Skocz do zawartości

[E39 540i M62] Problem z wolnymi obrotami.


Kaczyxp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wolnymi obrotami. Przy schodzeniu silnika z obrotów wskazówka nie zatrzymuje się na 600-700 obrotach tylko schodzi niżej a potem jakby się odbija i ustawia na właściwych wolnych. Raz jest ro bardziej odczuwalne raz mniej. Jako że ciężko to opisać - nagrałem to i wrzuciłem na youtube'a (link poniżej). Dodam tylko że po każdorazowym dodaniu gazu, puszczałem pedał, odczekiwałem chwilkę i znowu delikatne dodanie gazu. Najlepiej to widać w pierwszych i ostatnich sekundach filmiku. Ma ktoś może jakiś pomysł co jest nie halo?

 

http://www.youtube.com/watch?v=y2dgBMhvVrI

...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt nie wie dlaczego M62 tak maja. Ze wszystkich 5ciu M62, ktore znam - kazda ma to samo falowanie. Dodatkowo, gdy wcisnie sie troszeczke gazu (jakies 2%-5%) obroty nie podnosza sie na stale tylko faluja. Masz kolego zdrowy motor. :cool2:

Dodam tylko, ze zjawisko charakterystyczne tylko dla M62TUB44, czyli silnikow poliftowych - z elektorniczna przepustnica.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest to M62TUB44 - zresztą jedna z pierwszych (09.08r). Kurcze - szkoda że wcześniej nie wiedziałem że to przypadłość M62 :duh: Wydałem parę groszy na różne diagnozy i próby naprawy tego zjawiska :mad2:

 

Trudno - ale dzięki za szybką odpowiedź. :8)

...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam instalke gazową i raz na 20-30 tyś obroty fiksują mocno faluje i czasami gaśnie. Wtedy na odpalonym silniku odpinam kostkę od elektronicznej przepustnicy. Na zegarze wyskakuje coś w obcym języku w stylu że silnik jest rozprogramowany. Próbuje go jeszcze go tak odpaliś by sie całkiem rozprogramował. Natępnie podłączam kostkę, przejazd próbny by się zaprogramował i jakiś czas jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poniżej tej pierwszej kreski (obstawiam że to 500 obr) nie schodzi. Nigdy też nie zgasł. Co do rozprogramowania - raz na jakiś czas zostawiam go u szwagra i stoi tak sobie z wyjętym akumulatorem (tak na wszelki wypadek gdyby się napatoczył przypadkowy złodziej :lol: ). Nie robi to na nim żadnego wrażenia.
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
samo wyjęcie akumulatora resetuje tulko ECU /komputer/, programowanie przepustnicy tylko jak napisałem....

:duh: Sa normalne sposoby resetu adaptacji przepustnicy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.