieg z wykozystaniem czujnika czystosci powietrza[tylko wersja komfort] itp.

Klimatronik nie posiada wyswietlacza i reguluje jedynie powietrze w odpowiednie strefy

Koszt z przerobka i materiałami ok 2000 zł

Jak chcesz wiecej info to dzwon 500 236 866

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.